Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke uitrusting?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke uitrusting?

hey,

ik zou graag weten welke uitrusting ik het best zou moeten kopen. Ik heb namelijk eerst een dj console van hercules gekocht om te zien of het djen mij beviel. wel ik zou nu graag professioneler te werk gaan. Wel wil ik ook de computer gebruiken. maar ik wil ook deftiger kunnen scratchen. (en mp3's scratchen klinkt niet mooi...) ik hoop dat jullie men vraag een beetje bergrijpen, en dat jullie me kunnen helpen.

En probeer de zoekfunctie eens......er zijn behoorlijk wat topics over beginnersgear. Mocht je daarna nog vragen hebben....roept u maar!

Comment

oké, iets wat i niet kan vinden: hoe kan ik mijn/een computer gebruiken bij het dj... en professionler dan een dj console(http://www.hercules.com/showpage.php...&p=127&b=0&f=0)

Ik heb ook nog een mengpaneel liggen. Ik zou ook willen scrathen(proberen tog) zou iemand me ongeveer een paar ideetjes kunnen geven?

niet gewoon men pc en een cd speler of ipot aansluiten op het mengpaneel, maar iets deftig!

Comment

de vraag is wat wil je....op je PC of 2 TT/CD players (met scratch funktie)
        Vaak worden pc/laptops gebruik voor ander doeleinden dan jou link doet vermoeden.
        Denk aan programma's als Ableton live, fruityloops, reason, Cubase ed.

dus zeg het maar....pc met DJ Console Mk2 of 2 TT/CD players (met scratch funktie) en als ik mijn mening mag uiten doe maar lekker CD players (met scratch funktie) aangezien je al een hoop mp3's heb neem ik aan. kwestie van branden en mixen (let wel...dit is ander koek) :-)

Comment

Als je echt "deftig" wil draaien, koop dan 2 draaitafels of 2 (dj)cd spelers, sluit ze aan op je mengpaneel en zet die computer ernaast om het geheel op te nemen.

Comment

wel, ik dacht aan 2x cd200 te gebruiken als cd spelers... er zit een scratch functie op. als alles goed gaat koop ik heb donderdag.

ik wou het even nakijken omdat men pa zij dat dit allemaal vooruitgesptreeft is en alles nu met de pc gebeurt... dus vroeg ik het nog even na!

Comment

Bedoel je de CDJ-200 van pioneer?!

Comment

cd 200 van jbsystems

Comment

oooh okay leuk om te beginnen ;-) en je mixer ben je nog niet uit welke het zou moeten zijn?

Comment

ik heb nog een mixer staan, een oudere wel, die men zus eens i neen opvlaai had gekocht voor een feesje van haar: separator 2.1

waaro meen nieuwe kopen als ik er een heb liggen? als het dj's me wat beter lukt en ik terug wat geld heb, koop ik wel een betere.

Comment

mooi man ;-) revieuw volgt neem ik aan :-D

Comment

dit is het dan geworden. Ik heb een MCD200 gekozen en geen CD200. MCD is de opvolger en kan mp3's lezen. Hij was met 10% korting dus i kdacht " ik zal die maar nemen" :lol:

bedankt voor jullie hulp! Nu nog veel oefenen en messchien nog iemand vinden die me een beetje kan helpen en we zien wel :wink:

kan iemand mij eigenlijk enkele numers geven waar de melodie ongeveer hetzelfde is om te oefenen?

Comment

leuk beginners setje joh

sorry geen nummer vragen he ;)

Comment

Originally posted by marcello
                            sorry geen nummer vragen he ;)
                            dat klopt....alles wordt gekocht (bij mij in elk geval wel) als Dj wil je geen problemen hebben met copy rights and all that ;-)

Comment

Working...
                            X