hey's, binnen kort moet ik een heleboel nummer op cd branden, maar ik vroeg me af hoe ik dit het best zou kunnen doen? per gerne? alfabetisch? maar dan heb ik het probleem dat als er een nieuw liedje bijkomt dat heel het systeem op zeep is... hoe doen jullie dat?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
sorteren: cd's
Collapse
X
-
gewoon op cd gooien en tracklists bijhouden op je computer (en laptopje meenemen naar je draaiplek ofzo..
meestal weet je wel welke nummers op welke cd staan.. op de een of andere manier onthoud je dat ongemerkt ;)
dus gewoon een cd-tje samenstellen met nummers die een beetje in hetzelfde genre passen, zodat je als je zo'n 10.000 cd's hebt ze niet allemaal hoeft mee te nemen naar je draaiplek..
-
Ik brand "sets" heb een UDG map 4x cd per vel...wat doe ik....list in de boven vak en de cd in de ondervak. Onnodig branden als je alles gaat branden en de meest (uitervaring) zal je niet eens aanraken. Wel het idee dat je ze hebt (just in case) is wel een geruststelling. :idea:
Comment
-
Ja dat heb ik ook indd.. dan wel geen UDG.. maar toch :P 4 cd's per vel, dat aan beide zeiden.. ik wilde links cd's en rechts tracklists gaan doen, maar boven/onder is misschien nog wel een beter idee, want dat is wat makkelijker met t eruit halen van je cd (er zit dan een cd achter, waardoor je wat steun hebt, en niet zowen slap velletje wat een vreselijk gepruts wordt.)
Nu alleen nog een keer de moeite nemen om die tracklists over te typen / uit te printen, want ik ga van de orriginele cd's niet de orriginele voorkantjes gebruiken, maar ik wil een blaadje maken met een tumbnail van de voorkant en daarnaast / onder dan de tracks. En dat alles met een overzichtelijk design, hierdoor zijn alle tracklists hetzelfde en dus makkelijk en vlot in gebruik :P
Of.... heeft er iemand anders andere suggesties / argumenten wat het tracklisten betreft ?
Iig zou ik indd niet je complete Harddisk (met muziek ;) ) op cd gaan branden.. kans dat ze stoffig worden is groot !!!
Comment
-
Ik maak ongeveer elke week een cd met alle nieuwe dingen die de week daarvoor zijn binnengekomen. Na een volledig jaar spit ik deze (52!) schijven door en haal ik echt de grote toppers eruit. Deze blijven in de map (opnieuw gebrand dus) en de rest gaat het archief in. Zo heb een redelijk goed overzicht van alle belangrijke dingen van de afgelopen jaren en alle nieuwe nummers.....
Comment
-
dat werkt indd ook wel prettig denk ik.. dan heb je gewoon de dingen een beetje chronologisch op cd's staan, alles uit 1 tijd een beetje bij mekaar.. moet k ook nog s over nadenken.. (ik denk alleen niet dat ik per week zoveel nieuwe nummers krijg dat ik elke week een cd kan vuren ;) )
Comment
-
Originally posted by Stephanie!Ik maak ongeveer elke week een cd met alle nieuwe dingen die de week daarvoor zijn binnengekomen. Na een volledig jaar spit ik deze (52!) schijven door en haal ik echt de grote toppers eruit. Deze blijven in de map (opnieuw gebrand dus) en de rest gaat het archief in. Zo heb een redelijk goed overzicht van alle belangrijke dingen van de afgelopen jaren en alle nieuwe nummers.....
Overigens heb ik ook ontdekt dat (mini-)cd-singles behoorlijk ruimte-efficiënt zijn en je in een beetje cd-bak er 125 achter elkaar kwijt kan. Dus in een grote koffer passen er 500!
De andere efficiënte cd is de 'best of'. Maar als dance-dj, vrees ik dat je niet zoveel 'best of' cd's hebt. Hoewel: Underworld 1992-2002 natuurlijk... :)
Comment
-
Tegenwoordig maak ik een set van 11/15 (2X branden) nummers op een cd en elke keer 1 nieuwe bij..reden is dat je minder fouten maakt om dat jeje set al kent en 1 a 2 fouten kan ik mee leven (liever niet natuurlijk) maar om met een totaal nieuwe set van nieuwe nummers op de proppen komen lijktmij erg lastig. lijkt mij in elk geval niet erg handig.
Comment
-
Ik sorteer op genre. Zelf heb ik 2 hoofdstylen House en Urban en gebruik ook 2 CD Mappen van SLAPPA. Hier zitten namelijk 2 sleeves in, 1 voor je cd en 1 voor een tracklist. Dus het pas allemaal netjes inelkaar.
Voorbeeld map House, verdeel ik verder in type house;
- groove
- latin
deze nummer ik bijv. Groove 23. Als de map vol raakt, haal ik de eerdere edities eruit en archiveer ze.
Mijn Urban map doe ik hetzelfde. Deze is dan verdeeld in HipHop en Rnb.
Van de originele albums, maak ik een kopie van het boekje/tracklist en schuif deze in de sleeve.
Comment
-
Re: sorteren: cd's
Originally posted by Hot-Icehey's, binnen kort moet ik een heleboel nummer op cd branden, maar ik vroeg me af hoe ik dit het best zou kunnen doen? per gerne? alfabetisch? maar dan heb ik het probleem dat als er een nieuw liedje bijkomt dat heel het systeem op zeep is... hoe doen jullie dat?
Let wel mp3's hebben de een vervelende karakter qua volume.
zorg in elk geval dat je ze allemaal op 320 hebt en met mp3 Gain de zelfde volume geeft.
met mixmeister BPM analyzer de BPM's meten en bij elkaar zetten
zo doe ik dat ;-)
Comment
-
Re: sorteren: cd's
Ik hou database (excell-bestand) bij van al mijn cd's.
Dus: song/artiest/cd-nr (op welke cd de song staat)/genre/bpm
Op elke cd plak ik dan een nummertje en dat nummertje stemt overeen met een song uit mijn excell-lijst. Zo vind ik makkelijk de juiste song terug. Het is ook ideaal bij verzoeknummers, even opzoeken en voila...
Comment
Comment