Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnende DJ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnende DJ

Hallo,

Eerst wil ik mij zelf even voorstellen. Ik ben Benjamin en ben 16 jaartjes oud. Ik heb deze zomer hard gewerkt om mijn apparatuur bij elkaar te krijgen. Ben hard aan het oefenen om redelijke overgangen te krijgen tussen nummers. Weet iemand hoe ik zo'n overgang het beste kan krijgen en welke 2 nummers na elkaar goed in elkaar overlopen?

Alvast super bedankt.

hiz,

ik ben ook beginnende dj. het enige wat ik kan vertellen is kei hard oefenen... 2geleikaardige nummers mixen. zorgen dat de bassen ongeveer gelijk lopen en dat de afpseel snelheid gelijk is...(bpm)

Comment

.
      Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 18:15.

Comment

Begin gewoon met wat simpel beatmixen. Pak een zooi makkelijk house tracks. Grote kans dat je die zo doorelkaar kan mixen.

Comment

.
          Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 18:15.

Comment

Ok bedankt. Hebben jullie nog een paar nummers aan te raden? Heb al hier en daar wat nummers van dit forum gedownload maar wie weet heeft iemand nog een leuke/goede.

Comment

Originally posted by DJFresh
              Ok bedankt. Hebben jullie nog een paar nummers aan te raden? Heb al hier en daar wat nummers van dit forum gedownload maar wie weet heeft iemand nog een leuke/goede.
              Goede tracks? Hoeveel jaar de tijd heb je? Pak gewoon tracks die je zelf leuk vind , speur het internet rond op labels of weet ik het.....zoveel muziek en zoveel leuke muziek dat is echt onwijs persoonlijk. Ga gewoon zelf lekker rondzoeken anders bij je favo platen winkel. Die kunnen je daar beter mee helpen want dan kun je het gelijk horen.

Comment

Ok thnx. Kan weer wat vooruit. IK heb van iemand ook een DVD gehad waar veel info opstaat. Daar zeggen ze dat een versterker tussen mixer en boxen erg belangrijk is. Is dat ook zo? Speelt hij het anders veel zachter af ofzo?

Comment

Ok thnx. Kan weer wat vooruit. IK heb van iemand ook een DVD gehad waar veel info opstaat. Daar zeggen ze dat een versterker tussen mixer en boxen erg belangrijk is. Is dat ook zo? Speelt hij het anders veel zachter af ofzo?
                  Als je actief versterkte boxen hebt, kan je die direct op je mixer inpluggen. Dat ligt niet echt voor de hand, waarschijnlijker is dat je je mixer op een versterker moet aansluiten, die 't geluid versterkt voor de passieve boxen, anders hoor je überhaupt helemaal weinig.

Comment

Originally posted by T-Nuzz
                    Is het mogelijk, gewoon voor het slaapkamer draaien, de boxen direct op de mixer aan te sluiten?
                    Zo ja, kan dit dan met oude (vb kenwood, philips) boxen, of moeten dit dan nieuwere modellen boxen zijn?
                    Hoe wilde je dat gaan doen dan? Welke aansluitingen wilde je daar voor gaan gebruiken? Dit is echt basismaterie! Kijk in de handleiding van je mixer of je boxen en je weet dat dit flauwekul is. Speakers (boxen) doen niks zonder versterker. Tenzij het actieve speakers zijn, daar zit een versterker ingebouwd. Hoe weet je of je boxen actief zijn? Heel simpel: als er een netsnoer aan zit, ze abnormaal zwaar zijn, er ledjes op zitten, er verschillende draaiknopjes opzitten, etc. Zo niet, heb je een versterker nodig.

Dit hoeft voor je slaapkamer geen duse PA-amp te zijn. Ga eens kijken op zolder of er een oude versterker van je pa staat. Of informeer eesn bij de rest van de familie. Grote kans dat iemand nog zo'n ding op zolder heeft staan. Al dan niet met ingebouwde platenspeler :lol:. Nog niks gevonden? voor een paar tientjes slaag je op Marktplaats!

Succes :wink:

Comment

2 keer hetzelfde verhaal dus....

Comment

Maar toch bedankt.

Comment

In je mixer zit een kleine voorversterker, dit is een versterkertje die niet eens hoger zal komen dan een paar Watt. Dit zegt nog niet veel, maar sluit maar eens van die hifi boxjes aan op je mixer, t gaat ZACHT.. en ja ik spreek uit ervaring :lol: heb ik toen ik net begon (ik was 9 ofzo..) ook wel eens geprobeerd bij gebrek aan beter ;)

we zaten toen in een kamer van 2 bij 3 ;) en zelfs daarin was t echt zacht..

Dus ja, die versterker maakt heel veel uit ;)

Comment

Originally posted by NBeat
                            In je mixer zit een kleine voorversterker, dit is een versterkertje die niet eens hoger zal komen dan een paar Watt. Dit zegt nog niet veel, maar sluit maar eens van die hifi boxjes aan op je mixer, t gaat ZACHT.. en ja ik spreek uit ervaring :lol: heb ik toen ik net begon (ik was 9 ofzo..) ook wel eens geprobeerd bij gebrek aan beter ;)

we zaten toen in een kamer van 2 bij 3 ;) en zelfs daarin was t echt zacht..

Dus ja, die versterker maakt heel veel uit ;)
                            Hoe heb je dat gedaan dan? Tulpstekkers aan je speakerkabel gemaakt?
                            8)

Comment

komt er wel op neer ;) (die zaten er al aan ;) was van zowen hifisetje.. en daar zaten heel mooie extra-low-budget tulp stekkertjes op :lol: )

Zat ik daar met 1 stereotorentje en een discman, beide via de koptelefoon uitgang aangesloten op mn oude skytec mixertje (wat trouwens nogsteeds ergens hier in de kast ligt 8) ) en dan die miezerige boxjes d'r op.. 8)

Comment

Working...
                              X