Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe kun je het beste beginnen als dj?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Eigenlijk is de ultieme TiP!!

Demo's maken en na luisteren elke keer weer!! perfectioneren van bepaalde overgangen ed.. je merkt duidelijk progressie!

Comment

Heel belangrijk:
      geen dj arrogantie krijgen.

ga uit, en kijk hoe andere dj's het doen.
      niet iedereen zal dj worden.
      het ligt je, of niet;)

als je er aanleg voor heb zul je heel snel omhoog klimmen,
      zoniet kan het heel lang duren.

begin ook eerst bij jongeren centrum en schoolfeesten.

dan pas clubs;)
      in clubs kun je geen Grote fouten veroorloven

Comment

Dat met arrogantie is inderdaad een heel belangrijke tip. Ik heb al een paar keer gezien dat veelbelovende DJ's hun ondergang bewerkstelligden door het te hoog in de bol te krijgen. Dat kan je mischien wel flikken als je DJ Tiesto of DJ Sven vath bent (hoewel ik me heb laten vertellen dat die oke zijn), maar als je nog werkt aan je carierre? Niet doen!
        De grap is namelijk dat promotors de DJ plekken vergeven aan mensen die ze AARDIG vinden, en niet aan mensen die goed kunnen draaien. Een arrogante oetlul die draait als een tierelier komt minder goed aan de bak, dan de goeiige sympathieke lobbes met een matige techniek.

Comment

Je kan ook nog beginnnen met een mixer kopen en die dan aansluiten met een pc. Gebruik een de programma BPM of TRAKTOR

Comment

Ik dacht dat de topic-starter het over TT's of CP had

Comment

Re: Hoe kun je het beste beginnen als DJ?

Originally posted by Dj_Leon
              Ik ben Leon, uit Den Haag, 16 jaar oud. En ik wil als hobby bijv. in clubs als DJ draaien... Hebben jullie tips voor mij waar ik het beste kan beginnen? Hoe duur de draaitafels zijn en prijs gem. per plaat? Of er cursussen bestaan e.d.
              als jij echt als dj in clubs wilt gaan draaien dan maakt het je niet uit wat alles kost maar geef je ipv je laatste tientje voor de bus het geld liever uit aan die onwijs gave nieuwe release en loop je (al duurd het 2 uur) naar huis....... met andere woorden ....als je echt helemaal gek bent van muziek en het leuk vind om daar mee te "spelen" word je vanzelf dj...

Comment

Working...
              X