Announcement

Collapse
No announcement yet.

Draaien met de computer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Draaien met de computer

Hi allemaal,
    ik heb een paar vragen. Ik wil gaan beginnen met draaien. Maarrr heb erg weinig geld voor apparatuur. Ik heb een tijdje geleden Virtual DJ ontdekt, en dat vond ik wel geinig (Maar Virtual DJ is geloof ik zo'n beetje de simpelste DJ software?).
    Ik heb van meerdere mensen gehoord dat draaien op de computer leuk is om mee te beginnen en te ontdekken of je het leuk vind ofniet enz.
    Maar met de muis draaien is natuurlijk ronduit k**
    Dus daarom dacht ik, ik ga een controller aanschaffen.

Zoals de Behringer BCD 2000

of misschien zo'n Hercules controller (maar dit leek me meer zooi).

Nou, de vraag is eigenlijk, want vinden jullie van draaien op de computer (voor een beginner zoals ik). En zal ik zo'n controller aanschaffen, zoja welke?
    Ben benieuwd. Alvast bedankt.

Grt.

Jurriaan

Oja, ik wil voornamelijk house en hardhouse draaien.

Nou ten eerste ben ik zelf een newbie maar ik heb wel ervaring van draaien op de pc. De eerste leek me beter en de tweede leek me troep. Draaien op je pc is goedkoop en makkelijker dan in het echt dus het is zeker een goed begin. Je moet eerst weten of je het echt leiuk vindt, want anders ligt zometeen alles in je kast! :D

Comment

Bij mij ligt mn kast nu ook vol or ;) Maar ik ben er ZEKER niet mee gestopt!! :lol: :lol:

Comment

oke, bedankt :)

maar als ik begin met draaien op de computer, leer ik mezelf dan wel het goede aan zegmaar? Voor als ik ooit nog wil overstappen naar echte cdmixers enz.

Comment

JA or, dat zit allemaal wel goed, ook door DJen op de computer krijg je gewoon je muziek gevoel, moet je ook je nummers voor kennen, cue points zijn net zo belangrijk.. Beatmatchen ook, kortom, ja het is een handige manier om dr achter te komen of t wel echt wat voor je is en je leert jezelf er geen verkeerde dingen bij aan..

Comment

Virtual DJ is inderdaad erg handig om te kijken of je het leuk vind. Maar let op, met Virtual DJ kan je automatisch de pitch gelijk zetten van beide liedjes. In het echt moet je dit zelf doen en is het dus een stuk moeilijker.

Comment

Hier heeft Yogum gelijk in, op de pc kan je een aantal dingen door de computer laten doen, die je, als je met hardware gaat draaien, zelf moet doen..

Comment

Download anders een programma dat niet zo veelzijdig is met bpm en beatcounters. En doe dat dan lekker zelf op je mixer

Comment

ja, ik dacht al. Als dat zo met 1 knopje gebeurt is is dat wel erg makkelijk. Kan ook gewoon proberen dat magische knopje niet in te drukken. :P
                  Hee maar bedankt allemaal. Ik ga denk ik die Behringer BCD 2000 kopen.
                  Alleen schijnt ie heeeeel slecht leverbaar te zijn en overal uitverkocht. Dus hoop maar dat ik em snel binnen heb.

Oja, nog een vraag.
                  Ik hoor vaak dat Traktor DJ Studio beter is dan Virtual DJ.
                  Kan je dan zoveel meer met Traktor DJ Studio? En wat zijn dan die grote verschillen?

Comment

Of je wel of niet meer kan met een programma maakt in principe niet zoveel uit, het gaat er meer om of jij het DJen ziet zitten.. en als je met CD en/of Vinyl gaat draaien heb je zeker in t begin die extra's niet tot je beschikking.

Comment

@NBeat

Virtual DJ klinkt ruk (3.4 dan over 4.0 weet ik het nog niet)..........toch wel een erg belangrijk iets. Traktor klinkt super.....niks op aan te merken op dat vlak. Op de rest ga ik niet in.....duurt te lang en is het niet waard. Gewoon zelf even testen.

Comment

dat ben ik met je eens.
                        ik hoorde alleen dat Traktor proffesioneler zou zijn. Maargoed, maakt ook allemaal niet zoveel uit. Eerst maar eens die controller kopen.
                        Waarschijnlijk blijf ik hier op deejayforum.nl nog wel even rondhangen :)

Comment

Wel een pakket dat een slechte geluidskwaliteit heeft noem ik bij voorbaat al amateuristisch. Traktor is zeker proffesioneler maar heeft ook zo zijn bugs. Gelukkig zijn het over het algemeen geen grove.

Comment

@ Myzrael:

Als je dit programma niet echt professioneel wilt gebruiken, maakt die geluidskwaliteit ook nog niet zoveel uit (in t begin).

Later indderdaad wel, maar meestal ben ik sowieso snel uitgekeken op DJ Software... Werkt Ruk.. daar heb ik dus echt 3 muizen te weinig voor en een controller vind ik geldverspilling.. koop ik liever een CD speler ;)

Comment

Originally posted by NBeat
                              @ Myzrael:

Als je dit programma niet echt professioneel wilt gebruiken, maakt die geluidskwaliteit ook nog niet zoveel uit (in t begin).

Later indderdaad wel, maar meestal ben ik sowieso snel uitgekeken op DJ Software... Werkt Ruk.. daar heb ik dus echt 3 muizen te weinig voor en een controller vind ik geldverspilling.. koop ik liever een CD speler ;)
                              Same as me... Nu m'n dj gear bij kees staat dan speel ik wel wat met DJ Software en af en toe op een feest ofzo :) maar de rest alleen met ceedees.

Comment

Working...
                              X