Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Als je echt wilt gaan draaien op de PC. probeer dan BPM studio eens, die magische gelijk loop knop, die zit daar namelijk niet op, wel een knopje om de BPM gelijk te zetten, maar dan loopt hij er na een poosje toch uit en je moet hem zelf op het goede moment starten. Het is een bijzonder stabiel programma onder XP en er zijn heel wat probeer versies. bovendien kun je het met verschillende controlers bedienen. Er zijn inderdaad al veel grote namen die met bv Ableton draaien, eigenlijk is dat nog makkelijker, want ableton zet automatisch elke track in de vooraf ingestelde waarde en wijkt daar nooit een fraktie van af, voordeel is dan wel weer dat je tijd overhoud om expressief met filters en zo te spelen. Zoals met alles in het leven heeft alles zijn voor en tegens.... aan jou de taak om het zelf af te wegen en je keuzes te maken.
Ik draai zelf al 3 jaar elk weekend 3 dagen op de PC (met BPM studio) en pakweg 2 dagen doordeweeks (met Behringers controler en software) en heb eigenlijk alle vinyl en CD's alleen maar thuis in de kast. Lekker licht reizen dus. Veel zaken hebben ook al PC's staan en dan hoef ik alleen maar mijn harddisk mee te nemen...(en mijn fakturen van de aangekochte muziek)....
sorry, nog een vraag.
Dr zit vaak ook een knopje 'loop' op die DJ programma's. En dan loopt ie gewoon een maat, of twee of drie of vier. Maar dat loopen is dat ook echt iets van het draaien met de computer of kan dat ook met cdmixers en wordt dat ook gedaan?
BPM is DE programma. De pro's die met pc werken hebben bpm
HET programma, en het gaat er niet om wat al die andere pro's gebruiken, het gaat er om wat jij prettig vind werken ;) (en wat een goede geluidskwaliteit heeft natuurlijk ;))
BPM is DE programma. De pro's die met pc werken hebben bpm
Onzin.....ik zie vaker Traktor DJ Studio en Serato scratch live dan BPM. Maar het zijn alle pakketten die je proffesioneel kan gebruiken zonder problemen.
Ik geloof dat ze bij Virtual DJ 4.0 de iets hebben immiteren wat je liever niet hebt.
Als ik hier aan de schuiven zit met mn muis, dan kraakt er iets door de speakers. Dit MOET er software matig in staan, maar ik krijg het er niet uit. Wat een klote programma.
Het werkt verder top, maar het is toch ongeloofelijk dat het kraakt als je de faders beweegt dat het begint te kraken?! Op een mengpaneel van een jaartje of 10 oud kan ik me dr nog wel iets bij voorstellen!! :wink:
Ga maar eens zoeken of meer mensen er last van hebben!
Ik geloof dat ze bij Virtual DJ 4.0 de iets hebben immiteren wat je liever niet hebt.
Als ik hier aan de schuiven zit met mn muis, dan kraakt er iets door de speakers. Dit MOET er software matig in staan, maar ik krijg het er niet uit. Wat een kl*te programma.
Het werkt verder top, maar het is toch ongeloofelijk dat het kraakt als je de faders beweegt dat het begint te kraken?! Op een mengpaneel van een jaartje of 10 oud kan ik me dr nog wel iets bij voorstellen!! :wink:
Als ik hier aan de schuiven zit met mn muis, dan kraakt er iets door de speakers. Dit MOET er software matig in staan, maar ik krijg het er niet uit. Wat een kl*te programma.
Simpel......
1. Je geluidskaart is te slecht
2. Je latency is te hoog
3. Je computer is te sloom
4. Je instellingen staan niet goed wat performance settings betreft.
Wanneer je toch alleen maar wil kijken of dat je het draaien leuk vind zou ik niet de behringer kopen maar de Hercules dj console. Deze kost maar iets van 125 euro en bevat voldoende functies. Vanaf november komt er een nieuwe versie uit dus als je deze wil gaan kopen zou ik nog heel eventjes wachten.
Allereerst..... ik heb al die software geprobeert en de daarbij behorende hardware.... Ik zal je mijn conclusie geven, maar onthoud dat daar ook een kwestie van "smaak" om de hoek komt kijken, dus ga altijd zelf ook een paar dingen proberen voordat je iets koopt.
BPM studio staat bovenaan.... De enige die de helenacht doordraait zonder problemen en de hardware is "Foolproof" en lekker stevig.
Alles wat hangt aan Virtual DJ en Traktor en serato... Is prima, maar halen het qua stabiliteit niet met BPM... Ook Ableton Live is prima en is eigenlijk het enige programma dat je terug ziet bij de grote namen, maar ook dat loopt heel vaak vast. En er is niets erger dan stilte die valt midenin een opzwepende set.
Over de controlers van Behringer en Hercules moet ik nog even kwijt dat de "feel" van de Hercules professioneel is, maar de onderliggende electronica is van een nog lager niveau dan dat van Behringer... De BCD2000 gaat alleen maar floppen door de bagger software die er bij zit..
MAARRRRR maak je eigen keuze en ga lekker wat dingen uitproberen.
1. Je geluidskaart is te slecht
2. Je latency is te hoog
3. Je computer is te sloom
4. Je instellingen staan niet goed wat performance settings betreft.
Het is een van de 4 ;)
1. Dat zou kunnen, moet maar eens mn audigy4 gaan monteren ofzo.
2. Denk ik niet, moet ff nakijken.
3. Zekerz niet, P4 3Ghz 2GB Ram
4. Misschien dat het komt omdat ik VDJ2 en VDJ4 heb geinstalleerd, ga ze eerst maar eens allebei verwijderen.
Kijken hoe dit gaat aflopen, het is iigeval BEHOORLIJK irritant.
Ok, k ben dr achter. De scratch algorithms stonden niet goed!! :wink:
Na lang zoeken was dat dus het probleem, nu werkt alles prima, zonder gekraak! Bedankt
Comment