Announcement

Collapse
No announcement yet.

Juiste merken en combinaties?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Juiste merken en combinaties?

Hallo,

Ik zou graag starten met draaien, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik van materiaal ga kopen. Om te beginnen ga ik m'n budget wel beperken tot bv. 1000 euro.
    Ik twijfel nog tussen een vier tal merken, en ik weet niet welke combinaties goed zullen zijn of niet. Hier mijn keuzes

Draaitafels:
    Numark TT1650
    Numark TT200
    Stanton T80
    Stanton T60
    Gemini TT02
    Ion Audio iTT03x

Mixers:
    Numark DM1050
    Numark DM1002MKII
    Stanton SA3
    Stanton SMX211
    Gemini PMX05
    Gemini PMX03

Kan er iemand mij helpen kiezen, of weet er iemand een plaats op het net waar ik de kwaliteit en prijs kan vergelijken? Ik zou ook graag van elke draaitafel de startsnelheid weten, heb die maar van enkele gevonden.

Alvast bedankt...

Grtz, Philippe

.
    Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 18:11.

Comment

Koop lekker twee OEM draaitafels en een mixer van 300 euries dan ben je klaar en heb je prima spul. OEM is bijvoorbeeld de RP-6000 van Reloop. Eventueel kan je ook voor de RP-4000 gaan maar met jou budget lijkt me de 6000 een goede keus.

Comment

Als je serieus echt goed wil gaan oefen en later op professioneel gebied wil gaan draaien, dan advieseer ik je om gewoon een paar 2e hands SL1200's te gaan kopen en van de rest van het geld koop je een nieuwe mixer voor een lage prijs. Dan krijg je gelijk de feeling van de buitenwereld...

Mvg.

Comment

Ok, dankje voor de goede raad.

Ik denk dat ik voor 2 Reloop RP 4000 3D's ga. Die kan ik hier plaatselijk verkrijgen in de TOFF Music in Turnhout.
          Als mengpaneel heb ik mijn oog toch wel laten vallen op een Gemini PMX05 of 03. Kan iemand mij deze aanraden of laat de kwaliteit te wensen over?
          Hoofdtelefoon zal ik nog wel zien, en dan zijn er nog de boxen. Heb ik momenteel nog niets verstand van ...

Misschien kan iemand me nog verder helpen ...

Toch bedankt al!

Grtz! Philippe

Comment

"Ik denk dat ik voor 2 Reloop RP 4000 3D's ga"

Die bestel ik volgende maand ook. Hoor goede verhalen erover. In het begin even met de standaard naalden maar later koop ik beter spul. 8)

Comment

Originally posted by Myzrael

Die bestel ik volgende maand ook. Hoor goede verhalen erover. In het begin even met de standaard naalden maar later koop ik beter spul. 8)
              Je kan beter eerder dan later een beter element/naald combinatie op je platenspelers zetten:
              Sommige goedkope elementen vereisen een behoorlijke naalddruk om lekker in de groef te liggen, en bieden niet eens veel kwaliteit aan geluid ...
              Minder naalddruk voor meer geluidskwaliteit betekent dat je meer plaat overhoudt (letterlijk) en ten tweede hoe beter je kan horen wat je aan 't doen bent hoe beter je kan horen wat je fout doet.
              Dan kan je beter meteen afdingen op de prijs en zeggen dat je die Stanton ALII-500's er niet bij hoeft ;)

Comment

Originally posted by Soulshaker
                Originally posted by Myzrael

Je kan beter eerder dan later een beter element/naald combinatie op je platenspelers zetten:
                Sommige goedkope elementen vereisen een behoorlijke naalddruk om lekker in de groef te liggen, en bieden niet eens veel kwaliteit aan geluid ...
                Minder naalddruk voor meer geluidskwaliteit betekent dat je meer plaat overhoudt (letterlijk) en ten tweede hoe beter je kan horen wat je aan 't doen bent hoe beter je kan horen wat je fout doet.
                Dan kan je beter meteen afdingen op de prijs en zeggen dat je die Stanton ALII-500's er niet bij hoeft ;)
                Nog geen poen en ik ga toch met timecoded vinyl werken in het begin. Als die platen op zijn koop ik vrolijk nieuwe. De kosten van 2 naalden (Goede) heb ik helaas nog even niet. Thanks for the tip verder. Gaat goedkomen :)

Comment

Working...
                X