Announcement

Collapse
No announcement yet.

Numark setjes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Numark setjes

Hoi allemaal,
    oke, ik zit nu heel erg te twijfelen wat ik moet gaan kopen. Eerst wilde ik een Behringer BCD 2000 kopen (das een controller voor de computer, 180 euro).

Maar liever zou ik op cdmixers willen draaien, maar daar heb ik op het moment geen geld voor.
    Dus ik zou (een vrij lange tijd, want m'n inkomen is niet reuzegroot) door kunnen sparen, maar dan kan ik ondertussen niet echt draaien behalve met de muis op de computer.
    Of, ik koop nu de BCD 2000 en spaar daarna voor cdmixers, en dan kan ik ondertussen wel een beetje pielen met m'n controller voor de computer.

Nou, ik ging dus een beetje zoeken, en kwam wat setjes van Numark tegen, zag er wel leuk uit, ik zet ze even op een rijtje.

Numark Fusion 111:
    Prijs: Rond de 350 Euro

(2) TCD05 DJ CD Players, an MX05 2-channel DJ Mixer and HF125 Headphones.

_ TCD05 DJ CD PLAYER FEATURES
    _ Large PLAY and CUE buttons
    _ ± 16% music speed adjustment fader
    _ LCD display with track, time, and pitch indicators
    _ Support for CD-R discs
    _ Pitch bend function
    _ +10 track advance button for rapid track location
    _ HF125 HEADPHONE FEATURES
    _ Flexible, 7-position independently adjustable dual ear cups,
    _ Large 40mm Mylar speaker drivers
    _ 6-ft tangle resistant cord with a 1/8-inch phone plug connector MX05 2-CHANNEL DJ MIXER FEATURES
    _ Inputs for CD/MP3 players, computers, and turntables to accommodate system expansion
    _ Microphone input with level control for MC/Karaoke use
    _ Replaceable crossfader for easy mix control
    _ Headphone output with cue control capability

Hier zit geloof ik geen BPM counter op en dat is wel belanrijk dat dat er op zit, maar misschien zeggen jullie: 'Joh, dat heb je helemaal niet nodig'
    Oja, hij heeft ook geen jogwheel wat me wel super handig lijkt. En de mixer lijkt me ook niet geweldig, ofwel?

Numark Fusion 494
    Prijs: Rond de 650 Euro

(2) Axis 4 CD players, DM950 Mixer and HF125 Headphones

AXIS 4 CD PLAYER FEATURES
    _ Two seamless loop points and three stutter starts for creative expression
    _ Built-in tap BPM counters
    _ Fader/remote start and relay capability
    _ ± 8/16% pitch bend capability via rubberized pitch control wheel
    _ Laser shutoff mode and auto-retractable media trays ensure reliable operation
    _ DM950 MIXER FEATURES
    _ Switchable inputs accommodate upward of four line level signals, two phono inputs, and a microphone
    _ Two-band rotary EQ, independent gain control, and Phono/Line switches on each channel
    _ Replaceable crossfader
    _ HF125 HEADPHONE FEATURES
    _ Flexible, 7-position independently adjustable dual ear cups
    _ Large 40mm Mylar drivers
    _ 6-ft tangle resistant cord with a 1/4-inch
    _ phone plug connector

Wel 2 keer zo duur als die andere, maar wel met meer mogelijkheden, alleen jammer van de mixer, want die heeft bijv. maar Two-band rotary EQ (dit betekent toch dat je alleen maar High en Low kan veranderen?) Ik zou liever High Mid Low willen. Heeft wel een Built-in tap BPM counters(?)

Dan heb je ook nog
    Numark Fusion 818 (rond de 1100 Euro) en Numark Fusion 222 (rond de 750 Euro), maar dat wordt toch wel echt duur voor iemand die net begint.

Zo, lange post.. maarrrrr, wat zeggen jullie hiervan? En heb dus eigenlijk alleen draaiervaring op de computer.

GRT.
    Jurriaan

Jazeker heb ik ervaring met draaien op pde pc. Ik draai nu feesten met de pc en een usb mixer. Gaat prima! Je kan dan ondertussen sparen voor de dure spullen en ondertussen oefennen met de pc en je mixer.

Comment

die axis cd spelers is zo bot mixen kun je nog beter een staafmixer pakken

ik ben niet snel negatief over een cd speler maar heb nu met meerdere types gedraaid en het is niet mijn ding

Comment

Originally posted by DJ-atot
        Jazeker heb ik ervaring met draaien op pde pc. Ik draai nu feesten met de pc en een usb mixer. Gaat prima! Je kan dan ondertussen sparen voor de dure spullen en ondertussen oefennen met de pc en je mixer.
        Jep, denk dat ik dat ga doen.

Als nog iemand z'n mening kwijt wil over bovenstaande setjes of over draaien op de computer, graag :)

Comment

Re: Numark setjes

Originally posted by 1-Percent-Fruit
          Hier zit geloof ik geen BPM counter op en dat is wel belanrijk dat dat er op zit, maar misschien zeggen jullie: 'Joh, dat heb je helemaal niet nodig'
          Joh, dat heb je helemaal niet nodig ;)

Die BPM counter blijft een benadering van het ritme wat door een chip gedaan wordt! Een chip die kijkt naar hoe vaak een bepaalde freqentie doorkomt en dan kan dus van complexe ritmes snel
          geen chocola meer breien !
          Jouw menselijke benadering kan oneindig veel beter zijn als je daar een beetje oefening in krijgt. BPM-counters zijn dus alleszins geen must !
          Als je veel met producen doet daarentegen dan kan het af en toe een paar seconden schelen.
          Het kan dus geen kwaad zeg maar ;)

Comment

Working...
          X