Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat beginnersvragen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat beginnersvragen

Hoi hoi,
    ik ben niet voor niets een beginner, dus hier wat vragen. (heb wel eerst de zoekfunctie gebruikt).

1e vraag weer over cd-spelers. Het lukt me niet om het perfecte djsetje te vinden. Dus ik ben toch maar op zoek gegaan naar gewoon losse cdspelers en een mixertje. Mijn budget is erg klein. Het liefst zou ik 2x Pioneer CDJ 100s kopen, maar dat zit er gewoo niet in. Tenzij... ik het 2e hands koop, maar ik weet niet of dat slim is, betreft duurzaamheid enzo, wat denken jullie?
    En wat vinden jullie van die goedkopere cd-spelers?
    Zoals:

OMNITRONIC CDT-300 Top Loading CD-Player 208,41 Euro
    Zoals de Reloop RCD-800 s 199,00 Euro
    Numark Axis 4 199,00 Euro
    Gemini CDJ-15 X black 159,00 Euro
    Gemini CDJ-01 B-Ware 159,00 Euro
    OMNITRONIC CDT-200 Top Loading CD-Player 149,00 Euro
    Gemini CDJ-01 148,00 Euro
    Stanton S-250 129,00 Euro
    Jaytec CD-40 125,00 Euro

Oja, ik zie nu, als ik bijv. zo'n Gemini CDJ-15 kies, kan ik alsnog beter voor zo'n setje van Gemini gaan, de Gemini CD Mix 5.0, 299,00 Euro

Deze heb ik van http://www.deejayladen.com/CD+Player+(einfach)/gindex.aspx

Dan m'n 2e vraag over het jogwheel. Deze gebruik je meestal om je cuepunt te zoeken toch? En als je het jogwheel gebruikt, is het dan net zoals vinyl? Of is het meer skippen zoals een normale cdspeler?
    Hoe dan ook, een jogwheel lijkt mij superhandig, maar heb ik het ook echt nodig?

3e vraag, over de Cue. Ik snap nog niet helemaal hoe die gebruikt wordt. Je gebruikt het toch om zegmaar in te springen, zeg ik dat goed? En bij de meeste (of alle?) cdspelers zet je em eerst op pauze, en dan stel je je cuepoint in?

Sorry voor mijn lange posts, maar heb nou eenmaal veel vragen :oops:

GRT.
    Jurriaan

ff wat antwoorden :)