Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat beginnersvragen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat beginnersvragen

Hoi hoi,
    ik ben niet voor niets een beginner, dus hier wat vragen. (heb wel eerst de zoekfunctie gebruikt).

1e vraag weer over cd-spelers. Het lukt me niet om het perfecte djsetje te vinden. Dus ik ben toch maar op zoek gegaan naar gewoon losse cdspelers en een mixertje. Mijn budget is erg klein. Het liefst zou ik 2x Pioneer CDJ 100s kopen, maar dat zit er gewoo niet in. Tenzij... ik het 2e hands koop, maar ik weet niet of dat slim is, betreft duurzaamheid enzo, wat denken jullie?
    En wat vinden jullie van die goedkopere cd-spelers?
    Zoals:

OMNITRONIC CDT-300 Top Loading CD-Player 208,41 Euro
    Zoals de Reloop RCD-800 s 199,00 Euro
    Numark Axis 4 199,00 Euro
    Gemini CDJ-15 X black 159,00 Euro
    Gemini CDJ-01 B-Ware 159,00 Euro
    OMNITRONIC CDT-200 Top Loading CD-Player 149,00 Euro
    Gemini CDJ-01 148,00 Euro
    Stanton S-250 129,00 Euro
    Jaytec CD-40 125,00 Euro

Oja, ik zie nu, als ik bijv. zo'n Gemini CDJ-15 kies, kan ik alsnog beter voor zo'n setje van Gemini gaan, de Gemini CD Mix 5.0, 299,00 Euro

Deze heb ik van http://www.deejayladen.com/CD+Player+(einfach)/gindex.aspx

Dan m'n 2e vraag over het jogwheel. Deze gebruik je meestal om je cuepunt te zoeken toch? En als je het jogwheel gebruikt, is het dan net zoals vinyl? Of is het meer skippen zoals een normale cdspeler?
    Hoe dan ook, een jogwheel lijkt mij superhandig, maar heb ik het ook echt nodig?

3e vraag, over de Cue. Ik snap nog niet helemaal hoe die gebruikt wordt. Je gebruikt het toch om zegmaar in te springen, zeg ik dat goed? En bij de meeste (of alle?) cdspelers zet je em eerst op pauze, en dan stel je je cuepoint in?

Sorry voor mijn lange posts, maar heb nou eenmaal veel vragen :oops:

GRT.
    Jurriaan

ff wat antwoorden :)
    voor die cd-spelers... daar heb ik niet zoveel ervaring mee. mijn ervaring met gemini is vrij goed, ik vind een goeie prijs/kwaliteitsverhouding.

dan de andere vraagjes:

cue, meestal voor de eerste beat te zoeken. het gebruik van de cue-toets hangt af van cd-speler tot cd-speler.

maar ik doe het alsvolgt. speel het liedje tot de eerste kick. druk op pauze,
    gebruik het wheel om een beetje terug te gaan. je hoor telkens een fractie van een seconde en draait net zolang tot je de kick hebt gevonden. dan druk je op cue (soms moet je voor het pauzeren ook al eens op cue duwen... valt te zien van model tot model) dat is het punt waar je het gemakkelijkst mixt.
    als je nu terug op cue drukt, gaat hij automatisch terug naar het cue-punt.

die wheel is niet zoals bij vinyl, het is verfijnd vooruit of achteruit spoelen; je kan het ook gebruiken om bij te pitchen als het fout gaat.

sommige cd-spelers hebben "vinyl-mode". dan kan je met het wheel wel scratchen zoals bij vinyl ;)

Comment

ah oké, ik snap em, thanks :)

heb nog iets gevonden, KoolSound,

is geloof ik veel OEM spul. Maar het leek me wel goed beginners spul. Kon er verder vrij weinig over vinden, kan iemand mij hier meer over vertellen?
      Deze leek mij wel wat

//edit//
      ok, laat ik het iets anders vragen.
      Ik heb nu dit setje gevonden.

2x KoolSound CDS-120

1x kool 03

Dit setje voor 299 Euro. Het spreekt mij aan, omdat het ongeveer de enige goedkope cdspeler met jogwheel is.
      Maar ik weet niet wat ik hiervan moet denken, het zou kunnen dat het prima spul is, leuk om op te oefenen, niet fantastisch, maar prima. Of dat het gewoon 100% zooi is en dat ik er zeker spijt van ga krijgen. Wat denken jullie? Prima voor een beginner of zooi?

(en nog steeds de vraag: heb ik een jogwheel nodig?)

Comment

Kijk anders eens rond op http://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/b...bshop/list.asp
        Je kan ook beginen met een mixer op pc aan te sluiten, en nog ff sparen voor betere cd spelers.

Comment

Ja, ik wilde eerst ook. Ik wilde de Behringer BCD 2000. Maar hij is echt nergens te krijgen (ligt aan Behringer, ze gebruiken een soort spul om te solderen wat verboden is ofzo, beetje vaag, maar ok), en de ene winkel weet niet wanneer ie em krijgt, de ander zegt eind oktober. Maar in de tussentijd spaar ik gewoon door en tegen de tijd dat ze de BCD hebben, heb ik misschien al weer bijna genoeg geld voor een echt setje.
          Dusja, ik spaar in de tussentijd gewoon door, en kijk dan wel wat ik uiteindelijk ga kopen. Dus vandaar dat ik ook informatie zoek over cdspelers, omdat ik toch weet dat ik uiteindelijk daar op wil draaien.

Comment

Het hoeft niet de Behringer BCD 2000 om de draaier op pc.
            Een gewone mixer met Traktor op pc of zo gaat ook, ik heb de Reloop RMX-40 BPM besteld.

De Behringer is toch leverbaar :?

Comment

mm ja, das waar, maar dan moet je dingen als pitchen, of gewoon op play drukken, alsnog met de muis of toetsenbord doen.

Comment

Ik vond het zonde om een nieuw topic te openen en het is misschien een hele domme vraag maar ik begin nu erg aan mezelf te twijfelen.

Afgelopen feest zette ik mn cd spelers aan, djm 800 en een yamaha mengtafel en daarna de versterkers en toen kwam me er toch een brom uit (uit de speakers)
                Dit is toch de goede volgorde van inshakeling?

Comment

Goede vorm van inschakelen? Ja.
                  Was het een brom of een knal?
                  In het geval van dat laatste, gains op actieve speakers/versterkers dichthouden, dan versterker aan, dan opendraaien.

Comment

Ik zou het zelf andersom doen, eerst je versterker aan en daarna pas signaal erin laden, omdat je amp dan geen signaal heeft kun je ook geen signaal versterken en dus ook niets hoorbaars krijgen. Maar ik heb ook wel eens anders gehoord, en weer anders en weer anders :p

Comment

Als je alles in de volgorde van het signaal aanzet kan je ook nooit last hebben van inschakelpieken en -ploffen, veroorzaakt door bronnen en versterkt door je versterkers...

Comment

Het was een enorm harde brom, alle gains en masters stonden dicht zoals het hoort.

Comment

Jackplugje verkeerd misschien?

Comment

Was allemaal speakon, 2x speakon voor de toppen 2x speakon voor de bassen en 2x speakon om 2 basjes door te lussen, vervolgens 2 xlrtjes naar mn mengpaneel.

Nu was ik even weg en kwam terug en toen draaide er muziek (verhuurbedrijf had het inmiddels ingeschakeld)
                            Ik shrok namelijk zo van die brom dat ik onmiddelijk de versterkers weer uitschakelde...

Comment

Specificeer je brom eens? (gebruik bijvoorbeeld dit)
                              (Brom is iets anders dan een r(eu/a)tel ;)

Comment

Working...
                              X