Announcement

Collapse
No announcement yet.

numark axis 4

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• numark axis 4

Wat vinden jullie van de numark axis 4? Ik dacht eerst aan een andere speler maar deze is stukken goedkoper. Ik vroeg me alleen af, wat is in godsnaam het verschil tussen een tap-in bpm counter en een "gewone" bpm counter?

Iemand een antwoord?

tap-in bpm counter is dat je op de maat mee moet 'tappen' en dan geeft ie de bpm aan.
    Gewone bpm counter is gewoon een chip en geeft de bpm weer (deze werkt geloof ik lang niet altijd goed, maar dat verschilt per cdspeler of mixer)

Verbeter me als ik het fout zeg, ben zelf ook maar een beginneling.

Comment

Duidelijk verschil ;-) tab zal je nooit op een cdplayer tegen komen.(heb je pitch voor) Of tenminste..ben er geen 1 tegen gekomen...maar daar zal je weinig aan hebben denk ik als dat zo is..bij mixers heb je dat je de BPM kan Tab(ben)/Tappen (gelijk laten lopen met je cdplayer of TT) zodat je een goed effect op kan loslaten met de zelfde tempo...

Comment

zin goede cd spelers, heb ze ook, niets op aan te merken :)
        als je iets moet weten moet je het maar even vragen ;)

Comment

Originally posted by DAY-ONE
          Duidelijk verschil ;-) tab zal je nooit op een cdplayer tegen komen.(heb je pitch voor) Of tenminste..ben er geen 1 tegen gekomen...maar daar zal je weinig aan hebben denk ik als dat zo is..bij mixers heb je dat je de BPM kan Tab(ben)/Tappen (gelijk laten lopen met je cdplayer of TT) zodat je een goed effect op kan loslaten met de zelfde tempo...
          nee,, dat zie je nooit :roll: Kijk eens een keer rond op een site bij de specs. van cd-spelers. Bijna iedere cd-speler heeft een tap :wink:

Comment

ben zelf ook van plan om 2 Numark Axis 4's te kopen in een set met een Numark dm-2050 erbij :lol:

Comment

Ben zelf ook van plan om 'n numark axis 4 te kopen.. Is 235 euro een redelijke prijs hiervoor?

Comment

Originally posted by BeginnendeDJ
                Ben zelf ook van plan om 'n numark axis 4 te kopen.. Is 235 euro een redelijke prijs hiervoor?
                Kijk ff bij bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/, nog geen 200 euro!

Comment

Originally posted by djtimm
                  Kijk ff bij bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/, nog geen 200 euro!
                  Maar daar komt er nog wel 30 euro btw + verzendkosten overheen!

Comment

hey DAY-ONE ...

er zijn wel cd spelers met tap-in counters..
                    die dingen van MC Crypt bijv. , een vriend van mij heeft die.
                    daarop zit een tap-in counter, maar voor de rest kom je ze idd weinig tegen.

de dingen die ik heb (van Citronic) hebben ook een gewone BPM Counter.

Comment

hey DAY-ONE, ik geef je lekker ongelijk :P

de cd spelers van MC Crypt hebben tab.
                      een vriend van mij heeft die.
                      ik vind tab niet lekker werken..geef mij maar gewone counters..
                      vind ik makkelijker.

de Numark AXIS-4 is een goeie cd speler voor beginners vind ik,
                      de nodige dingen zitten erop ; Pitch, Jog Wheel, volges mij ook nog effectjes..maar dat weet ik nie cker..want ik heb ze maar 1 x ff 5 minuten gebruikt..

maar verder zijn het leuke cd spelers voor een goeie prijs.

Comment

Kijk ff goed, er staat een bedrag onder ex btw (wat dus 30 euro lager is) en boven in de hoek staat vanaf 100 euro gratis thuisbezorgd!!!

dus conclusie: voor iets minder dan 400 euro heb je 2 numark axis 4 thuis staan.............

enne nog voor mijn bovenganger: volgens mij heb je dan de axis 9 gehad, hier zitten effecten op, op de 4 niet.......

Comment

Kijk ff goed, er staat een bedrag onder ex btw (wat dus 30 euro lager is) en boven in de hoek staat vanaf 100 euro gratis thuisbezorgd!!!

dus conclusie: voor iets minder dan 400 euro heb je 2 numark axis 4 thuis staan.............

enne nog voor mijn bovenganger: volgens mij heb je dan de axis 9 gehad, hier zitten effecten op, op de 4 niet.......
                          Dus, waar kan ik het nu 't beste bestellen:
                          Bij de bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/, 198,00 inclusief verzendkosten en btw
                          of bij bax-shop, ong. 212 euro + verzendkosten (door de korting via djforum)
                          Lijkt mij dan bij de bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/? Maar hoe zit dat verder met kwaliteit, levertijd enz.. (Sorry, ben echt 'n N00b op dit gebied :roll:)

En dan nog 'n andere vraag: Ondersteunt de axis 4 ook mp3?

Comment

Originally posted by FrankV
                            hey DAY-ONE, ik geef je lekker ongelijk :P

de cd spelers van MC Crypt hebben tab.
                            een vriend van mij heeft die.
                            ik vind tab niet lekker werken..geef mij maar gewone counters..
                            vind ik makkelijker.

de Numark AXIS-4 is een goeie cd speler voor beginners vind ik,
                            de nodige dingen zitten erop ; Pitch, Jog Wheel, volges mij ook nog effectjes..maar dat weet ik nie cker..want ik heb ze maar 1 x ff 5 minuten gebruikt..

maar verder zijn het leuke cd spelers voor een goeie prijs.
                            Als je echt wilt leren mixen, en de precisie van je gehoor op dat gebied dus wilt ontwikkelen, moet je die hele bpm-counters vergeten!!
                            Leuke gadget, maar zoals ik in een eerder topic ook al heb gezegd, volgens mij;
                            Er is geen bpm-counter zo nauwkeurig als het menselijk gehoor, en los daarvan is een bpm-counter hooguit een hulpmiddeltje; het fine-tunen, inmixen en eventuele "weglopende" tracs tijdens de mix zul je echt zelf moeten leren; en wederom geldt; bij een flinke gebroken beat slaat vrijwel elke counter de plank volledig mis!

Gewoon oefenen, en kijken of je die CD-spelers fijn vindt om mee te werken, ongeacht de mening van anderen.
                            En na een paar jaartjes koop je waarschijnlijk toch spelers die op dat moment beter aan je eisen voldoen, simpelweg doordat je dan verder gevorderd bent, meer met die dingen kunt, en andere eisen aan je apparatuur gaat stellen.

niks mis met die Numarks, lijkt me ;)

Comment

Dus, waar kan ik het nu 't beste bestellen:
                              Bij de bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/, 198,00 inclusief verzendkosten en btw
                              of bij bax-shop, ong. 212 euro + verzendkosten (door de korting via djforum)
                              Lijkt mij dan bij de bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/? Maar hoe zit dat verder met kwaliteit, levertijd enz.. (Sorry, ben echt 'n N00b op dit gebied :roll:)

En dan nog 'n andere vraag: Ondersteunt de axis 4 ook mp3?
                              Of dat -ie mp3 ondersteund weet ik niet 100% zeker maar ik denk het haast niet. (het het iig nergens zien staan)

Wat ik je wel eerlijk moet vertellen is dat de leveringstijd die bij bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/ staat (3 dagen volgens mij) wel eens wat langer kan zijn. Eerst krijgje namelijk een mailtje waarna je geld over kan maken, afhankelijk van je bank gaat hier weer wat tijd overheen. Houdt dan dus rekening met een weekje.

Dan is het verder aan jou wat je wil doen met het prijsverschil: of iets binnen een dag in huis hebben of wat langer willen wachten en wat geld uitsparen.........

Ze bezorgen overigens via DHL of 'n ander bekend bedrijf die ook alleen leveren als je thuis bent en je dus tekent. (het is dus niet zo dat ze het bij de buren afgeven of zelfs achter de container leggen :S)

Comment

Working...
                              X