Announcement

Collapse
No announcement yet.

Setje maken als novice

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Setje maken als novice

Als jullie een hardstyle setje maken beginnen jullie dan ook rustig en eindigen hard of maakt dat niet zoveel uit ?

ik heb hier een tracklist gemaakt van nummers waar ik mogeljik mee ga beginnen.

Lowriders - Don't get back
    Zany - Pure
    luna - cut the break
    DJ isaac and DJ zany - Desire
    jack overdose - octavius augustus
    zany - feel the drumz

Ik draai ook hardstyle en ja, je moet zorgen dat je naar een climax toe werkt. Dat bereik je inderdaad door rustig te beginnen en naarmate je set vordert elke keer een wat hardere volgende plaat inmixen.

Comment

En wat als?

En wat als de Dj voor jou al keihard aan het draaien is? Is het dan niet verstandiger om ook wat harder te beginnen? Lijkt mij wel..

Comment

Volgens mij doet tegenwoordig iedere DJ zijn eigen ding.

Comment

dat klopt

Ja dat klopt wel ja. Maar voor het publiek en de sfeer zou het beter zijn wanneer de dj's een beetje op elkaar letten, zo kun je samen naar een climax toebouwen.

Helaas gaat dat niet omdat iedereen zijn eigen climax wil opbouwen, begrijpelijk maar misschien niet optimaal voor de totale sfeer op een party..

Comment

als t publiek er al in zit, dan happen ze toch niet als je rustig gaat beginnen.. wordt beetje dooie boel dan..

dus het wordt sowieso wel iets harder dan lijkt me ;)

Comment

Re: En wat als?

Originally posted by SvenDJ
              En wat als de DJ voor jou al keihard aan het draaien is? Is het dan niet verstandiger om ook wat harder te beginnen? Lijkt mij wel..
              als jij daarna als laatste dj komt zou ik zeggen dat je alles uit de kast moet halen en gaan knallen.....
              komen er na jou nog meer dj's......... ff rustig afbouwen en daarna je eigen set draaien.....

Comment

En wat als de DJ voor jou al keihard aan het draaien is? Is het dan niet verstandiger om ook wat harder te beginnen? Lijkt mij wel..
                Ik doe altijd een complete meltdown dan. Ik haal het tempo compleet weg met iets ambients wat nog wel lekker klinkt. Dat laat ik een minuut opstaan om de sfeer van de vorige DJ set volledig teniet te doen, en dan gooi ik er een dikke kneiter van een hit in, op een niveau waar ik mijn opbouw wil beginnen.

Comment

doorbreien op de keiharde als je geen lege dansvloer wil hebben!

Comment

je moet sowiso beginnen met een paar bangers om te laten horen dat je er bent. daarna kan je ietsje rustiger (maar voor een feestje moet je geen chill-out muziek beginnen te draaien natuurlijk) en naarmate je einde nadert (het einde van je mix wel te verstaan :P) moet je nog eens voluit voor een climax gaan...

zo vang je in het begin ook een beetje de climax op van de vorige. anders gaan ze snel zeggen:"wat een nozem, kan hij nog woesier beginnen?"

Comment

Het lijkt me zaak om daar verschillende strategieen voor te hanteren. Wat nou als je voorganger kei en keihard eindigt, maar jouw hardste platen daar net onder zitten? Kijk, als je kan doorgaan en nog harder kan gaan beuken, dan maakt het niet uit, maar wat als dat niet het geval is? En reken maar dat je dat gaat meemaken als DJ. Er kan er maar een de hardste zijn immers.

Ik zeg: complete meltdown als je je voorganger niet kan evenaren. Ik heb in soortgelijke situaties het tempo terug kunnen schroeven van 150-200 BPM naar 130-140 BPM, zonder de dansvloer te verliezen. Als je iets ambients gaat doen (darkambient en powernoise werken nog beter omdat dat enorm dreigend klinkt als je harde dance als industrial of hardtechno draait), en dat opvolgt met een grote clubhit, die begint waar jij je eigen opbouw wil beginnen, dan kan er weinig misgaan.

Ik doe het zelfs in mijn eigen sets. Als ik niet harder kan, ga ik compleet de andere kan op, en flikker er een compleet ander genre in. Beginnen met een grote hit dan. Kan niet fout gaan. Op goth feesten ga ik vaak genoeg in een klap van Converter of Xotox naar Depeche mode om maar een voorbeeld te geven.

Een soortgelijke tactiek wordt ook in de bandwereld gebruikt op festivals. Veel bands beginnen hun set met hun grootste en lekkerste "beuker". Als er voor jouw band een grindcore of deathmetal band staat te spelen gaat jouw beuker hoe dan ook slap klinken vergeleken met het geweld wat voor jou stond. In dat geval is het beter het contrast juist te versterken, en te beginnen met een ballad. En daarna pas je beuker. Met je ballad heb je alle vaart eruit gehaald, en daarna doet die beuker weer wat ie moet: beuken! Werkt ook in DJ sets.

Comment

Working...
                      X