Announcement

Collapse
No announcement yet.

Afstellen van tonen/gain

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afstellen van tonen/gain

Ik weet niet precies hoe ik dit moet uitleggen... maar ik ga het toch maar eens proberen :? .

Wanneer ik met mijn mix bezig ben heb ik wel eens platen waarvan de beat zeer hard door klinkt. Als ik dan mijn Bass op de equaliser van mijn mixer helemaal naar links zet; heb ik hélemaal geen bass meer in mijn muziek... draai ik hem één tikje terug naar rechts; heb ik weer te veel bass... kortom er is geen middenweg (ook niet wanneer ik met mijn Trebble en Mid zit te spelen). Zet ik nu mijn gain iets meer of hélmaal (!) naar links; dan hoor ik de plaat nog steeds veel te hard...

Eigenlijk in het kort; wanneer ik bepaalde platen mix heb ik een misvormd geluid (doordat er 2 harde beats door elkaar gaan) en dit klinkt gewoonweg niet!
    ik zorg er wel voor dat mijn levelmeters niet boven de 0dB gaan.

Weet iemand mij te vertellen hoe dit komt?
    Door de draaitafel, het mengpaneel of kan ik gewoon niet met de equaliser op de mixer omgaan?

Nou, das wel een lang verhaal zeg :roll: .. ik hoop dat jullie het nog begrijpen. Zo niet, zeg dan maar welk gedeelte je niet begrijpt :lol:

Misschien is je mixer wel gewoon kapot?

Comment

Of je hebt gewoon een mixer met flut faders/draaiknoppen. Welke mixer heb je?
      Vaak helpt het ook om de kanaal faders niet helemaal open te gooien maar gewoon net zover als je nodig hebt.

Comment

Zit er ook een toonregeling op je versterker/tuner waar je het mengpaneel op hebt aangesloten? Dan staat het daar misschien niet goed. :?:

Comment

Draai je het met cd of vinyl?

Heb je dat met alle platen?

Sommige nummers zijn kwa beat harder dan de ander maar de een knalt ook beter :D

Comment

Ik draai met Vinyl en mijn mixer is van JBSystems (het type weet ik nu even niet meer). Ik heb 1 oude draaitafel (merk ??) en een nieuwe van Reloop.
            De mixer is geruild met iemand, ik weet dus inderdaad niet precies wat er allemaal mee gebeurt is :? .

Wat betreft mijn versterker; deze kan ik alleen aanzetten en hij versterkt :roll: ..... de tonen of volume kan ik er niet meer mee regelen :oops: .

Met oudere platen mixt ie perfect.. net met nieuwe platen (die iets meer knallen ! ) wil het wel eens fout gaan.

Maar goed, misschien moet ik eens uitkijken naar nieuw apparatuur voordat ik het bij mezelf ga zoeken :P .

Comment

Heb dat probleem zelf ook gehad vroeger.. Geloof me, het ligt aan je apparatuur!!

(Niet slecht bedoeld natuurlijk, het is verstandiger om wanneer je begint wat goedkoper materiaal te kopen, vind je het dan echt leuk dan kun altijd nog duurder materiaal kopen. Zou je meteen voor het beste van het beste gaan en je vind er niks aan, tja... dan zit je daar met je dure apparatuur...)

Comment

what's your gear?!

Comment

Mixer: JBSystem Premium
                  Draaitafel 1: Limit DJ2000SQ (oud dingetje)
                  Draaitafel 2: Reloop RP4000 M3d
                  Versterker: Yamaha ax-930

Ik weet dat het wat ouder spul is (behalve de reloop) en de versterker versterkt ook alleen nog .. :roll: , maar ik heb de draad net opgepakt en moet sparen voor nieuwer apparatuur :wink: .

Comment

Het kan zijn dat de EQ van de mixer niet echt muziekaal is, in dat geval kun je er weinig aan doen behalve er mee te leren leven. Helaas hebben fabrikanten vaak nogal moeite met het maken van een muziekale eq instelling omdat de ene dj graag een volledige kill wil hebben op de EQ (in dat geval á muziekaal) en de ander weer een muziekale eq wil hebben.

Tot op heden heeft ecler het het beste voor elkaar op zijn Nuo serie mixers naar mijn mening. Een goed klinkende eq zoals ie hoort.

Comment

Toch denk ik dat de versterker niet goed is.

Originally posted by Know-L
                      Wat betreft mijn versterker; deze kan ik alleen aanzetten en hij versterkt :roll: ..... de tonen of volume kan ik er niet meer mee regelen :oops: .

Comment

Originally posted by DJDyno
                        Toch denk ik dat de versterker niet goed is.

Originally posted by Know-L
                        Nou, ik heb eens een oude mixer geprobeerd die ik nog op zolder had staan.... deze werkte wel qua EQ en Gain.
                        Deze kan ik echter niet meer gebruiken, ik heb alleen nog geluid aan de linker kant :?

Comment

Nou, dan zou ik maar eens gaan sparen voor een nieuwe mixer!

Comment

Goed gezien :wink: .
                            Van mij mag dit onderwerp gesloten worden. Ik weet genoeg. :P
                            Bedank allemaal.

Comment

U vraagt, wij zetten sloten! :D

Comment

Working...
                              X