Announcement

Collapse
No announcement yet.

ruis op mixer ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ruis op mixer ?

Morgen mensen,

Ik heb me mixer aangesloten op mn pc en gebruik VDJ daarvooor, maar nu heb ik een niet echt harde maar wel irritante ruis.
    heeft iemand een idee ?

Is het trouwens normaal dat als je je crossfader naar het midden schuift dattie dan zachter klinkt ?

Ik heb bij het eerste geen idee, maar over die fader... In Virtual DJ is het iniedergeval wel zo, dat als je de fader in het midden zet ze allebei zachter zijn dan helemaal naar links of naar rechts.

Comment

Over de ruis...

Contactpunten goed schoon?
      Het kan zijn dat je misschien een microfoon open hebt staan (headset/microfoontje in webcam/etc.).
      Probeer anders te kijken naar je opname kanalen (wat men hoort/mp3,wave/line in/etc.) en selectaar je ingangskanaal.

Verder zou ik zo gauw niet een antwoord weten.

Comment

Wat de ruis betreft...
        Controleer wanneer de ruis verdwijnt als je een bepaalde schuif dicht zet, als je dan de bron hebt gevonden, kijk dan eens naar de instellingen van de gain (indien aanwezig) Zet die zo ver mogelijk "dicht"!!!
        Ik heb virtual DJ ook wel eens op mijn PC gedraaid, maar ik weet niet goed meer hoe het zat met die x-fader... is er niet bij opties een instelling of curve die je kunt veranderen???

Comment

Zeker even de gainstructuur contoleren. Alles netjes op 0dB stellen. Kan trouwens ook aan een crappy geluidskaart liggen.

Comment

Originally posted by T-Nuzz
            Zeker even de gainstructuur contoleren. Alles netjes op 0dB stellen. Kan trouwens ook aan een crappy geluidskaart liggen.
            Doe maar netjes op -3 dB om safe te zijn. 0dB gaat ook nog wel eens mis.

Comment

probeer je pc eens op een ander kanaal aan te sluiten, als dat niet werkt kan het net zo goed aan je versterker liggen. in virtual dj is het normaal dat als je je crossfader naar het midden plaatst, zachter gaat :cry: baal ik zelf nog wel van. maarja het hoort erbij :wink:

Comment

Originally posted by gateh
                probeer je pc eens op een ander kanaal aan te sluiten, als dat niet werkt kan het net zo goed aan je versterker liggen. in virtual DJ is het normaal dat als je je crossfader naar het midden plaatst, zachter gaat :cry: baal ik zelf nog wel van. maarja het hoort erbij :wink:
                Ik snap het probleem daarvan niet ech......normaal staat je crossfader in het midden als je twee nummers tegelijk laat spelen en is het juist prettig dat het volume dan niet gigantisch omhoog schiet. Agh , gelukkig is in DjDecks de crossfader curve prima instelbaar 8)

Comment

Re: ruis op mixer ?

Originally posted by DJLiq
                  Morgen mensen,

Ik heb me mixer aangesloten op mn pc en gebruik VDJ daarvooor, maar nu heb ik een niet echt harde maar wel irritante ruis.
                  heeft iemand een idee ?

Is het trouwens normaal dat als je je crossfader naar het midden schuift dattie dan zachter klinkt ?
                  Heb je ruis of brom? Daar zit namelijk een wereld van verschil tussen.

Als je last hebt van een brom dan is het hoogstwaarschijnlijk een aardlus, in dat geval deze tekst (shit die heb ik per ongeluk weg gelazerd op mijn site.... plaats hem morgen wel ff terug) even doorlezen en als het echt ruis is dan word het een ander verhaal.

Mixer aan pc koppelen levert echter in veel gevallen een aardlus op met als gevolg een brom. Simpel op te lossen door een ground loop isolator te plaatsen tussen mixer en pc.

Comment

ik had de s/pdif kanaal open staan, nu ruist hij niet meer.

thnx!

Comment

thnx!
                      Knap........ruis op een digitaal kanaal dat geen signaal ontvangt.....vreemde boel. Zeker een uiterst goede geluidskaart :lol:

Comment

Originally posted by Myzrael

thnx!
                        Knap........ruis op een digitaal kanaal dat geen signaal ontvangt.....vreemde boel. Zeker een uiterst goede geluidskaart :lol:
                        Kan prima hoor dat de digitale uitgang voor een storing zorgt op de analoge in/uitgangen. Het hoort niet maar het kan wel..... ;)

Comment

Working...
                        X