Announcement

Collapse
No announcement yet.

hoofdtelefoon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoofdtelefoon

hallo,

ik ben een beginnend DJ en heb 2 vragen over hoofdtelefoons.

1. waarom zit er zo ongelovelijk groot verschil in de prijzen? en waarom is dat? een hoofd telefoon is toch een hoofdtelefoon..??

2. wat is een goede beginners hoofd telefoon?

alvast bedankt,

groet hessel

1. Geluidskwaliteit, moet je maar eens een 20 euro ding naast een HDJ-1000 leggen..

Stevigheid

Comment

NBeat heeft helemaal gelijk.

Stevigheid is wel belangrijk! Als je zeg maar met 1 oor wil luisteren, moet tie wel stevig om je hoofdzitten en niet afvallen. Ook je oorschelpen moeten comfortable zitten, zeker als je lange sets moet neerzetten.

Een goede DJ headphone herken je meestal ook door een stevige brug meestal zijn deze voorzien van een ruber omhulsel (grip).

Ik denk voor een beginnende DJ, dat je een moet zoeken tussen de 50 en 100 euro. Naarmate je DJ skilzz vorderen zal je merken dat je eigenlijk een betere wil. Je gaat dan de geluidsveschillen merken.

Flapz suc-9 met het zoeken naar je headphone!

Comment

dank allen voor jullie reactie,

ik heb is gekeken op bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/.nl en kwam daar de American audio hp-700 tegen. deze lijkt me wel wat, redelijk goedkoop en goede reacties? heeft iemand nog ervaring met dit ding?

groet hessel

Comment

Re: hoofdtelefoon

Originally posted by flapz
          1. waarom zit er zo ongelovelijk groot verschil in de prijzen? en waarom is dat? een hoofd telefoon is toch een hoofdtelefoon..??
          2. wat is een goede beginners hoofd telefoon?
          * 1
          * De ferquentie bereik (responce) Bv 5-30.000Hz
          * Impendance Bv 24 ohms op 1kHz
          * Powerhandeling capaciteit Bv 3000mW
          * Sensitivity Bv 107 dB/mW

- Een goedkopere HP versie heeft niet zo'n hoge bereik(kwaliteit/prijs/prestatie)
          - WBT de beugel/ophanging/schelp is geheel aan je zelf.
          tuurlijk is het zo dat bij duurdere HP's de ophanging ed beter is maar dat maakt het nog niet wat het moet zijn.. * 1 is de doorslag.

* 2 een goed HP kan je zelf bepalen door die eerst op te zetten en zelf aanvoelen of het goed zit, daarna test je het geluid...met name bas is erg belangrijk (beschadigging oren)
          -Vaak bij grote winkel ketens staan die dingen op een rij kan je zelf (be)luisteren of het wat is of niet.

Comment

Sorry voor de ietwat korte reactie van daarnet, ik had niet zoveel tijd, maar nog wel een paar dingen te vertellen..

Het belangrijkste, een koptelefoon is heel persoonlijk, iedereen ervaart muziek anders, jij dus ook, iedereen heeft (als het goed is) zijn (of haar) eigen stijl van mixen, waardoor je ook weer op andere dingen gaat letten in de muziek, afhankelijk van jouw stijl..

Je moet er indd ook op letten dat de HP je oren niet beschadigd, als het frequentiebereik verkeerd is afgesteld, dan hoor je sommige frequenties misschien te hard of juist te zacht, wat waarschijnlijk veelal samen gaat (ene frequentie te hard, andere te zacht) als een frequentie te zacht is, dan probeer je dat te compenseren door het volume van je koptelefoon omhoog te draaien, dit kan echter slecht voor je oren zijn.

Nog iets over de brug, Als deze niet goed is, dan zit je koptelefoon gewoon niet lekker, is niet stevig genoeg, of hij zit niet stevig genoeg om je hoofd geklemd. De duurdere zijn vanzelfsprekend het best wat dat betreft, op een paar uitzonderingen na natuurlijk.

Ikzelf heb een oud philips ding van pak em beet 20 euro. Heb ik nu al een paar jaar en nu pas valt ie uit elkaar.. en raad eens wat t probleem is.. De Brug.. Deze raakt los op de aansluitingspunten met de oorschelpen. hierdoor worden de oorschelpen naar binnen geduwd en duwt er een heel irritant plastic ding tegen mn slaap aan. Ik draai dus nooit meer met dat ding compleet op mn kop, dat is gewoon niet vol te houden.. De geluidskwaliteit is echter wel geweldig (zeker als je nagaat dat ie maar 20 euro is) Ok, de kwaliteit van een PIONEER HDJ-1000 haalt ie niet, maar dat lijkt me logisch ;) Iig ga ik waarschijnlijk over een tijdje voor laatst genoemde sparen, maar ik heb eerst nog wat andere wensen.. (CDJ-800's) en die hebben nou eenmaal even de prioriteit..

Comment

heb jaren een stanton gehad een dj pro 300 single headphone

deze voldoed prima maar omdat ze tijdelijk niet leverbaar waren heb ik een technics rp-dj1210 gekocht deze is qua klank veel en veel beter maar kost ook 2x zoveel ;)

met beide kan ik goed mixen en gebruik ik graag maar het is net wat je wilt
              het hoeft niet altijd een super duur ding te zijn ook goedkoop kan goed zijn
              probeer eens bij een zaak wat te luisteren dan merk je het snel genoeg

succes

Comment

Originally posted by marcello
                ...
                het hoeft niet altijd een super duur ding te zijn ook goedkoop kan goed zijn
                ...
                Kijk maar naar die philips van mij ;) sonde dat ie kapot is.. :P

Comment

.
                  Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 18:03.

Comment

Working...
                  X