Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar halen jullie je muziek op Internet vandaag???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Op veel sites waar je legaal muziek kan kopen staat in de voorwaarden dat je het niet in het openbaar mag gebruiken en of er geld mee mag verdienen. Welke sites doen hier niet moeilijk over en waar kun je dus muziek halen die WEL in het openbaar gedraaid mag worden???

Comment

Originally posted by sebastiaankeller
      Op veel sites waar je legaal muziek kan kopen staat in de voorwaarden dat je het niet in het openbaar mag gebruiken en of er geld mee mag verdienen. Welke sites doen hier niet moeilijk over en waar kun je dus muziek halen die WEL in het openbaar gedraaid mag worden???
      En nu komen we in dat grijze gebied van regels terecht waar o.a. ons Stephanietje al zoveel uitleg aan geweidt heeft...

Ik zou zeggen; lees de topics over rechten e.d. maar eens goed door.
      Daar ben je vast even zoet mee.

Comment

Originally posted by DigiJay
        Als het je om dance gaat, neem dan eens een kijkje op http://main.dance-tunes.com/
        Legaal muziek die je ook als DJ mag gebruiken zonder DCRM in lange versies van R&B tot Hardcore... tussen 99 en 149 eurocent per nummer en als je een bundel koopt is het nog goedkoper!!!
        eeey fijne site tnx you very vriendelijk :lol:

Comment

Ik kom nog even terug op het feit dat je van sommige sites de muziek NIET als DJ mag gebruiken.
          Het staat ook te lezen in het stukje van Stef, over rechten.

Ik ben ik in conclaaf gegaan met dance-tunes.com over het al dan niet mogen gebruiken van de muziek die je daar download als DJ...
          Het kwam er in het kort op neer, dat je de muziek die je gedownload hebt ( op een extrene harddisk ..b.v.) direkt vanaf die disk mag draaien voor publiek. Je moet echter aan kunnen tonen (bij controle) dat je de muziek legaal hebt verkregen. Als je die muziek van dancetunes dus gaat gebruiken voor "live audience" dan moet je bij je harddisk ook de fakturen op papier bij je hebben.

That's it...

Comment

past jou harddisk in een CDJ ;) ?

daarom vind ik deze regel dus niet zo geweldig.. voor de 'computer'-DJ's is het natuurlijk wel te doen, maar ik draai zelf met cd's.. dus ik blijf voorlopig vrolijk cd-tjes bij de platenboer kopen ;)

Comment

Originally posted by NBeat

daarom vind ik deze regel dus niet zo geweldig.. voor de 'computer'-DJ's is het natuurlijk wel te doen, maar ik draai zelf met cd's.. dus ik blijf voorlopig vrolijk cd-tjes bij de platenboer kopen ;)
              maar je kan toch gewoon je harddisk met de legale songs meenemen en brand je de zelfde liedjes ook op cd....speel je de hele avond op cd en wanneer controleren zeg je dat van je HD af komt en laatje de papieren van de site zien of niet....?

Comment

Originally posted by xiao

maar je kan toch gewoon je harddisk met de legale songs meenemen en brand je de zelfde liedjes ook op cd....speel je de hele avond op cd en wanneer controleren zeg je dat van je HD af komt en laatje de papieren van de site zien of niet....?
                Dat is misschien een beetje kort door de bocht. De Download facturen zou je dan wel bij je moeten hebben. Toch zet ikzelf de boel nog wel op cd, waardoor ik nu "heel veel promo schijfjes" in mijn map heb zitten, waardoor het controleren van rechtmatigheid weer moeilijker zou moeten worden... Al met al blijft dit onderwerp een grijs gebied.

Comment

Wat een geouwehoer.. Sjongejonge. Wat klinken die vynieltjes dan toch weer verdomde aantrekkelijk... Nee, vind het draaien met cd super, alleen op het moment dat we dus buiten de deur gaan staan wordt het weer een groot gezeur om wat regeltjes...

Op het moment dat jullie eruit zijn, of iets ter oren komt, hoor ik het wel.. Ondertussen houd ik mij verborgen in het forum waar de rechten aan bod komen...

Comment

Klopt helemaal DJ Tnox!!!!

@ Sebastiaan...
                    HUH!!!????
                    Daar is het forum toch voor??? lekker ouwehoeren!!!
                    We proberen hier iedereen gewoon op de hoogte te houden en we zijn er dan ook allemaal bij gebaat, als er zoveel mogelijk muziek legaal aangeschaft wordt.... De vele gaten in de wet en de vele spinnewebben zorgen er echter voor, dat het niet meer overzichtelijk is... Jammer, maar wel iets waar je rekening mee moet houden. Als je niet buiten de deur draait is het risico om igepakt te worden niet zo groot, maar daar buiten loeren ze je op de vingers... wees voorzichtig, want wat je nu denkt te besparen door te downloaden via een PtoP programma, ben je zo weer kwijt aan boetes.

Comment

Nee, ben het helemaal met je eens; ik zei geouwehoer m.b.t de regels en ev. mazen in de wet.. Dat is geouwehoer... Ik ben dan toch nog steeds benieuwd hoe elke cd dj het dan doet... Facturen meenemen van je downloads en een harde schijf aangesloten hebben met al je muziek erop of zoiets zal wel moeten dan... iig wel leuk dat het allemaal niet TE makkelijk is.... Op het moment dat je een plaat (vinyl) koopt is het wel toegestaan om die buiten de deur te draaien of dat eigenlijk ook niet? jawel toch???

Comment

zolang de organisator van het desbetreffende feest zijn of haar belastingcenten maar betaald aan buma ;) Dan mag je met CD's / Vinyl buiten de deur draaien ;)

CD- DJ's lossen dit dus op door cd's in de winkel te kopen.. en niet te downloade ;)

Comment

CD- DJ's lossen dit dus op door cd's in de winkel te kopen.. en niet te downloade ;)
                          Wat ik dus ook weer HEEL kort door de bocht vind omdat er letterlijk GEEN ÉÉN cd winkel is te vinden die het actuele niveau haalt van legale download site's om de doodsimpele reden dat de allernieuwste tracks nog lang niet op cd verschijnen. Voor allrounders ligt het misschien net even anders maar als je als trance/house/hardstyle/core een beetje mee wil draaien probeer je elke week weer net even met nieuwere tracks of exclusievere mixen te komen. Dat is nou net de sport!!! en internet is daarin inmiddels onmisbaar en net zoals met alles wat nieuw is komen de "betrokken" instanties zoals altijd weer verschrikkelijk te laat en volledig onwetend aankaken met volledig niet van toepassing zijnde regelgeving. En tegen de tijd dat dat allemaal sluitend is geregeld loop je als dj al zo achter de feiten aan dat je beter retro party's kan gaan draaien, dus zul je ten alle tijden een beetje tussen de regels door moeten slalommen.
                          Uiteindelijk is het aan jou om te beslissen wat je wil bereiken en soms moet ja daarvoor wel eens creatief zijn, maar ik draaf weer een beetje door geloof ik....

kortom, zolang er technische vooruitgang is zal er altijd een instantie achter de feiten aanrennen,,,,

Comment

Jup.. klein probleempje.. maar bij mij gaat t prima zo, ik draai nu toch nog redelijk allround.. en niet echt style gebonden..

Comment

LimeWire is totaal niet dood, ik download daar alles en het is zo klaar. Ik raar je gewoon LimeWire aan.

Comment

Working...
                              X