Announcement

Collapse
No announcement yet.

booth?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• booth?

hallo,

ik heb op mijn mengpaneel een booth schuifknop zitten, en ook (aan de achter zijde) een booth uigang rood en wit. kan iemand mij vertellen wat ik hier mee kan en wat ik er aan heb.

bedankt,

hessel

de Booth is de plek waar jij als DJ staat..

Op de wat grotere feesten hebben de DJ / LJ / VJ een paar boxen voor zichzelf, daar sluit je deze op aan ;)

Comment

okeeej, dankjewel...

want ik had namelijk geen flauw benul, want ik heb geen beschrijving ervan

Comment

Laat ik het zo zeggen.. grote kans dat je die voorlopig nog niet nodig hebt :lol:

Comment

.
          Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 18:03.

Comment

Lijkt me niet echt handig, je cue op een monitorsysteem in een discotheek. Enige tafels waar ik dit van herken zijn radiotafels en studiotafels....

Comment

En hoe wil je dan t omgevingsgeluid wegwerken :P ;) gaat beetje lastig als t alleen CUE zou zijn.. maar indd.. sommige hebben dat.. lijkt me beetj irritant..

Ik heb ook zo'n booth uitgang op me mengpaneel.. nog nooit uitgeprobeerd of t gewoon een extra master is.. of een CUE :oops:

Comment

Originally posted by DJD-TraXx
                Sommige booth uitgangen schijnen ook alleen je CUE uit te zenden, dus dan heb je geen headphones nodig (in principe). Mijn mengpaneel (Gemini PS-626i) heeft dat echter niet, en ik gebruik hem gewoon voor een tweede set boxen.

Correct me if I'm wrong, maar ik vroeg dit een tijd geleden ook en dit antwoord ik kreeg ik ongeveer.
                2e set boxen kan idd

wat ook gebeurd en sommige mengtafels hebben dit standaard een extra voor een 2e hoofdtelefoon zodat de lj ook hoort wat jij gaat mixen!

de booth uitgang kan idd ook naar een monitor want dat is het eigenlijk booth staat gelijk aan monitor of que hoe je het noemen wilt

Comment

kan jij je koptelefoon in tulp aansluitingen proppen 8O ?

Comment

via een hoofdtelefoon versterker ;)

Comment

ja ok :P

Comment

ik heb een gemini ps 646 en heb dus ook een booth uitgang. ik gebruik hem gewoon om nog een versterker eraan te hangen en zo dus nog een setje boxen kan gebruiken. alleen het jammere ervan is dat je je pan knopje opeens onstabiel wordt en dus gewoon niet meer kan gebruiken.
                        correct me 2 if i'm wrong :lol:

Comment

Ik gebruikte m'n cue altijd om een extra signaal naar de computer te sturen, dus om mixjes op te nemen ...
                          Je kan dan goed afstellen dat je uit-signaal niet clipt op je computer, maar als je 't even wat harder wil horen om net even dat kleine beetje finesse in de mix te leggen, dan kan je gewoon je master wat extra open draaien :)

Moet het volume wel apart regelbaar zijn, ik kan me ook zo voorstellen dat er mixers zijn die gewoon het master-kanaal direct kopieren.

Comment

Ik heb gewoon 2 masteroutputs, 1 semi master output en 1 booth out.. 1 cue.. en een rec.. hoezo overkill 8O :P

Comment

Simpel

De Booth is bedoelt als extra monitor. Een monitor gebruik je om goed te kunnen mixen. Deze monitor speaker, meestal actief, staat vlak bij je en je hebt bij het beatmixen zo dus geen last van geluidsweerkaatsing of andere delays.

Het is al wel een paar keer verteld in de posts maar hier dus nog een keer kort en duidelijk voor de mensen die er niet zoveel vanaf weten!

Comment

Working...
                              X