Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke mixer is beter??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke mixer is beter??

eey ik ben een complete rookie op het gebied van DJ-en ;) ik heb wel een hele uitgebreide liefde voor muziek :oops: dus d8 ik tijd om zelf muziek te maken...nu heb ik wat centjes gespaard...en ben ik van plan mij eerste mixer te kopen. heb 2 gezien op een dj gear site...het zijn deze 2: Behringer VMX-300 en JB-Systems BEAT4 Mk2. Ze verschillen een tientje in prijs..Misschien kent iemand deze 2 mixers, of kan iemand me vertellen waar ik allemaal op moet letten en wat echt een MUST is voor zo'n mengpaneel...hoop dat iemand me kan helpen

Alvast bedankt

ps: was na dat ik dit berichtje heb gestuurd nog aan het rond kijken en er wordt verteld on the web dat je beter de MX4 Mk2 plaats van de beat4 mmk2 kan pakken om dat je aan de beatcounters toch geen zak hebt....en heb ik nog een vraag als ik bijvoorbeeld voor de JB systems ga kan ik dan elke cd speler op zetten van elke merk of moet je daar ook weer opletten....

Ik heb de Behringer VMX-300 en ben hier erg over te spreken.

Comment

maarre wat vinden jullie fijner 3 of 4 kanaals??? want ben eerst van plan om met cd's te oefenen en later met vinyl te gaan spelen...

Comment

CD spelers en tt's moeten op een andere ingang (CD op line en tt's op phono) dus je zou het af kunnen met de VMX 300 (en dan kan er nog een pc naast ook ;) ) het enige nadeel is daarvan dat je tussen de kanalen moet switchen. Je hebt 1 fader met daarop 1 phono en 1 line ingang wanneer je dus een plaat op de tt hebt liggen die onder fader 1 staat en de CD van fader 1 speelt. Dan kan je die niet zo overmixen. met een 4 kanaals hoeft dat dan niet 2 cd spelers en 2 tt's is namelijk 4 8) alleen als je er dan nog een pc naast wil hangen moet je wel weer gaan switchen :)

Hoop dat je het snapt.. Ik kan het niet zo duidelijk uitleggen :roll:

--edit--
        Bedenk me net dat je nieuw in het dj wereldje bent.. Misschien wist je het al tt staat voor turntable. (een platenspeler)

Comment

Merk / type cd-speler maakt niet uit, als ie maar een line-out signaal geeft (wat dus eigenlijk zo ongeveer elke cd-speler is...)

De mixertjes die je noemt zijn allebij prima te doen, zeker voor de beginner..

2 kanaals - 4 kanaals is een keuze die je zelf moet maken, maar om je daar bij te helpen...

2 kanaals is genoeg als je maar 2 geluidsbronnen (+ eventueel een mic) wilt aansluiten op je mengpaneel.. dus bijvoorbeeld 2 cd-spelers, OF 2 tt's,

ook is een 2 kanaals mixer handig als je wilt gaan battle-en, als je dus vliegensvlug van je linker tt naar je rechter kanaal fader moet.. Kortom, als je alles lekker compact bijmekaar moet hebben..

als je niet zulke vliegensvlugge tricks nodig hebt, dan is die compactheid geen must, maar kan je bijvoorbeeld voor 4 kanaals gaan, voor bijvoorbeeld 2 tt's EN 2 cd-spelers. Ikzelf vind het geen overbodige luxe om veel kanalen te hebben.. maar ik hang ook m'n oc, tv, dvd-speler, keyboard, mic, enz enz eraan ;)

Hoop dat je hier wat aan hebt..

Comment

Zelf heb ik ook 2 draaitafels én 2 cd-spelers in combinatie met de Behringer VMX300.. 1 TT + 1 CD op kanaal 2 en 1 TT + 1 CD op kanaal 3.
            Op kanaal 1 zet ik dan mijn PC of hier hang ik een microfoon aan...

Zelf vind ik het fijner om een wat compactere mixer te hebben. En ik vind het ook niet erg om te switchen van TT naar CD op één kanaal. Als je een LP hebt waar je een nummer van een CD wilt doormixen zet je het andere kanaal gewoon even op CD... (en andersom natuurlijk)

Maar zoals NBeat al zegt, het ligt er dus aan wat je zelf wilt... met wat wil je dus gaan draaien en op welke manier wil je dit gaan gebruiken. (ook al is het moelijk om dat te bepalen als je nog maar net begint).

Maar één ding is zeker; die behringer is een lekker mixertje.. 8)

Comment

jah tnx hier heb ik veel aan en snap het ook nog ;) nu moet ik toch wel nog beslissen of ik voor 4 of 3 kanaals ga... zelf denk ik dat 4 stukje makkelijker is voor een beginner... maar de behringer heeft hier veel goede recenties :)

Comment

Ik zit ook te zoeken naar een fijne mixer voor mijn eerste eigen setje nadat ik mijn muziek heb gemaakt op de set van iemand anders.

Ik denk dat ik de behringer verkies boven de mixer van JB-systems. Hij ziet er wat functioneler en meer solide uit namelijk.

Ook mijn richtprijs van een mixer ligt rond de 150 euro dus ik ga dit topic nog even volgen, ben er nog niet helemaal uit :D

Comment

JAAHZZZZ!!!! ik heb al sinds een week mijn setje... flink het oefenen....vermaak me goed :D...heb alleen voor geen van beide mengpanelen gekozen... ik heb gekozen voor American Audio G-D6...3 kanaals...Ik wist eerst niet wat die line/phone knop was dus ik dacht als ik 2 tt en 2 cd's wil heb ik 4 kanaals nodig maar dat hoeft dus helemaal niet :oops: ben nu veel aan het oefenen met house en techno maar ga binnenkort eens hardstyle proberen,,,,beetje aftasten

Comment

Working...
                  X