Announcement

Collapse
No announcement yet.

opnemen met de computer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• opnemen met de computer

hallo,
    ik zit met een vraagje :p,
    ik ben sinds kort zo een beetje beginnen mixen me draaitafels en pc.
    ma ik zou graag eens een paar mixjes opnemen om later eens te beluisteren en kijken wat er anders kan en beter moet. maar ik weet nie hoe ik dit moet oppakken met de computer welke kabels en welke aansluitingen enzo. kunnen jullie me helpen, ik heb al de zoekfunctie gebruikt. maar ik graak er geen wijs uit.

alvast bedankt ;)

Je bent nog niet helemaal duidelijk, maar uitgaamde van je avatar, neem ik aan dat je afspeel aparatuur aan wilt sluiten op je PC.
    Je hebt dus al een mixertje???
    Ga dan met een verloop kabel die past op je mixer, meestal cinch (stereo) naar 3.6 mm jackplug (stereo)... die je zelfs bij de Gamma kunt kopen.
    En gebruik b.v. Cooledit om op te nemen...
    Veel plezier..

Comment

ik heb een pioneer djm 600 daar heb ik gewoon normale geluidkabels op staan van 10 euro perstuk
      1 daarvan gaan in line in op je geluids kaart en in een line in je mengpaneel
      en de ander in line out en in rec out op je mengpaneel
      dan gebruik ik dit programma Audacity op het op tenemen gratis op internet te pakke

suc 6 er mee als dit is wat je bedoelt

Comment

even een aanvulling (en verbetering)

cinch is een ander woorde voor RCA of tulp
        en het is geen 3,6 maar 3,5 mm

details.. ;)

Echter, line -in van je mengpaneel naar line-in van je pc.. gaat niet werken..

omgekeerd ook niet.. line-out van je pc naar rec out van je mengpaneel.. ook niet..

line-out van je mengpaneel moet naar de line-in van je pc, line-out van je pc naar de line-in van je mengpaneel.

Let wel op dat je niet het geluid dat je pc afspeelt nog een keer.. en nog een keer.. en nog een keer gaat opnemen doordat er een soort lus ontstaat ;)

Comment

Ja Gateh, heb je helemaal gelijk in dat je van line-in naar line-in weinig geluid krijgt :D

Maar goed, je weet net zoals ik dat dat niet bedoeld werd :wink:

De TS zei echter "Ik ben sinds kort zo een beetje beginnen mixen me draaitafels en pc. "

Als hij dus ook de PC gebruikt voor MP3 etc.. Dan moet hij dus zowel de output van de draaitafels (via de mixer) pakken en de output van de PC ...

Dat is te realiseren door de mixer op de PC aan te sluiten op de line-in (en dus niet de line-out ;)) en de PC-output aan te sluiten dan op te nemen... Een programma als Audacity (gratis) of Cooledit (kost geld) doen dan wonderen ...

Je moet wellicht even wat schakelen in de audio properties van je geluidskaart etc... maar zelfs op menig PC-moederbord van 3 jaar oud is er full-duplex mogelijk ...

Dat klinkt echter nogal brol.... Je doet er beter aan om een geluidskaartje te kopen (mocht je die nog niet hebben)
          Als je een externe opname mogelijkheid wil gebruiken dan zijn er "dubbel"stekkers te koop; die hebben een male head-phone jack in (mini), en een dubbele female out (ook mini)...

Super handig, en mocht je een aardig iemand naast je hebben in de trein die ook een koptelefoon op heeft dan kan je met dat stekkertje die persoon ook gewoon laten meegenieten van jouw iPod ;)

Comment

.
            Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 18:01.

Comment

Originally posted by Soulshaker
              Ja Gateh, heb je helemaal gelijk in dat je van line-in naar line-in weinig geluid krijgt :D
              :? je bedoelt soulshaker?

Comment

Ik dnek dat ie mij bedoeld ;)

Comment

Working...
                X