Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keyboard op PC aansluiten.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Keyboard op PC aansluiten.

Hallo,

ik ben hier nieuw op het forum. Ik ben Jerry Schouwink en woon in Hoorn.

Ik wil graag een beat gaan maken en daarvoor wil ik mijn keyboard (Yahama PSR-550) op m'n PC aansluiten.

Mijn vraag luid: welke software (om beats te maken) en welke kabels heb ik hiervoor nodg.

Met vriendelijke groet,

Jerry Schouwink

De kabel:
    Als je keyboard een midi uitgang heeft en je geluidskaart een midi ingang kan je gebruik maken van een midi kabel. Je keyboard heeft waarschijnlijk ook een headphone uitgang (meestal 6,3 mm plug) en je geluidskaart heeft meestal een line-in ingang dan kan je een kabel kopen van 6,3 mm jack plug naar een 1,2 mm jackplug (weet niet zeker of het 1,2 is maar iig die kleine.)

De Software:
    Opnemen doe ik met Audacity gratis programma heel simpel ook. 2 klikken met de muis en hij neemt op.

Beats maken kan je met heleboel programma's maken. Ik weet hier niet echt veel vanaf. Maar ik geloof dat het eenvoudigste programma FruityLoops was (ookwel FL Studio).

Comment

Oke, thanks.

Ik zal effe kijken of ik dat ergens kan kopen.
      Je hoort nog van me.

Jerry

Comment

Originally posted by fatboyschaap
        Oke, thanks.

Ik zal effe kijken of ik dat ergens kan kopen.
        Je hoort nog van me.

Jerry
        Weetje wat ik zou doen als ik jou was..?

Even langs een winkel in de buurt die keyboards ofzo verkoopt, die weten er alles vanaf en kunnen precies vertellen wat je nodig hebt voor jou keyboard en gebruikerswensen. Dan kun je dus ook geen dingen kopen die je achter af eigenlijk helemaal niet nodig hebt.

Comment

Working...
        X