Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dj Set , Mengpaneel , Dubbele CD Speler en Draaitafel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dj Set , Mengpaneel , Dubbele CD Speler en Draaitafel

Hallo
    ik heb even een vraagje, ik ben van plan om een Gemini PMX-500 Mengpaneel, Skytec 3300 Draaitafel en een Dubbele CD Speler te kopen.

Vraag 1: Is deze draaitafel geschikt om te kunnen scratchen?

Vraag 2: De mengpaneel heeft 2 kanalen en een crossfader. (plaatje) en mijn vraag is of je hier een dubbele cd speler en een draaitafel kan aansluiten hoewel hij maar 2 kanalen heeft, kan het volgens mij ook op de crossfader waarmee je mooie effecten met de scratchfunctie kan maken.

Vraag 3: Is dit een verstandige keus om gewoon lekker te mixen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord(en).

Re: DJ Set , Mengpaneel , Dubbele CD Speler en Draaitafel

Originally posted by Toby
    Hallo
    ik heb even een vraagje, ik ben van plan om een Gemini PMX-500 Mengpaneel, Skytec 3300 Draaitafel en een Dubbele CD Speler te kopen.

Vraag 1: Is deze draaitafel geschikt om te kunnen scratchen?

Vraag 2: De mengpaneel heeft 2 kanalen en een crossfader. (plaatje) en mijn vraag is of je hier een dubbele cd speler en een draaitafel kan aansluiten hoewel hij maar 2 kanalen heeft, kan het volgens mij ook op de crossfader waarmee je mooie effecten met de scratchfunctie kan maken.

Vraag 3: Is dit een verstandige keus om gewoon lekker te mixen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord(en).
    1: het is direct drive dus zou gewoon kunnen, wat voor element?

2:zodra de dubbel cd speler gewoon via een kabeltje gaat, moet het gewoon kunnen. anders bestaat er vast wel een verloopnippeltje :?

3: je zou er gewoon mee kunnen mixen maar dan raad ik je een 2de draaitafel aan :wink: hoeft natuurlijk niet als je maar met een draaitafel wilt scratchen :wink:

correct me if i'm wrong :!:

edit: sorry voor het slechte ABN :oops:

Comment

Ten eerste: ik zou heel erg serieus overwegen om eerst wat meer door te sparen voordat je die Skytec draaitafel koopt.

De mixer gaat nog wel, maar ligt er aan wat voor prijs !
      Hij is tweedehands neem ik aan ?

Ik zou 50 euro een mooie prijs vinden, anders echt even doorzoeken, voor ongeveer 't dubbele (of ietsjes meer) heb je vaak al een nieuwe. 't is even speuren op internet en in winkels welke je nou wil, maar een nieuwe mixer heeft tenminste geen krakende faders!

Bij tweedehands mixers kopen gebeurt 't nog wel eens dat er flink wat contact-spray in de faders gespoten wordt als iemand komt luisteren... Klinkt dan goed, maar eenmaal thuis voel je je snel bekocht.

Een dubbele CD-speler heeft normaal gesproken twee outputs, sluit je een op de A aan, een op de B, met de phono/line switch dan kanaal kiezen tussen de platenspeler of CD signaal op het kanaal wat van toepassing is.

Zal er waarschijnlijk aan gaan liggen of je de platenspeler links (A) of rechts (B) van je mixer gaat neerzetten ;)

Als je dan toch budget moet, is wellicht een budget 3 kanaals voor jou veel beter geschikt ... Denk bijvoorbeeld aan een American Audio Q-D6 !

Ik zou hoe dan ook even doorsparen ;)

Comment

Ik heb zelf precies het zelfde mengpaneel staan en daar kun je 4 "bronnen" op aansluiten. Dus 2 cd-spelers of 1 dubbele is geen probleem. Alleen moet je even opletten met het aansluiten van de platenspeler, die gaat op een phono-ingang en daarbij moet je even aan de ansluitzijde van de mixer een schakelaartje omzetten. Bij Channel 1(linkse fader) kun je daarmee kiezen of je Line 1 OF phono 2 gebruikt.
        Bij Channel 2 (rechtse fader, hoe kan het ook anders) kun je kiezen tussen Phono 3 en Line 2. Klinkt ingewikkeld maar al je de mixer ziet snap je wel wat ik bedoel en anders is een pm-tje zo gedaan natuurlijk.

Comment

Bedankt voor jullie nuttige en goede reacties. Ik wil gewoon lekker simpel mixen en de draaitafel aan mijn rechterhand om te scratchen. En als ik een 3 kanaals mengpaneel zou kiezen, dan heb ik toch liever de Behringer DX-626.

Comment

Working...
          X