Announcement

Collapse
No announcement yet.

help! help! help!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• help! help! help!

Hoi Folks,
    kan iemand mij wat tips en trix geven, over hoe ik toch drukke liedjes zo goed mogelijk kan cuen.dus zo netjes mogelijk overlaten lopen, ik werk namelijk met muziek wat niet westers is en daar zit geen regelmaat in de beats.veel zang, echt heel veel piepjes en papjes hier en daar!
    Groeten,
    Core

Wat bedoel je met niet westerse muziek? Indiaas? Arabisch? Afrikaans? Ik denk sowieso dat je met deze genres vast zit aan intro/outromixen want vaak gebruiken ze geeneens de 4/4 maat (ik heb hier Arabische muziek met saltarello ritmes, en die zijn 6/8 ), en de muziek is vaak ook live gespeeld met een zeer losse timing (lees: Niet strak). Dat geldt dan voornamelijk voor Afrikaanse muziek. Ik ben een groot liefhebber van bands als Konono no1 en Masanka Sankayi, maar dat valt bijna niet te mixen omdat het bepaald niet strak is.

Comment

ja, het is afghaans, hindoestaans, arabisch en grieks muziek!druk liedjes met veel zang en geen regelmaat.dus heel lastig om te mixen!maar misschien weet iemand daar een oplossing voor!
      gr
      Core

Comment

opzich wil ik alleeen zo goed mogelijk die nummers overlaten lopen.dus misschien aan het einde van elk nummer dat ik dan snel ga faderen,
        ik weet het echt niet hoe je zo iets voor elkaar krijgt!

Comment

Gewoon een flip maken :

Snel fader A dicht, fader B open.

Zorg dan wel dat je bij de nieuwe plaat niet nog een te lang intro hebt, maar anders bijv. bij het reffrein of zo begint.

Comment

oh oke maar moet ikdan ook die BPM`s ook gelijk krijgen? nee toch! gewoon dom weg faderin en faderout. of zou beter zijn om wat meer te verdiepen in die muziek en vervolgens die ene regelmaat vinden/aanmaken?

Comment

Soulshaker, wat voor muziek draai jij?ben je Prof?

Comment

Working...
              X