Ik zou ook zeker niet ergens willen draaien alleen om het geld, maar dat je er iets aan verdiend om je hobby toch enigzins te kunnen bekostigen is wel meegenomen. Bedoel, je koopt toch steeds nieuwe platen (in mijn geval) en als je ergens naar toe moet reizen... Ik hoef dan ook niet veel te verdienen, maar was gewoon nieuwsgierig wat je dan als beginner kan vragen voor je kunsten.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vraagje over de djnaam en afspraken.
Collapse
X
-
er zijn geen vaste bedragen. als je het aan dj's vraagt zeggen ze het ook niet.
jij begint net, toen ik 11a12 was draaide ik welles voor schoolfeesten in een zaal. ving ik toen 50 euro voor elke keer, van 8 tot 12.
dat vond ik toen al veel;)
ik raad je ook aan om iets Kleins te beginnen, na die schoolfeesten ging ikzelf draaien in het zwembad (ja dat hebben we hier.. discozwemmen) stelt niks voor;) maar het helpt je wel.
ook kwa je naam opbouwen. dat mensen weten wie je bent.
begin bij iets kleins;) ga niet gelijk groot willen doen.
ken wat jonges die dat fout hebben aangepakt. en staan nu zonder werk
dus vraag gewoon 60 euro. en als ze tevreden zijn vraag je de volgende keer 70
---
je kan ook een soort van berekening voor jezelf maken, stel je stelt in: per bezoeker is 0,50 ct. voor mij,
zo doe ik het ook weleens. en daar gaan ze mee akkoord (dit moet je dan wel met de eigenaar overleggen)
of gewoon een vast bedrag, net wat je lekker vind.
als je voor 1000 man staat te draaien hele avond voor 200 eu klopt er iets niet;)
het hangt ook af van het "soort" tent, als het populair is, met veel bezoekers vraag je meer, als het minder populaire tent is vraag je wat minder
Comment
-
Bedankt voor je reactie Tomazos. Ik draai al vanaf mijn 13e (ben nu 26 inmiddels) en deed dat net als jij eigenlijk ook op schoolfeestjes. Later deed ik het in een lokaal buurtcentrumpje en soms een op een klein feestje voor vrienden. Het grootste was tot nu toe een buiten festival van 100 man, maar alles was tot nu toe vrijwillig. Vandaar mijn vraag....
Comment
-
Verwacht niet teveel van de Kamer van Koophandel. Die schrijven je in in het handelsregister. De handelsnaam bepaal je zelf. Je zult zelf moeten onderzoeken in hoeverre die handelsnaam nog vrij is. KvK kan dat ook voor je doen, maar dat kost iets van 75 tot 100 euro. Maar je kunt alles ook prima zelf opzoeken in het Handelsregister online.
Als er een in Bellingwedde een groenteboer is die zich "Groente- en fruithandel De Peer V.of." noemt wil dat niet zeggen dat er in Hoensbroek geen groenteboer meer mag werken onder die naam omdat verwarring nauwelijks mogelijk is. Tenzij één van beide (of allebei) een groot (inter)nationaal bekend handelsbedrijf is in plaats van een klein winkeltje in de Dorpsstraat. Het wordt ook anders als de naam minder algemeen wordt zoals bijvoorbeeld "Sörensen en De Pleijter groente en fruit"
Toch zal ook in dat geval je gewenste naam gewoon ingeschreven worden. Dat onderzoekje is je eigen verantwoordelijkheid. De KvK zal je naam ook niet actief beschermen. De "benadeelde" zal zelf actie moeten ondernemen.
Iets anders is het registreren van een merknaam. Dat is pas echt interessant als serieuze commerciële belangen een rol gaan spelen.
Meer info over handelsnamen kun je kijken op www.kvk.nl of check een berg FAQ's op http://www.merkenbureau.nl/default.aspx?uc=14&id=1
Meer info over merknaam registratie kun je kijken op bijvoorbeeld: http://www.merkenbureau.nl/default.aspx?uc=14&id=5
Comment
Comment