Announcement

Collapse
No announcement yet.

rp dj 1210

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• rp dj 1210

Ik heb net de Technics RP DJ 1210, wat een GEWELDIG ding is dat.
    Super geluid, strak op je hoofd en super mooi ding.
    I love it, kopen dus als je voor binnen en BUITENS huis een pro-headphone wilt.

ik heb ook zo'n headphone maar hou er rekening mee dat dit jouw mening is er zijn natuurlijk dj's die zweren bij een andere type of merk ;)

Comment

Zo is dat!
      De 1210 heeft trouwens een lage gevoeligheid en het vermogen is is ook vrij laag, gevolg dat hij veel eerder gaat vervormen bij hoge niveaus, dan zijn voorganger (als je het zo mag noemen) de 1200.
      Maar de 1200 was weer heel breukgevoelig!
      Jammer dat ze er nog steeds een krulsnoer aanzetten, maar ook dat is een kwestie van smaak.

Comment

vervorming heeft elke headphone ligt er aan hoe knoeterhard je m aanzet

ik heb wel eens gehad dat dj's m zo hard aan zetten????
        vraag ik me toch af hoe doof ze nou zijn

krulsnoer maakt mij niet zoveel uit vindt het makkelijk werken
        mis alleen een optie dat je het snoertje zo kunt vervangen als bijv de stanton
        dat is wat ik nog mis!

Comment

Ik heb 'm zelf ook, en hiervoor had ik de genoemde Stanton (2000) dus even een kleine toelichting van wat ik er van vindt :

De Stanton heeft weliswaar een makkelijk te vervangen snoer, maar dempt niet zo lekker als de 1210, en klinkt ook behoorlijk minder exact. Nog steeds goed voor z'n geld hoor wat mij betreft, maar wel minder goed. Mijn ervaring is in ieder geval dat hoe zuiverder het geluid is en hoe beter de demping, hoe zachter je 'm ook kan zetten. Op het moment dat je aan het volume van de RP-DJ1210 niet genoeg meer hebt, dan staat de monitor gewoon te hard.

Mijn Stanton 2000 had ook een krulsnoer ? dus dat die op de Technics RP-DJ1210 ook zit vindt ik een beetje een raar argument. Krulsnoer vindt ik persoonlijk juist handig, je krijgt ruimte als je die nodig hebt, en anders krult 't snoer weer mee terug, zodat je er ook niet over kan struikelen :P

De RP-DJ1210 is veel meer hufter-proof ... Dat ding mishandel ik behoorlijk, maar daar lijkt hij redelijk tegen te kunnen.

Wat wel een nadeel *kan zijn* is dat er best een flinke bas uitkomt. (*1)

Daar moet je van houden/mee kunnen mixen en dat is nogal afhankelijk van je mix en muziek-stijl. Ik vind 't eigenlijk wel lekker dat er flink wat bas in zit :D

*1 dat hebben nogal wat DJ-headphones eigenlijk ... Kennelijk gaan ze er bij de R&D van de diverse maatschappijen vanuit dat veel mensen op de bas mixen ... Ik beat-match liever op de clap omdat ik dan sneller de beat gelijk heb, en als je de bass van de equaliser dan dicht-draait kan je ook 't volume weer veel harder zetten zonder gekraak en vervorming ... Let wel op je oortjes dan ;)

Comment

Er is al heel veel geschreven op dit forum over heads, maar dat is niet zo erg denk ik, want het is toch wel een heeel erg belangrijk stukje gereedschap.
            Wat het allemaal nog veel moeilijker maakt is de kwestie van smaak en daar valt in de regel aardig wat over te twisten.
            Ik repareer heads voor veel DJ's en heb ze allemaal al een keertje voorbij zien komen ( ook een afgebroken 1210).
            Krul snoertje of niet is ook een kwestie van smaak, vroeger zat er aan bijna elke head zo'n snoer. Het nadeel is dat als het begin en het einde dicht tegen elkaar hangen en hij raakt met zichzelf in de knoop, dat je hem dan gewoon niet op je kop krijgt zonder te bukken, of grof geweld te gebruiken. Een stevig recht snoer heeft dat niet. De HD25 van SennHeiser heeft ook een recht snoer, maar dat is zo kort dat hij nooit onder je voeten zal komen of in de klit zal raken. Grote nadeel is dan wel dat je niet (met head op je kop) naar de platenbak kunt lopen die 2 meter verderop staat.
            Die HD25 hjeeft ook een snoer wat je binnen 2 minuten verwisselt...!!
            Desnoods met een krulsnoer!

Ga vooral eens zelf luisteren in de winkel, daar steek je wat van op en mishandel hem zoals je zelf tijdens je werk ook zou doen (wel even kijken of er geen verkoper in de buurt is) het blijft echt een kwestie van smaak!!!! Feedback heeft een leuke afdeling waar je alles uit kunt proberen!

Comment

De HD25 van SennHeiser heeft ook een recht snoer, maar dat is zo kort dat hij nooit onder je voeten zal komen.
              Mij wel eens gebeurt met mijn huidige kopfhörer (SE-450). Nog een reden om over te stappen op een HD-25 :wink:

Comment

Working...
              X