Announcement

Collapse
No announcement yet.

vraag: genre

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraag: genre

Hallo,
    Ik zit met een vraag. Kijk, wat ik helemaal vet vind en helemaal mijn ding is is house, vooral een beetje die wat rauwere electro house. Maar stel dat ik een beetje goed ben geworden en voor het eerst voor publiek (dus op een feest ofzo) wil gaan draaien, is er dan wel vraag naar een housedj op zo'n laag niveau.
    Want bijvoorbeeld op een schoolfeest hoor ik de dj bijna alleen maar top 40 hitjes draaien. Misschien heel soms een hitje van Erick E ofzo, maar meer niet. ( Ik denk omdat dat publiek geen house liefhebbers zijn, en alleen los gaan op top40 hitjes, toch?)

Dus zou ik dan top 40 hitjes moeten gaan draaien (die ik trouwens (nog) niet heb), terwijl dat eigenlijk niet mijn ding is?
    Snappen jullie een beetje mijn probleem?
    Hoe doen/deden jullie dat? Ben erg benieuwd.

Groet,

Jurriaan

Dingen draaien waar je geen ruk aan vind moet je niet doen, maar heb jij die DJ ooit house horen draaien op die schoolfeesten? Misschien vinden ze t juist wel hardstikke leuk ;)

iig, als ze t niet leuk vinden.. dan zijn schoolfeesten misschien jou ding niet ;) probeer eens wat anders ;) (zelf feest organiseren, buurthuis, café's, clubs.. enz enz)

Natuurlijk willen ze bij clubs wel mensen hebben die t publiek aan t danse kunnen krijgen.. maar goed.. probeer eens wat ;) je weet nooit ;)

Comment

hoe oud ben je eigelijk?
      er zijn genoeg club-gelegenheden die opzoek zijn naar specifieke house, elektro, d&b, hiphop etc etc dj's.
      niet overal draaien ze top 40 muziek hé ;)

Comment

je moet het maar zo zien:
        draai wat jezelf leuk vind en wat je publiek leuk vind. stel je vind de muziek die je draait geen ruk aan en je publiek wel. dan is dat aan de ene kant leuk en aan de andere kant totaal niet.

je draait je eigen genre en niemand gaat erop los, wegwezen
        :!:

Comment

Oké, bedankt voor jullie reacties!

Ik ben nog niet zo ver dat ik voor voor (veel) publiek ga draaien denk ik, maar dat lijkt me wel heel vet. Ik heb ook nog niet echt serieuze gear om mee te draaien, enkel zo'n Behringer controller voor de computer.
          Ik ben 15 trouwens. (dat maakt het misschien ook wat lastiger, of niet?)

edit: nog meer opmerkingen, tips en eigen ervaringen misschien?

Comment

Originally posted by snurrie
            Oké, bedankt voor jullie reacties!

Ik ben nog niet zo ver dat ik voor voor (veel) publiek ga draaien denk ik, maar dat lijkt me wel heel vet. Ik heb ook nog niet echt serieuze gear om mee te draaien, enkel zo'n Behringer controller voor de computer.
            Ik ben 15 trouwens. (dat maakt het misschien ook wat lastiger, of niet?)

edit: nog meer opmerkingen, tips en eigen ervaringen misschien?
            mjah... in belgie zouden ze je nog geen alcohol mogen verkopen in cafés en in discotheken zou je sowiso niet binnengraken ;)
            gewoon blijven draaien en mssch binnen 3 jaar draai je de pannen van het dak ;)

Comment

Working...
            X