Announcement

Collapse
No announcement yet.

Combi CD-Vinyl turntables

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Combi CD-Vinyl turntables

Whats up mensen, mn eerste post op de forum en meteen een leuke vraag ;)

Ik heb pas een sl1200 draaitafel gekregen, wat mooi uitkwam omdat ik toch een set draaitafels wou kopen. Echter had ik zelf in gedachte om cd draaitafels te gaan kopen.

Nu heb ik een vinyl draaitafel en zit te denken om daarnaast een cd turntable te kopen. Ik ben al een tijd terug begonnen met (vinyl)draaien en het opbouwen van een platencollectie, dus in dat opzicht wil ik mn sl1200 best behouden. Alleen als ik dat doe, en ga voor een cdspeler heb ik wel t probleem dat ik niet van plaat op plaat kan mixen en dat het mixen van plaat naar cd en andersom misschien onhandig is.

Dus mijn vraag luid of mensen al eerder ervaring hiermee hebben gehad, zoniet wat advies.

Thnx!!

???

wat is het verschil tussen cd naar lp mixen en andersom???

je moet met beide methodes toch je platen mixen??
    of snap ik m niet???

Comment

Volgens mij bedoelt ie dat hij maar een vinyl draaitafel heeft, en daar dan een DJ CD speler wil bij kopen, zodat hij van plaat naar cd en weer terug moet mixen. Mjah, dat is onhandig waar het platenkeuze betreft. Wat mixen betreft zal het denk ik geen probleem zijn.

Comment

jah maar dat zegt ie zelf ook al

dus ik veronderstelde dat ie bedoelde dat het overmixen van plaat en cd steeds weer anders is en dus moeilijk wennnen

Comment

Sorry voor de onduidelijkheid. Idd ik heb al 1 platenspeler en zit na te denken om alleen nog een cd speler erbij te halen. Dus vroeg ik me af of het mixen met een dj set bestaand uit 1 platenspeler en 1 cd speler onhandig is.
          Nu ik erover nadenk zou t mixen eigenlijk niet echt een probleem moeten zijn, omdat de principe hetzelfde blijft. Echter, iedere keer om en om lijkt mij lastig. Alleen wat bedoel je met platenkeuze? Dat ik beperkt ben in welke platen ik kan mixen met mijn cd's?

Comment

Je hebt dan de helft van je collectie op cd en de helft op vinyl. Stel je wil net een bepaalde hit draaien omdat die zo mooi aansluit. Staat ie op cd terwijl het vinyl "aan de beurt is".

Vandaar beperkt.

Comment

Inderdaad, wat t-nuzz zegt, dat bedoel ik ook. Ik heb wel eens zo moeten draaien omdat in een club waar ik draaide een van de draaitafels kapot ging. Dat was nog begin jaren 90, dus er werd nog veel van vinyl gedraaid in de alternatieve muziek. Nou, probeer dan nog maar eens lijn in je avond te krijgen.

Comment

Is idd waar wat jullie zeggen, kan vervelende gevolgen hebben zon setup.
                Ik begin nu langzamerhand ervan overtuigd te raken dat ik of 2 cd draaitafels erbij moet nemen en mn sl1200 moet behouden voor mijn platen. Of gewoon nog een sl1200 halen en daarnaast een cd draaitafel om lekker cd's op te spinnen. Met oog op de toekomst zouden 2 cd draaitafels wel t beste zijn, in de club zie je ook vaak dat men alleen cd's draait. Tjaa toch moeilijk. :?

Comment

Bij met cd naar vinyl of andersom mixen moet je altijd wel letten op de gain, omdat het signaal van een cd-speler harder binnen komt dan van een tt...

Comment

Ik ga binnenkort met een maatje van me een battle doen, Vinyl vs CD. Ben benieuwd wat dat gaat worden...

Maar goed on-topic, denk dat t qua techniek niet veel zal uitmaken maar dat je idd wel goed moet opletten met de geluidsniveau's. CD kan over het algemeen wat harder opgenomen zijn dan vinyl en het je cd speler kan ook een ander geluidsniveau hebben natuurlijk. Maar als je net begint met draaien en dan bedoel ik dat je echt nog aan het oefenen bent op je techniek enz. Lijkt t mij (maar das persoonlijk) beter om je te richten op 1 van de twee. Als je steeds nieuwe muziek gaat halen, ga je ook steeds kijken naar wat je nou gaat aanschaffen, koop ik cd of toch maar een plaat? Lijkt mij niet echt handig, maar dat is wat je zelf wil uiteraard...

Comment

Idd het geluidsverschil, daar had ik zelf niet aan gedacht. Daarnaast het oefenen op techniek, wat heel belangrijk is. Denk dat t wel dudelijk is dat ik kies voor of vinyl of cd. Denk dat het dan cd gaat worden. Mijn sl1200 laat ik dan voor mijn platen en eventuele andere platen die ik nog ga kopen, want ik kan me niet voorstellen dat al het muziek via internet (legaal of illegaal) verkrijgbaar is.

ps veel succes met je battle nepzwaantje, ongeacht aan wiens kant je staat :P

Comment

of je koopt nog 1 tt en twee cd spelers :wink:

je hebt wel het geluk dat je al de tt bent gewend. ik heb laatst bij een maat van me geoefend op een tt ( zelf heb ik cd spelers), maar dat is dan zooooo wennen. Als ik genoeg heb gespaard dan wil ik ook wel twee turntables kopen. dus twee cd en twee TT. succes met je keuze

Comment

ik denk dat cd het gaat winnen van vinyl.......zoals tiesto( je moet van zijn style houden) het ook al zei..... met cd heb je toch minder last van overslaan en je kunt eenvoudiger een que maken.........
                          er zijn steeds minder dj's die met vinyl draaien. simpelweg omdat je alles van internet kunt halen....uit heel de wereld, vandaag gevonden is vandaag in huis. voor vinyl moet je vaak toch wat meer moeite doen en als je die lekkere plaat toch eindelijk in huis hebt ben je misschien wel niet meer origineel wat je toch wilt zijn lijkt mij om je van andere dj's te onderscheiden....

Comment

Het is gewoon aanvoelen, wat na oefenen wel komt. Het enige mogelijke probleem is, dat je misschien best je nummers op plaat ook op CD zet / koopt, dan heb je geen last van beperkte platenkeuze.

Comment

*kwijl* http://www.geminidj.com/cdt.html *kwijl* 8)

Comment

Working...
                              X