Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wil beginnen, maar waar zou ik mee moeten beginnen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wil beginnen, maar waar zou ik mee moeten beginnen?

Wil beginnen met DJen, dan vooral eigen nummers en remixes van andere nummers. Probleem is dat ik nog niet zeker weet of ik het leuk ga vinden, en daarom niet zomaar 300 euro kan ophoesten voor iets waarvan ik niet zeker weet of ik het veel ga doen. Mijn eigen idee was dus met een computerprogrammatje, maar wat is nou het beste programma op de PC om nummers mee te maken en te remixen?

Tracktor dj, abelton live, virtal dj, ejay. zou zijn er nog een aantal. de basis is bij de meeste het zelfde. Alleen abelton steekt anders in elkaar.

gewoon zelf even zoeken, er zijn zat demo mixprogramma's te vinden!

Comment

mja, maar wat wordt nou als beste computerprogramma hiervoor bevonden?

Comment

koop voor die 300 eurie cd's,

gewoon even met de manager praten, of je korting krijgt als je voor 300 eu cd's koopt,

verder oefenen, een goeie tip: niet teveel tegelijk willen.. komt allemaal vanzelf wel, soms even langer dan de ander

Comment

Ik denk dat het beste programma Reason is, maar deze is ZO moeilijk dat als je er niets vanaf weet dat het je ook echt niet lukt. Daarnaast is fruity loops wel iets makkelijker om je in te verdiepen.

Comment

Ik zelf gebruik tracktor dj, betekend niet dat dat nu de van het is, maar t ziet er pro uit en is makkelijk te bedienen

Comment

Re: Wil beginnen, maar waar zou ik mee moeten beginnen?

Originally posted by Nielz
              Wil beginnen met DJen, dan vooral eigen nummers en remixes van andere nummers. Probleem is dat ik nog niet zeker weet of ik het leuk ga vinden, ....
              Oké, dan eerst even een serieuze vraag:

Waaróm wil je beginnen met DJ-en, als ik vragen mag?

Comment

Omdat het me altijd al erg leuk heeft geleken, en ik ben zelf ook wel redelijk muzikaal. Vroeger toen ik echt jong was, zo rond groep 7/8, had ik zo'n programmatje Radio 538 Music Maker en dat vond ik heel tof, was ik hele dagen mee bezig, ik begrijp dat het een echt beginner programma is, en dus wil ik het íets serieuzer gaan aanpakken, maar om als 15-jarige meteen heel veel geld te gaan uitgeven aan iets, waarvan ik het niet zeker weet of ik het lang ga doen vind ik een beetje veel :p

Dus jullie advies is eerst met Fruity Loops te beginnen?

Comment

Wat vind je dan de leukere aspecten van het DJ zijn ?

Als je helemaal gek bent van muziek en graag andere mensen mooie (en nieuwe) dingen wil laten horen, da's een goeie insteek. Sta je graag in het middelpunt van de belangstelling en wil je alle top-40 hits draaien ? Da's ook een goeie insteek, maar wordt je wel een andere DJ ;)

Als 't je opvalt dat DJ Jean en DJ Roog zoveel meisjes achter zich aan hebben hobbelen, dan kan je maar beter een andere hobby gaan zoeken ;)

Als je niet tot de top behoort, kan je dat namelijk wel schudden. Mooie muziek aan mensen laten horen dat kan al in 't jongerencentrum/buurthuis en op school, maar voordat je echt kan draaien ben je jaren verder. Dat is met produceren ook zo.

Met muziek bezig zijn is hardstikke leuk, en een computer is daar een ontzettend goed hulpmiddel bij. Maar neem dan ook de moeite om een pakket te leren kennen.

Fruity Loops wordt wel gezien als een makkelijke instapper, is een demo van te krijgen ...
                  Renoise is een "tracker" met VST mogelijkheden, en dat maakt het een erg krachtige tool. Zou ik willen aanraden. ;)

Ableton Live is geweldig, maar absoluut moeilijk om onder de knie te krijgen.

Buzz bestaat ook nog steeds, en is hardstikke gratis, en doet niet voor Reason onder.

En Reason is er dus ook nog, maar vind ik eerlijk gezegd wat beperkt in de mogelijkheden.

Comment

je moet ook weten wat je wilt...
                    draaien of producen (of beide natuurlijk, maar dan mag je al heel veel geld hebben).
                    als je wilt draaien op de pc kan je tractor, bpm-studio of iets dergelijks gebruiken.
                    wil je producen kom je bij fruity loops (idd makkelijke instapper... maar o zo veel functies als je je er echt in verdiept), reason, ableton, cool edit (meer voor remixen), etc etc.

een producers progje kost al snel veel geld. natuurlijk demo's met hopen, waardoor je kan zien of je het ligt.

een andere oplossing is eens langsgaan bij iemand die dergelijke programmas heeft. amuseer je er een paar keer mee en dan kan je evalueren of je het echt wilt doen

Comment

Tjeeeeezzzz....!!! 8O

Wat zagen jullie weer door over dingen die hij helemaal niet wil weten.
                      Hij wil gewoon lekker muziek draaien!
                      Hij kan onmogelijk weten of hij ook nog wil gaan producen of een bekende DJ wil worden.
                      (NO offence) :D
                      Het kan natuurlijk ook gewoon de liefde voor muziek zijn.... toch???

Mijn advies, koop iets wat je echt kunt betalen, maar steek je niet in de schulden. Er is genoeg 2de hands te krijgen!
                      Alles is leuk, draaien met platen of CD's, maar ook draaien met MP3 is geen schande meer.

Voor een honderd eurie (mits je al een PC hebt) kun je al gaan oefenen.

Kijk maar op...

En voor 99 cent per track mag je ze ook nog legaal afspelen in het openbaar! (minder zelfs als je een bundel koopt)

kijk maar op

Comment

Bedankt allemaal voor de replies :D

Ik denk dat qua programma mijn keuze is gevallen op Fruity Loops

Comment

ik vind persoonlijk.. dat je met 15 jaar vrij laat bent :roll:

Comment

Laat waarvoor ?

Je bent toch nooit te laat om met een hobby te beginnen ?

Ik was ook al in de 20 toen ik m'n draaitafeltjes kocht hoor!
                            Ik kon ze ook toen pas betalen dus :lol:

Comment

Originally posted by Tomazos
                              ik vind persoonlijk.. dat je met 15 jaar vrij laat bent :roll:
                              15 is echt niet laat om te beginnen met dj'en...

er zijn weinig 15 jarigen die zich een volle set-up kunnen betalen van een paar 1000 euros...

Comment

Working...
                              X