Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ TIPS

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DJ TIPS

- Beatmixen: song 2 voorbeluisteren, bassen laten gelijklopen (eventueel pitchen) met song 1, song 2 op cue zetten bij eerste beat, volume van song 2 gelijkzetten, bassen van song 2 volledig dicht, nadien bassen van song 1 geleidelijk wegdraaien en ondertussen bassen van song 2 erin gooien.
    - Altijd 1 hand op volumeknop van de inkomende song om volume bij te sturen.
    - Eerste song niet volledig laten uitspelen, anders haal je de schwung uit de set.
    - 2 songs niet te lang door elkaar laten spelen.
    - Elke song ongeveer 2 à 2,5 minuten laten spelen.
    - Minstens 4 songs van hetzelfde genre na elkaar.
    - Altijd 2 slows na elkaar, nadien een stevige beat erin gooien.
    - Bpm’s opbouwen: van laag aantal bpm naar hoog aantal bpm.
    - Nieuwe song starten in ‘break’ van eerste song, zorg dat nieuwe song hoger aantal bpm heeft, meer schwung.
    - Zachtjes bass wegdraaien en er nadien terug ingooien.
    - Wanneer de breakdown van een song eindigt, start een nieuwe vers van een nieuwe song.
    - Openingsdans, nadien nog 2 of 3 slows, dan discomuziek, afwisselen qua muziekgenre.
    - Geen songs beatmixen die meer dan 5 bpm verschillen.

Hieronder graag nog meer tips voor beginnende en/of gevorderde deejays.

Re: DJ TIPS

Originally posted by DJ_DOUBLE_D
    -
    - Geen songs beatmixen die meer dan 5 bpm verschillen.

Hieronder graag nog meer tips voor beginnende en/of gevorderde deejays.
    waarom niet?
    kan makkelijk hoor, ja, op gegeven moment gaat t raar klinke, maar 5 bpm moet wel lukke,

verder vind ik dat iemand zijn EIGEN style moet hebben en hier geen tips voor andere neer moet zetten, maja.. mijn mening is al langer duidelijk;)

Comment

Ik vind zijn tips sowieso niet echt veel waard. Er staan er een aantal tussen waar ik me al nooit aan hou. Als je goed draait, dan draai je op de flow van de avond, en daarbinnen is heel veel mogelijk.

Comment

draaien doe je op gevoel, niet van: oh nu moet k dat doen.. en.. oja, wat stond er nou opt forum? bass wegdraaien of de master weg? :twisted:

Comment

Originally posted by Tomazos
          draaien doe je op gevoel, niet van: oh nu moet k dat doen.. en.. oja, wat stond er nou opt forum? bass wegdraaien of de master weg? :twisted:
          ik ben het grotendeels met je eens, iedereen heeft zijn eigen stijl en techniek. maar de tips zijn vooral bedoeld voor beginnende deejays die zich bijvoorbeeld een mengpaneel hebbben gekocht maar niet weten hoe ze het moeten gebruiken. iedereen heeft het ooit moeten leren, en niemand wordt geboren met dj-kennis. ik ben zelf beginner en heb van deze tips alleszinds veel kunnen leren en ik hoopte via deze topic tips te geven aan andere starters. de tips zijn trouwens geen uitvindsel van mij, maar een samenraapsel van allerhande websites voor deejays.

Comment

Je intensie is goed hoor, alleen als ik jouw tips zo lees, dan zijn ze wel specifiek gericht op een bepaald soort genre muziek. De manier van mixen van een allround dj is weer heel anders als iemand die alleen maar club draait of hardsyle. Daarbij gebruik je termen waar ik uit opmaak dat je deze tips bedoeld hebt voor de gene die alleen met cd's mixen. Ook zit er met vinyl weer een groot verschil (qua inmixen e.d.)

Je tips zijn absoluut goed bedoeld, maar ik sluit mij toch aan bij de rest die hier gepost hebben, dit ligt echt aan je eigen stijl, techniek en de sfeer van de avond....

Groeten Niels

Comment

Working...
            X