Announcement

Collapse
No announcement yet.

CD of PC

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• CD of PC

Ik ben al een tijdje bezig met het mixen van nummers op een aparte laptop met Traktor 3 en heb laatst op school met de kerstactie gedraaid door mijn laptop gewoon op het al aanwezige mengpaneel aan te sluiten alleen werkt het ontzettend onhandig met muis en toetsenbord. Vandaar ook mijn vraag wat beter is om mee verder te gaan: Een controller te kopen voor aan de laptop of een dubbele cd speler van numark o.i.d. met een losse mixer? Mijn doel is om als Drive-in DJ op kleine feestjes te draaien en die ook zelf te geven maar vooral om er thuis lekker mee bezig te zijn. Aangezien ik pas 15 ben en daarom ook helaas geen groot budget lijkt het mij misschien handiger om eerst met een controller te beginnen omdat het goedkoper is en het misschien wat makkelijker is (overzichtelijke song-list met BPM erbij in Traktor). Scheelt ook het meeslepen van een hoop CD's lijkt me. Zo zou ik eerst kunnen oefenen en kijken waar ik mee verder wil gaan. Wat raden jullie aan? Alvast bedankt!

Wat je ook kunt doen is gewoon draaien op je laptop, maar daar nog een mixer op aansluiten, externe geluidskaart en zo'n ShuttlePRO achtig ding :P
    Blijkt ook goed te werken :D

Comment

Ik zeg standaard CD gewoon omdat ik het veel leuker vind dan een beetje nummers aanzetten op je laptop. Ook vind ik mixen met een laptop beetje nep gewoon sync drukken en de nummers staan gelijk. Wat je ook kan doen. (dat gebruik ik zelf ook wel is) is 2 cd spelers en je laptop er naast zetten.
      Heb je alle nummers bij je. Hoef je niet alles te kopen/branden. Als je dan gewoon de nummers die je vaak draait koopt of brand en de nummers die je minder vaak draait gewoon op je pc laat staan. Kost het je minder dan als je alleen cd's doet.

Comment

Ga lekker voor de PC!!!
        Koop een goede controller en liefst met bijbehorende software.
        Gebruik dat op een laptop waar je alleen Windows (of Linux of MacOS) op hebt draaien en je mix programma.
        Gebruik daarnaast een goede externe geluidskaart!!!

De voordelen tov CD en vinyl zijn legio.
        Mits je een stabiel draaiend systeem hebt.
        (En dat heb ik!!! Geen uitval, ook al moet ik 24 uur draaien)

Geen hangende of overslaande CD's of platen
        geen invloed van (feedback) trillingen van buitenaf
        Geen vele kilo's zware koffers met media
        Geen pijn in je rug van het voorover buigen over je apparatuur.
        Geen media die je uit je handen kan laten vallen.
        En het staat supergeil als je dat allemaal nog beter voor mekaar krijgt dan de grote jongens met hun materiaal en geld verslindende platen.
        Digitale muziek is vele malen goedkoper dan CD of Vinyl.
        Blijft echt eeuwen houdbaar.

Eén maarrrrrr....!!!!!
        Ga niet constant naar je scherm staan te staren!!!
        Je hebt meer tijd om andere dingen te doen dan je collega's met CD of Vinyl.
        Gebruik die tijd om je publiek gek te maken.

Veel plezier met je PC!

Comment

als het niet de bedoeling is om echt te leren mixen kan je gewoon bij je pc blijven. van die pc leer je natuurlijk niet mixen....

en idd, je moet entertainend zijn dan. dan moet je staan springen als een gek en niet als een nerd achter je laptop blijven zitten ;)

Comment

Bedankt voor alle reacties! Ik heb op die laptop alleen Windows XP Pro en Traktor 3 geinstalleerd, en hij draait gewoon stabiel, dus dat lijkt me wel goed. Alleen wat zijn de wat betere controllers? Echt mixen met CD's/Platen wil ik later misschien wel gaan doen maar eerst wat goedkoper beginnen...

Originally posted by drive-in apollo DJ Wessel
            Ik zeg standaard CD gewoon omdat ik het veel leuker vind dan een beetje nummers aanzetten op je laptop. Ook vind ik mixen met een laptop beetje nep gewoon sync drukken en de nummers staan gelijk. Wat je ook kan doen. (dat gebruik ik zelf ook wel is) is 2 cd spelers en je laptop er naast zetten.
            Heb je alle nummers bij je. Hoef je niet alles te kopen/branden. Als je dan gewoon de nummers die je vaak draait koopt of brand en de nummers die je minder vaak draait gewoon op je pc laat staan. Kost het je minder dan als je alleen cd's doet.
            Al zou ik met CD's beginnen, tegen wat voor apparatuur/prijs zit je dan ongeveer aan te kijken?

Comment

Originally posted by Sanderr
              Al zou ik met CD's beginnen, tegen wat voor apparatuur/prijs zit je dan ongeveer aan te kijken?
              Hangt ervanaf of je professioneel spul wil gaan kopen of wat lager ik heb allemaal budgetspul:

Numark cdn22mk4 (dubbele cd speler) = 270 euro
              Behringer DJX700 (mixer) = 199 euro
              Stanton DJ Pro 2000S (headphone (deze is niet echt budget) = 75 euro
              Totaal: 544 Euro

En dan kan je nog wel een beetje besparen op je koptelefoon.

Je kan ook een professioneler setje kopen doe je langer mee heb je meer plezier van:

Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.
              Last edited by edwin; Wednesday-18-11-2009, 13:03.

Comment

Working...
              X