Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hallo...ff voorstellen (en een technisch vraagje)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hallo...ff voorstellen (en een technisch vraagje)

Hallo, ik wilde me eerst maar even voorstellen voordat ik een paar vragen stel. Ik heet Miquel, en ben eigenlijk geen DJ, maar een platenverzamelaar. Tot voor kort draaide ik eigenlijk alleen platen om te luisteren, maar krijg steeds meer zin om eens een mix te maken.
    Daar zit aleen wel een probleempje...Ik heb 2 draaitafels en een (goedkoop) 2 kanaals mixertje van Numark (DXM01USB). Als ik het geluid wil opnemen in mijn PC vanuit de mixer, merk ik dat er totaal geen bass of warmte in het opgenomen geluid zit. De uitgang van mijn mixer (tulp) gaat naar de Lijn in van de PC (minijack). Maar het is geen gehoor.
    Vroeger deed ik dat via een cassette deck, die uitgang naar mijn PC, en dat ging perfect. Dan had ik een prima WAVE in Cool Edit.
    Ook zit er een USB IN/UIT gang op de mixer, maar wanneer ik die aansluit weigert mijn PC helemaal dienst.

Is er iemand die weet wat ik fout doe, of waar de fout in de apparatuur zit misschien, of weet iemand hoe ik met zo'n USB uitgang aan de gang kan?

Alvast bedankt
    Greetz Miquel

terratec usb phone preamp
    dat gebruik ik hier en werkt goed ;)

Comment

OK, dus de USB kabel die ik bij de mixer kreeg heeft weinig nut?
      Het sinaal moet dus toch versterkt worden? De manual heeft het alleen over de USB kabel vanuit de Mixer naar de PC.

Comment

jah moet in principe werken via de mixer maar als het niet goed is is het niet goed ;)

kan instelling zijn op de pc of op je mengtafel

of het is gewoon niet goed ;)

heb ook geen ervaring met deze mengtafel dus moet even op mijn ervaring afgaan!

Comment

nog een keer je verhaal gelezen!

wat doet de pc niet?
          ziet ie m wel staan in de lijst?
          kreeg je er software bij?

als je via de pc afluistert hou er dan rekening mee dat je pc speaker vaak geen top speaker is

Comment

Hey...bedankt iniedergeval voor het kijken naar het probleem.
            Wanneer ik de USB kabel niet gebruik klinkt de opname dus niet lekker, weinig bass enzo (wel hard genoeg signaal).
            Wanneer ik de USB kable aansluit krijg ik geen geluid vanuit de mixer de PC in. De PC schakelt over van Realtek geluidskaart naar USB Audio codecs. De kabel zou eigenlijk audio van en naar de PC moeten zenden.
            Verder gebruik ik aparte goede speakers en een versterker. Het geluid is normaal altijd goed geweest zonder mixer. Ik luste het signaal via de output van en cassettedeck de PC in..ging perfect.

Comment

je gaat met usb digitaal te werk

je zou kunnen kijken dat je een andere codec pakt voor het opnemen/ afspelen

ik wijs mijn terratec aan in configuratie scherm opname apparaten dan mijn terratec en dan neem ik op met het programma acid

dat werkt perfect

kijk je houd altijd wel wat ruis numark is niet een top merk!!
              zelf met mijn terratec heb ik ruis en is het nooit helemaal top maar moet niet echt slecht hoeven klinken

Comment

Ja, heb ik gedaan, ik hoor daar USB Audio Codecs te selecteren, wanneer ik dat doe komt er geen geluid meer uit de speakers, helemaal niets, ook geen ruis.

Op deze site staat eigenlijk hoe je alles op je PC moet aansluiten met mijn mixer. Maar duidelijk werkt het dus niet. Ik heb dus de DXM01USB

Comment

zal morgen wel even kijken ;)

Comment

Thnx! :D

Comment

heb je ook de sound recording : prefered device ingesteld ?

Zo ja, zet eens een cd aan, faders op je mixer omhoog, en boxen van je pc heel zacht of uit.

Open de soundrecorder van windows, (Start, programma's, accesoires, entertainment, sound recorder)

Deze staat namelijk gelijk op het goede device. Als dit niet werkt.. dan moet je het probleem ergens anders zoeken, nu niet echt tijd om er naar te kijken..

Je hebt je opname software misschien gezet op stereo-mix opnemen.. dit werkt misschien niet.. want dat neemt eigenlijk alleen op wat er over je boxen gaat. en misschien is je device gewoon gedempt. wat ook zo hoort, want anders kan ie gaan rondzingen.. maar dan zonder tussenkomst van boxen en microfoon, maar gewoon door een draadje..

Neem van mij aan.. das geen leuk gezicht..

Comment

rondzingen in dit geval kan alleen als het ingaande signaal meteen weer met de usb kabel naar de mixer gaat en m daar weer mee stuurt naar de mixer ;)

begrijpelijke taal nu even :lol: :lol:

Comment

Nou, ben er gisteren de hele dag mee bezig geweest, en alle denkbare combinaties gemaakt met kables, USB, geluidskaarten en codecs etc etc...maar het opnemen wil niet echt goed lukken, het geluid blijft bagger. Weet wel weer wat meer...mp3's kan ik nu wel vanuit de PC naar de mixer sturen via de USB, en het geluid is dan af te regelen met de mixer. (Merk wel dat het geluid wat zachetr is dan normaal). De USB neemt ook de mix van 2 draaitafels op, maar nog steed zonder bass of warmte. Het lijkt erop dat het geluid wat uit de mixer komt en de PC ingaat TOCH niet voorversterkt wordt ofzo. Dus eigenlijk belooft de mixer iets wat niet waar gemaakt wordt. Ik blijf nog even wat dingetjes uit proberen (al weet ik niet zoveel meer te verzinnen) maar als iemand nog een goed idee heeft, laat het weten.
                          Alvast bedankt voor jullie vorige tips!
                          Greetz

Comment

Originally posted by Electro
                            . De USB neemt ook de mix van 2 draaitafels op, maar nog steed zonder bass of warmte.
                            Greetz
                            mischien een raare op merking maar je heb je draai tafels toch wel op de phono ingang aan gesloten ??

greetzz

Ricardo V

Comment

vertel ook eens hoe je instellingen staan op je mengtafel

Comment

Working...
                              X