Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met mixen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnen met mixen.

Goeden middag!

Ik zoek een cursus (i-net) waar je goed kan leeren draaien/mixen, nu kan ik er zelf hellaas geen een vinden.

Heb het volgende setje:

2x gemini tt-01
    1x gemini mx-01
    Tecniks versterker
    simpele boxen
    Mogelijk heeden om opteneemen

Wat ik ook nog zoek is :

Een ding waar je geluidjes opkan zetten en dan met 1 druk op de knop dat geluidje afspeelen (dit dan met ongeveer 10 geluidjes)

Had zoiets gezien van gemini, maar heb geen flauw idee of dit werkt.

Groetjes, Robin.

Volgens mij zijn er niet zoveel interactieve dj cursussen op het internet. De enige die ik ken is de dj cursus van de hema.

Wat je wel kan doen is de diverse dj forums afzoeken naar tips over het draaien en beatmixen.

Ik heb zelf geen cursus gevolgd maar ik heb gewoon flink geoefend. In het begin denk je dat het je nooit zal lukken maar als je flink gaat oefenen en goed naar de opbouw van je nummers luisterd kom je al een heel eind.

Voor wat betreft de geluiden denk ik dat je een sampler bedoelt. Een sampler is leuk maar is nog leuker als je het beatmixen goed onder de knie hebt.

Suc6

Comment

Oke bedankt!

Zal eventjes gaan zoeken op voor een beatmix cursus

Groetjess

Comment

Hoe wil jij leren draaien via een cursus op internet?

Als je ECHT wil gaan draaien, moet je toch ECHT achter je apperatuur gaan staan en niet op je stoel naar een beeldscherm kijken waar wat letters (en misschien plaatjes) opstaan.

Dat is toch het belangrijkste hoor. Hoe wil jij het gevoel van je apperatuur leren kennen van achter je monitor?

Áls je dan toch naar je pc (of tv) wil kijken om te leren draaien, huur/koop eens een DVD van een één of ander feest. Daar ZIE je dan hoe de DJ aan het werk is en wat hij met zijn apperatuur doet.

Maar het blijft een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen en oefenen ! :wink:

Comment

Ja, DVD kopen is een optie (zoals Mixing With The Pros" DVD Video Tutorial van ASKVideo) Of zelf aanleren (lijkt mij wat moeilijker maar oke) Of op een DJ Cursus gaan, waar er toch best wat van te vinden zijn, maar dan vooral niet-online, dus in echte muziekscholen enzo.

Enja Oefenen altijd natuurlijk, het lukt je niet eventjes....

Comment

Heb een hele goede video tutorial gevonden, deze man is zo verscrikkelijk goed in zowel mixen als het uitleggen!

Vanmiddag eventjes oefenen ;) :oops:

DJ Tutor aka Johnathan Lewis makes tutorial videos on how to become a DJ, how to mix and on general Dj and business related questions.

Comment

Working...
            X