Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruis in mixer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ruis in mixer

Hallo heb afgelope vrijdag op een feeestje gedraaid en alles ging gewoon goed. Heb niet heel de avond bij me mengpaneel gestaan maar aan het eind van de avond nog geen problemen en ben er dus bijna zeker van dat niemand drank ofzo over me mengpaneel gegoiod heeft.

Maar nu na het aansluiten thuis zit er een hele erge ruis in de master schuif van me mengpaneel :( Als is deze omhoog schuif hoor ik ook allemaal knallen enzo.

Wat kan hervan de oorzaak zijn en zijn er oplossingen? Zou het bijvoorbeel aa kabel kunne liggen? Want ik wil dat het liefst niet onnodig uitproberen omdat het allemaal mooi ingebouwd zit dus als jullie nou zeggen dat dat het niet is scheelt mij weer veel moeite.

Maar ik zoek dus mogenlijke problemen

Mogelijk zit er inderdaad een breukje in het aarde draad van je draaitafel.

Comment

En dat gaat waarschijlijk geld kosten?

Heb trouwens thuis ook vaak zonder aarde gebruik gemaakt als ik gewoon rustig muziek luisterde. En toen ging er niks mis

Heb trouwens de knallen alleen bij het snel op en neer bewegen en op 0 (minimaal) en 10 (maximaal)

Comment

alles afkoppelen behalve de master en dan 1 voor 1 erop zetten hoor je het snel genoeg waar het inzit ;)

Comment

Troubleshooting! Dat houdt het werk toch juist leuk? :wink:

Comment

Klinkt eigenlijk gewoon als een vuile of beschadigde fader.
            Probeer het eens met contactreiniger!

Comment

Originally posted by marcello
              alles afkoppelen behalve de master en dan 1 voor 1 erop zetten hoor je het snel genoeg waar het inzit ;)

Het zit in de master alles uit en schuifknoppen op nul en ik hoor logisch genoeg niks :P Maar als ik dan de master een beetje openschuif hoor ik het al. Maar ik ga adn binnenkort maar eens wat contactreiniger aanschaffen

Comment

of een andere potmeter!

contact spray is een lapmiddel!!

Comment

contact spray trekt meestal zelf ook weer stof aan, dus dit moet je heel goed doen (goede volgorde, ook nog met perslucht erachteraan.. ik weet niet precies uit mn hoofd welke volgorde dat was.

Maar omdat je zegt dat je vooral op de 0 en 100% harde tikken hoort lijkt het mij meer op faders die iets te hardhandig gebruikt zijn (als je de fader tegen de bovenkant aan klapt is dat er niet zo goed voor ;) andersom tegen de onderkant ook niet.. een aantal fabrikanten lost dit op door de behuizing net iets kleiner te maken, zodat je niet het einde van de fader, maar de behuizing raakt.

Als de fader dus echt kapot is, dan wordt het vervangen..

Comment

Working...
                  X