Announcement

Collapse
No announcement yet.

beatmix trucs

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• beatmix trucs

Ik ben opzoek naar trucjes om de nummers in de beatmix wat afwissellender bij elkaar toe tevoegen en af te halen. Ik heb het archief al wel een beetje doorgespit en kwam niet tot een helder antwoord.
    Jammer genoeg kan ik niet goed loopen omdat ik geen seamless loop heb.:cry:

Ik heb zelf wel eens van dropbeats gehoord ofzo maar wat is dit precies en hoe gaat het in zn werking?
    En verder nog trucjes met uitleg plz???

Er zijn genoeg dingen die je tijdens het draaien kunt uithalen alleen komt hier wel de eigen creativiteit om de hoek kijken.

Probeer thuis eens wat neem het op en luister het terug. Zo hoor je of iets lekker klinkt of niet.

De dingen waarmee je kan oefenen zijn backspins, harmonisch mixen, met de EQ knoppen spelen etc. etc.

Comment

vraagje...wat voor styl draai je als ik het vragen mag? Urban kan bv niet lang mixen in/uitmixen (+/- 2 min) house, DnB, Breaks bv kan je lekker lang mixen..."Als je beide platen sinq heb lopen"

Tip! bij lang mixen (beatmix) is belangrijk dat je 1 de zelfde Bass hoort. Beatmix met 2 verschillende bassen kan fataal zijn..want je wil niet horen dat je naar een ander plaat/track overgaat. Note::Pas op als je op Snare Cued..(sommige dj's vinden dit fijner)

Dus wat is belangrijk!! SINQ van platen en de BASS als beide in harmonie zijn kan je eindeloos door gaan met beatmixen..

De volgende stap is je platen keus...maar daar vraag je niet om dus zal ik ook niet op ingaan ;-)

Note:: (be)luister mijn mix maar en kijk of je dat bedoeld of heb je totaal ander idee van beatmix...ik hoor het graag van je..(Op +/- 44 min hoor je een mix dat over de 1 min heen gaat)

cheers

Comment

Ik draai eigelijk allround, ik vind elke muzieksoort wel wat hebben maar het liefst draai, Dance. Het probleem is dat ik (nog) met een dubbeled cdspeler draai met basisfuncties.

En hebben jullie nog tips voor nummers die echt goed bij elkaar passen?
        (het liefst wat bekendere nummers)

@ day-one
        Ik heb niet zo heel veel tijd maar ik zal hem proberen te beluisteren.

Comment

Working...
        X