Announcement

Collapse
No announcement yet.

Budget luidspreker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Budget luidspreker

Hallo, ik heb een paar vragen over budgetluidspekers. Ik schaf nog geen
    grote jongens aan omdat ik dat nog niet nodig heb.

1. JB systems TSX 15 luidspreker , weet iemand daarvan het geluidsdruk?
    2. MC-15, heeft iemand daar ervaring mee?
    3. Het merk koolsound, klinkt iemand dat bekend? zo ja, wat vond je van dat
    product?
    4. Hebben jullie nog een goeie budgetluidspreker als tip?

alvast bedankt!

Koolsound is een dozenschuiver. De JB zou ik niet doen, de DAP ken ik niet. Wat me wel nog steeds positief verrast (in deze prijsklasse) is de K112 van DAP. Dat kan ik wel aanraden.

Comment

JBL > schel
      Dynacord > gaat hard maar kan SOMS dof klinken,
      EV = pracht set, hard en zuiver, maar ook ERG duur,

kijk vooral naar het aantal Ohm, en het aantal Db met aansturing van 1 watt.

dit staat er altijd bij..

als je een speaker koopt met 8 Ohm op 800Watt RMS dan is dat vrij normaal
      beter is het om een 8 ohm versterker te kopen,
      en 4 Ohm speakers erop te zetten, let wel.. dan word die 800 Watt RMS, word dan 1600 Watt RMS,

het aantal Db per watt is gewoon hoeveel geluid eruit komt, hoe meer Db bij 1 watt hoe beter natuurlijk.

als je lange afstanden van geluid wil voorzien neem dan een Speaker met 18" bass woofers,
      wat kleinere zalen een 15".
      maat van me is ook dj, al wel flink professioneel, heeft een geluidsset gekocht van dynacord,

de "forum line" serie, 2x700 Watt RMS High/mid en 2 aparte bass kasten 18" 1100 Watt RMS, dit gaat snoei hard,

het is net hoeveel geld je erin wilt steken,
      de versterker en je kabels zijn net zo belangrijk als je speakers!!

zou zelf dan voor dynacord gaat, is goed kwa matteriaal en geluid, en goeie prijs verhouding.

en kijk verder nooit naar de spl van een speaker, daar moet je niet op letten, vooral op de RMS. SPL is wat de speaker MAXIMAAL in ze leventje kan hebben(ook niet te vaak doen), en dan klinkt hij absoluut niet mooi meer.

RMS is wat hij Continuu avonden/jaren achter elkaar door kan hebben

Comment

en verder, koolsound klinkt erg goedkoop, tis net wat je wil. hoe meer geld je heb te bestede, hoe betere speakers je zal hebben.

of je bouwd ze zelf;)
        stuk goedkoper vaak

Comment

Originally posted by Tomazos
          JBL > schel
          Dynacord > gaat hard maar kan SOMS dof klinken,
          EV = pracht set, hard en zuiver, maar ook ERG duur,

kijk vooral naar het aantal Ohm, en het aantal Db met aansturing van 1 watt.

dit staat er altijd bij..

en 4 Ohm speakers erop te zetten, let wel.. dan word die 800 Watt RMS, word dan 1600 Watt RMS,

het aantal Db per watt is gewoon hoeveel geluid eruit komt, hoe meer Db bij 1 watt hoe beter natuurlijk.

als je lange afstanden van geluid wil voorzien neem dan een Speaker met 18" bass woofers,
          wat kleinere zalen een 15".
          maat van me is ook DJ, al wel flink professioneel, heeft een geluidsset gekocht van dynacord,

de "forum line" serie, 2x700 Watt RMS High/mid en 2 aparte bass kasten 18" 1100 Watt RMS, dit gaat snoei hard,

het is net hoeveel geld je erin wilt steken,
          de versterker en je kabels zijn net zo belangrijk als je speakers!!

zou zelf dan voor dynacord gaat, is goed kwa matteriaal en geluid, en goeie prijs verhouding.

en kijk verder nooit naar de spl van een speaker, daar moet je niet op letten, vooral op de RMS. SPL is wat de speaker MAXIMAAL in ze leventje kan hebben(ook niet te vaak doen), en dan klinkt hij absoluut niet mooi meer.

waar haal jij deze info weg??

klinklare onzin!!

8 ohm 800 watt wordt bij 4 ohm ook 800 watt alleen omdat je dan een 2e speaker moet aansluiten krijg je die 1600 watt

1/8 op 1/8 is 2/8 en dit is 4 ohm

oftewel je krijgt met hetzelfde versterker omdat ie minder tegengas krijgt meer vermogen technischs gezien ;)

maar aub niet
          dan word die 800 Watt RMS, word dan 1600 Watt RMS
          dat een aantal merken schel klinken dit is juist alleen ligt het er ook weer aan wat die persoon achter de knoppen doet met zijn afregeling ;)

spl is niets anders dan het geluidsdruk wat ie max kan leveren niet wat ie in zijn leven kan verdragen is natuurlijk waar als je m overbelast dat ie stuk gaat

waar haal je deze nog grotere onzin weg??

rms is het eigenlijk vermogen het vermogen wat je vaak ziet is het sinus vermogen en dan heb je nog het pmpo vermogen dat is het vermogen wat ie max op een aantal miliseconden kan hebben voordat het stuk is

ik heb alles in begrijpbare taal uitgelegd kan dieper op de materie ingaan en meer met onbegrijpbare woorden gaan gooien maar dit lijkt me beter
          kraak niemand af hierboven!
          gebruik het om ervan te leren

Comment

Inderdaad even je huiswerk doen Tomazos. SPL-waarde is juist de waarde waar je wel op moet letten. Verder kun je een bepaald merk niet zomaar af doen als "schel" of "dof". Daar heb je sowieso een EQ voor, maar al de merken die je noemt hebben breed scala aan producten die je niet met elkaar kunt vergelijken. Een JBL soundfactor kan misschien best schel klinken vanwege dat schreeuwerige hoorndrivertje, maar dat wil niet zeggen dat het Vertec-array hetzelfde probleem heeft. En als je dan toch een merk als schel wilt betitelen, dan moet je bij EV zijn :wink: Daar heb ik het al bij een hele serie sets mogen ondervinden. Maar toch, laten we niet generaliseren.... 8)

Waar ik je dan wel weer gelijk in kan geven is je lof over de Forum Line serie. Daar hebben we hier ook een aantal sets van in de schuur staan. Klinkt gewoon super. Wel met dikke L-serie amps erop natuurlijk (eentje voor elke top en elke sub, bi-amp). Wij gebruiken trouwens zelfbouw 2x18" subs.

Comment

Working...
            X