Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginneling

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginneling

Hallo allemaal,

Zoals velen hier ben ik ook een beginnend DJ.
    Het leek mij wel een leuk idee als we op dit forum een ideaal setje kunnen samenstellen voor beginnende DJ's.
    Dus wat zijn volgens jullie de beste beginners apparatuur.Dat is mijn vraag.
    En uiteraad voor een zo laag mogelijk bedrag. :wink:

word lastig iedereen stelt andere eisen aan zijn set daarom zijn er ook zoveel verschillende types merken etc etc

ken mensen die zweren bij numark en ik vindt het de grootste ondingen die er bestaan

anderen houden van pioneer (zo als ik) en anderen weer denon of dap?

Comment

OF TECHNICS :D
      maar als iedereen een zo goedkoop mogelijk setje wil kopen, raad ik ze aan om eens te kijken of je 2e hands ergens een set vandaan kan halen...

Comment

goed beginnend setje

Erg lastig te zeggen, zoals eerder vermeld in dit topic hangt het er gewoon erg veel vanaf wat je wilt doen.

Alleen met de computer draaien, mp3, vinyl of geen vinyl, alleen thuisgebruik of wil je later ook in clubs draaien. Toch allemaal dingen om rekening mee te houden ook als beginner.

Ik zelf zweer bij pioneer, maar jah dat is niet goedkoop.

Groetjes,
        Dennis

Comment

kijk bij vrienden als het kan probeer eens wat,en marktplaats staat vol met goedkope setjes.

maar,..denk dat je als beginner goed af ben met 2x cdj 100 van pioneer
          en een 2 kanaals mixertje van b.v behringer.
          als je goed en geduldig zoekt kan je hier mee voor 500 euro klaar zijn.

Comment

Re: Beginneling

Originally posted by baten
            Hallo allemaal,

Zoals velen hier ben ik ook een beginnend DJ.
            Het leek mij wel een leuk idee als we op dit forum een ideaal setje kunnen samenstellen voor beginnende DJ's.
            Dus wat zijn volgens jullie de beste beginners apparatuur.Dat is mijn vraag.
            En uiteraad voor een zo laag mogelijk bedrag. :wink:
            Dit is onmogelijk!!

Of de beste starter set of een buget starter set...we moeten niet allemaal voor een duppie op de eerste rij willen zitten...

Comment

Ik denk dat ie bedoeld een zo goedkoop mogelijke set met goed geluid en makkelijk in de omgang. Ligt er wel aan waar je wil gaan draaien. Op feestjes van vrienden, café's e.d. of clubs?
              Ik verwacht eerst op kleinere feesten. Maat van me heeft een mooie set staan voor feesten van 10 tot 100 man. Hij begon met een set van 600 eurie en heeft hem inmiddels uitgebreid met €1000 extra. Kweet alleen nog dat zn beginset bestond uit een CD/MP3-speler, 2 boxen, versterker, 2-kanaals mengpaneel en wat draden.. Zoiets was 't.. :roll: Kzal ý nog eens vragen, kwil 't zelf ook weten :wink:

Comment

beginnende set

Originally posted by LyrX
                Hij begon met een set van 600 eurie en heeft hem inmiddels uitgebreid met €1000 extra.
                Dat is wel heel duidelijk :P, 3 dubbele cd-spelers erbij of 1 tabletop?, je kan zoveel met 1000 euro, of zo weinig het is maar hoe je het bekijkt.

Ik zelf ben begonnen met een dubbele cd-speler, de TEC-2500 en een simpele mixer (geen idee meer welk merk onbekend in elk geval). ik was zoon 450 euro kwijt. (had geen versterker + boxen nodig aangezien ik deze thuis nog had)

moet eerlijk zijn dat ik de mixer snel omgeruild heb voor een pioneer djm-800 en de cd-spelers nu zo beu ben (slechte kwaliteit, weinig mogelijkheden) dat ik zo snel mogelijk over wil stappen op de pioneer cdj-800. je kan beter wat langer sparen dat je echt iets goeds kan kopen en ondertussen een les nemen of bij vrienden uitproberen of je het echt leuk vind.

greetz,

Dennis

Comment

hele wijze besluit goos ;-)

Comment

Re: Re: beginnende set

Originally posted by x-tunez
                    Originally posted by LyrX
                    Hij begon met een set van 600 eurie en heeft hem inmiddels uitgebreid met €1000 extra.
                    Dat is wel heel duidelijk :P, 3 dubbele cd-spelers erbij of 1 tabletop?, je kan zoveel met 1000 euro, of zo weinig het is maar hoe je het bekijkt.
                    Die €1000,- extra waren een mengpaneel van 700 euro (Nieuw Merk) + de Denon DN-S 1000 van zo'n 400 euro (hij hoefde maar 200 te betalen, hij was jarig :P ).

Comment

Lucky bastard :-)

Comment

Haha inderdaad. Ik word door me ouders gesponsord met wel 20 eurie. Hij heeft inmiddels al meer dan het tienvoudige gekregen. 8O

Comment

kijk eens aan dat is nice :D, willen ze mij ook nie sponsoren, ik ben nog op zoek naar 2x de cdj-800

Comment

Ja maar ik had 't nog tegoed :P

Comment

Ik zat aan dit te denken als mooie beginnersset:

- http://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/b...ew.asp?i=11476
                              - http://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/b...ew.asp?i=12653
                              - 2-kanaals Mixer
                              - 2 Boxen
                              - Koptelefoon

Totale prijs: ± €650,- tot €700,-

Dit wordt de set die ik ga kopen (99% zeker). Kheb 'm samengesteld met 2 maten (1 draait al een tijdje andere draait al 6 jaar ofzo en gaat nu opleiding 'Sound & Vision' doen dus ze hebben verstand van zaken :P ). Hierna ga ik 'm gewoon ieder jaar uitbreiden.

Meningen?

Comment

Working...
                              X