Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginneling

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik ben ook beginnend, draai nu een beetje voor mezelf vanaf mn pc (wel met 2de geluidskaart/koptelefoon) en wil nu echt wat goeie shit aan gaan schaffen. Ik zat zelf te denken om (2de hands) 2x Pioneer Cdj 800-mk2 te kopen met een Djm 600, wat bij elkaar dan ongeveer 1800 euro wordt. Het is dan ook wel veel, maar ik kan het dan in delen kopen (eerst de mixer, dan 1 cd speler enz...) En ik wil dan ook gewoon dat het het gewoon doet en goed is. Ook heb ik al ergens een plek waar ik best een keertje voor publiek kan draaien, mja, tis wel een lang plan voor mij als 15 jarige jongetje, mja ik ga me best doen!

Comment

Stefjuuh, ik weet alleen niet of je wel voor de djm-600 moet gaan. Het is een geweldige mixer (in mijn ogen nog steeds een van de betere) daar niet van maar feit is dat het wel een verouderde bak begint te worden.

De cdj's zijn wel goed, ben zelf ook nog opzoek naar 2 stuks. wat ik me alleen afvraag, wil je dan met 1 cd speler en een pc gaan mixen? (als je alles in delen aankoopt)

Comment

Nja, miss even met 1 cd speler idd, en wat betreft de mixer, ik wil er niet teveel aan uitgeven, ik koop liever nu een goedkopere 2de hands, en dan over een tijdje, als het nodig is een betere kopen, maar als ik een andere zou kopen, welke zou je me dan aanraden..?

Comment

Aan welk budget moet ik dan denken?, niet te veel uitgeven is een ruim begrip, onder de 250 of over de 250?

Pioneer djm-400 vind ik wel lekker, alleen die heeft 2 faders (wel mogelijkheid tot 2 platenspelers en 2 cd-spelers), ik heb alleen geen idee wat die 2de hands kost, nieuwprijs +/-499,-

of als je goedkoper wilt kan je voor de Behringer DJX-700 gaan.. vind ik ook wel een okay mixer, nieuwprijs 200,- (actie bij bax light & sound shop). wederom over 2de hands prijs geen idee.

Comment

Originally posted by fuxs
            Aan welk budget moet ik dan denken?, niet te veel uitgeven is een ruim begrip, onder de 250 of over de 250?

of als je goedkoper wilt kan je voor de Behringer DJX-700 gaan.. vind ik ook wel een okay mixer, nieuwprijs 200,- (actie bij bax light & sound shop). wederom over 2de hands prijs geen idee.
            nou echt....spaar dan maar even door want die DJX-700 had ik ook hmmmmmvoor vol aan an uit geen probleem, maar als je de effecten moet gebruiken is het een regelrechte ramp!!

Comment

Nja, met niet teveel bedoelde ik niet onder de 250 euro, aangezien een djm nieuw 1000 euro kost, en 2de hands 600-700 euro. Dus ik wil er best wel wat aan uitgeven, maar ik wil niet meteen naar die 1000-1500 euro toe! Ik heb ook liever een paar jaar plezier van mn set, dan dat ik elk jaar iets nieuws erbij koop, ik doe het liever in 1 keer goed. Nog even een klein vraagje, kan je die mixer gewoon aansluiten op je pc boxen? (evt via de line in van je pc?)

Comment

jah dat kan want zo draai ik thuis ook :)

Comment

Originally posted by LyrX
                  Ik zat aan dit te denken als mooie beginnersset:

- http://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/b...ew.asp?i=11476
                  - http://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/b...ew.asp?i=12653
                  - http://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/b...ew.asp?i=12276
                  - 2 Boxen
                  - http://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/b...ew.asp?i=11188

Totale prijs: ± €650,- tot €700,-

(Toegevoegd: Behringer VMX 100)

Alleen nog 2 boxen vinden..
                  de headphone en de cd speler heb ik ook.. Erg blij mee! De headphone is echt een top ding! De CD Speler is iets minder.. hij is traag en de pitchslider wil bij mij nog wel is vervelend doen.. Soms springt hij dan wanneer de fader op +2% staat op 0%. Maar dat lag aan stof. heb hem opengemaakt en doorgespoten, hij doet het weer :) Maar die cd speler is goed voor beginners, maar echt topkwaliteit is het ook niet.

Comment

Technics en Pioneer all the way. Ik zie het gericht zoeken naar gear op internet en via literatuur juist als een soort zelfstudie. Ik leer er van.

Comment

Originally posted by fuxs

Pioneer djm-400 vind ik wel lekker, alleen die heeft 2 faders (wel mogelijkheid tot 2 platenspelers en 2 cd-spelers), ik heb alleen geen idee wat die 2de hands kost, nieuwprijs +/-499,-

Ok, het is dus de Djm 400 geworden, ik denk nog 2??? maanden ofzo voor ik hem heb..

Comment

Hee mensen, ben terug van weg geweest.

Ff berichtje in dit topic om jullie mee te delen dat mn set er heel anders uitziet dan ik had verwacht:

Ben begonnen met een Citronic CD S6, een DAP P 500, en een 2 kanaals Behringer mixertje. Binnenkort komen daar nog 2 boxen van JB systems bij als het meezit, anders worden het 2 Behringers van rond de 300 watt.

De hele zwik kostte rond de 600 euro.

Heb ze nu week of 2 in huis, en moet zeggen bevalt me best.
                        Dus zover ik kan zeggen raad ik dit zeker aan als je nog niet helemaal thuis bent in deze wereld :P

Ik hou jullie nog wel op de hoogte ;)

Comment

En??Nog steeds tevreden mee LyrX?

Comment

Zeker weten :wink: Vooral de Citronic is een prima dingetje. Van de versterker wist ik al dattie goed was, en het mengpaneel is een van de simpelste die er is maar wel heel degelijk(ik had wel liever meteen een clubmixer gehad, maarja je kunt niet alles hebben).
                            Dus wat mij betreft een prima setje om mee te starten! :D

Comment

Working...
                            X