Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar halen jullie je muziek vandaan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by djrabano
    Originally posted by djtnox
    ILLEGAL MP3-SOURCE DETECTED!!!ILLEGAL MP3-SOURCE DETECTED!!!
    voor als je tijd teveel hebt...
    Voor het beschermen van de rechten van artiesten maak ik altijd tijd!!

Comment

tuulijk blijft het een grote issue of het illegaal downloaden zomaar kan en of er nou eindelijk een ban komt op uploaders(dit word al een jar of 5 gezegd maar is nog steeds neit uitgevoerd)

Ik ben hier een zeer groot voorstanders van meot ik eerlijk zeggen

Comment

Als je muziek niet meer kan downloaden omdat er een upload bans (wat zowiezo al onmogelijk is) uitgedeeld worden dan komen er wel weer andere manieren om goedkoop/gratis om aan je muziek te komen. Toen er nog geen computer was werd het opgenomen van de radio en toen weinig mensen konden downloaden en branden werden er op 'parkeerplaatsen' gebrande cd's verkocht. Muziek word nou eenmaal vaak niet orgineel gekocht. Deal er mee je houdt het toch niet tegen. En ja ik draai wel eens met een cd-r. Tegenwoordig zijn singles al snel uitverkocht of worden ze niet optijd geleverd op zijn ze simpel weg niet te koop. Online legaal downloaden zijn vage regels voor met de 'gevreesde' buma. Dus dan maar zo. De schuld licht dus deels ook bij de platenmaatschappij zelf. Daarnaast is het ook wel vervelend dat als je singles koopt en dan een maand later een dance smash cd op een hitzone cd tegen komt waarop 8 platen op staan die je op single hebt en dus eigenlijk teveel betaald hebt. De artiest? als onbekende dance producer zal je toch niet veel verdienen aan je plaat, je word wel populairder als het goed is en dan vaker geboekt. Als dj en producer zijnde is toch erkenning en het zien los gaan van de mensen op jou plaat de beloning? Of zeg ik nu iets stoms?

Comment

Je zegt iets stoms... Ik draai ook wel eens met CD-R's maar dan gaat het om eigen werk, demo's of webreleases. En heel af en toe kopieer ik vinyls naar CD als ik weet dat in de club waar ik draai geen fatsoenlijke platenspelers staan.

Als je ziet dat bekende indie labels ermee ophouden omdat een CD die in 2 weken tijd 2500 keer verkocht wordt, in 1 week op een bekende russische downloadsite meer als 7500 gedowned wordt... en op die manier de financiële backing dus niet meer hebben voor andere releases, in andere woorden door dit soort tuig de nek wordt omgedraaid.Dat je van bepaalde artiesten geen pre-release demos meer krijgt omdat het anders al 20000 keer is gedowned voor de officiele release... dan zou je toch een andere mening moeten zijn toegedaan... Ik word er in ieder geval niet vrolijk van.

Met illegale CD's draaien is gewoon broodroof, van de artiest, van je collega DJ's die wel netjes hun muziek kopen. Ik draai niet samen met dit soort dieven, en dat zouden er echt meer moeten doen... heus we hoeven echt niet katholieker te worden als de paus, maar dit soort eikels horen gewoon niet achter de knoppen thuis.

Also sprach Zarathustra!

Comment

Ja Joey, je zegt iets stoms. Wat denk je dat mensen gaan doen die muziek maken, en die er niks meer mee kunnen verdienen omdat de halve wereld hun materiaal gewoon maar jat?

Juist, die stoppen er gewoon mee.

En dan kan jij alleen nog maar golden oldies draaien, en als dat gaat vervelen is het gewoon afgelopen met DJ's, clubs en uitgaan, want dan is er geen (kwaliteits) muziek meer.

Die kant gaat het namelijk op. Downloaden MOET gewoon stoppen, en mensen moeten gewoon weer platen en CDs gaan kopen, want dan houden we wat we nu hebben (een levendige en leuke uitgaansscene) in stand. EN zo niet? Dan is het met een jaar of tien over met de pret.

Comment

Ik ben het niet helemaal met je eens. Muziek maken de meeste producers omdat ze het leuk vinden. Hun weten ook wel dat de kans dat ze een plaat maken die meer oplevert dan het kost om hem uit te brengen heel klein is. Als mensen muziek maken voor geld zit daar vaak een heel team of management achter en weten goed hoe ze hun boteram moeten verdienen. En juist als er geen kwaliteits muziek zal zijn zouden een hoop slimme mensen zorgen dat er een aantal mensen kwaliteits muziek gaan maken omdat er dan globaal heel veel vraag is naar concerten en als iets populair word verkoopt mergendising ook nog eens goed. En dan volgen er weer veel.

Comment

Nee, Joey, je kletst onzin. De meesten maken muziek omdat ze het leuk vinden, maar OOK om er verder mee te komen. Als dat niet meer kan, omdat er geen droog brood in te verdienen is, dan is er ook geen reden om er mee door te gaan. Dan wordt muziek maken een hobby als postzegels verzamelen, en is er geen enkele stimulans om het beste uit jezelf te halen.

En dan is er nog de industrie. Wat denk je dat er voor al die falliete platenmaatschappijen, distributies, winkels en dergelijke in de plaats gaat komen?

Juist: NIETS

Als je dus dan nieuwe muziek wil hebben zul je je door een groot en schimmig woud van myspace's, netlabels, hyves en dergelijke door moeten werken, en dan kom je er achter hoe ontzettend, maar dan ook ontzettend veel rotzooi gemaakt wordt. Zoveel dat de goeie tracks als naalden in een hooiberg zijn, en zelfs dan zullen die naalden roestig en krom zijn, omdat er geen industrie is, die die naalden kan oppoetsen.

En jouw verwachting zal je vies gaan tegenvallen. Er zullen inderdaad een aantal bands en projecten zijn die veel verdienen met optredens en merchandising. En ik kan je vertellen dat die VEEL gaan vragen voor die zaken. 100 euro voor een concertkaartje? makkelijk! 50 euro voor een tshirt? Reken maar! Maar dat zullen er niet veel zijn, dus de markt zal ernstig verarmd raken. Vroeger ging er enorm veel geld om in de muziekindustrie, en was er dus een enorm aantal bands, genre's en zo. Nu verdwijnt veel geld uit de industrie, dus het zal alleen maar magerder en magerder worden. Wil je dat niet? Dan zal je moeten kopen. En anders is het toedelodokie met je DJen.

Comment

heel simpel

ik koop veel maar krijg ook veel en dat brand ik en stel zelf dingen samen
                  maar als ik iets krijg en ik denk van nou dat is leuk dan koop ik het ook als het niet leuk is verdwijnt het wel weer uit de collectie!!

hoe denken we daarover?

Comment

jep is de handigste manier.
                    ik doe het ook zo en is ook veel beter voor je collectie om eerlijk te zijn

Comment

ik download ik dingen vooral als het nog niet op single is maar als het op single komt en ik vindt het leuk koop ik het ook

kijk dit is een volledig andere insteek maar onze vrienden van buma vinden deze insteek niet leuk :)

Comment

jah maar die buma mensjes vinden niks goed wat wij als dj's doen

Comment

jawel hoor als je maar alles registreerd en gaat betalen

heb je er een 30 uren werkweek bij

Comment

Originally posted by Dj_Ciaoz
                            jah maar die buma mensjes vinden niks goed wat wij als DJ's doen
                            Nee hoor. Zolang je met originelen draait is er niks aan de hand. Als je met illegaal gedownload materiaal draait verdien je het om keihard genaaid te worden.

Comment

Hier word je toch moe van...

"Er zullen wel slimme mensen komen...(nee, wij zijn van de pot gerukt zeker!) ...die het wel oplossen. Nemen ze ook meteen het klimaatprobleem mee? Het zijn tenslotte slimme mensen! En als je dan als download-eikel genaaid word? Moeten de slimme mensen dat dan ook voor je oplossen?? NEE!! Denk na!! Of doe in godsnaam een poging om ZELF slim te worden en doe wat je moet doen!
                              Zorg gewoon dat je product klopt, anders moet je er geen geld voor willen vragen. Doe je dat wel? Dan ben je niets beter dan een heler van gestolen goederen. "Ja, maar het werd me gratis aangeboden. Zeg je toch geen nee?!!" JA dan zeg je gewoon nee, ik koop het wel in de winkel.
                              Als je een Beta scooter koopt voor 50 pleuro weet je ook dat je strafbaar bezig bent. Snap je een beetje waar ik naartoe wil?? Dringt het tot de botte hersens door??
                              WIJ (de dj's MET verstand) zijn hier de slimme mensen! WIJ zorgen dat de scene blijft bestaan. WIJ zorgen dat de regelingen uiteindelijk in ons voordeel komen. WIJ zijn met ons allen downloaders en copy ratten BEU!!
                              Wil je het volhouden op deze manier?? Dan hoop ik ooit één van jullie met je gecopieerde map op een legitiem feest in de booth te treffen, dan geef ik je zelf aan of misschien nog beter en vooral leuker op dat moment, ik flikker heel je bak met limewire zooi in de gracht !!

Is het eindelijk een beetje duidelijk hoe er over onwettig downloaden word gedacht? Mag het hopen.

JOEY: Nu ben ik wel degelijk gefrustreerd. Van het eewig durende beter weten van sommige prutsers.

Amen!!

Comment

Goed gezegd tnox!

Comment

Working...
                                X