Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar halen jullie je muziek vandaan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by djtnox
    Hier word je toch moe van...

"Er zullen wel slimme mensen komen...(nee, wij zijn van de pot gerukt zeker!) ...die het wel oplossen. Nemen ze ook meteen het klimaatprobleem mee? Het zijn tenslotte slimme mensen! En als je dan als download-eikel genaaid word? Moeten de slimme mensen dat dan ook voor je oplossen?? NEE!! Denk na!! Of doe in godsnaam een poging om ZELF slim te worden en doe wat je moet doen!
    Zorg gewoon dat je product klopt, anders moet je er geen geld voor willen vragen. Doe je dat wel? Dan ben je niets beter dan een heler van gestolen goederen. "Ja, maar het werd me gratis aangeboden. Zeg je toch geen nee?!!" JA dan zeg je gewoon nee, ik koop het wel in de winkel.
    Als je een Beta scooter koopt voor 50 pleuro weet je ook dat je strafbaar bezig bent. Snap je een beetje waar ik naartoe wil?? Dringt het tot de botte hersens door??
    WIJ (de DJ's MET verstand) zijn hier de slimme mensen! WIJ zorgen dat de scene blijft bestaan. WIJ zorgen dat de regelingen uiteindelijk in ons voordeel komen. WIJ zijn met ons allen downloaders en copy ratten BEU!!
    Wil je het volhouden op deze manier?? Dan hoop ik ooit één van jullie met je gecopieerde map op een legitiem feest in de booth te treffen, dan geef ik je zelf aan of misschien nog beter en vooral leuker op dat moment, ik flikker heel je bak met limewire zooi in de gracht !!

Is het eindelijk een beetje duidelijk hoe er over onwettig downloaden word gedacht? Mag het hopen.

JOEY: Nu ben ik wel degelijk gefrustreerd. Van het eewig durende beter weten van sommige prutsers.

Amen!!
    wilde hier puur een gezonde discussie uitlokken ;)

tuurlijk koop ik de platen als ik ze veel draai en ook de platen die ik minder vaak draai!!

maar promo's die nooit uitkomen die ik wel draai kan ik niet legaal krijgen!!!!

als ze natuurlijk zelf ingespeelt zijn met andere vocals maar dan nog

hoe denken we hierover?

Comment

Als er gewoon een paar nummertjes bij zitten die je anders gewoon niet kan krijgen vind ik geen probleem...
      Maar als je nummers gaat downloaden die ook te koop zijn vind ik dat niet kunnen!!

Comment

zit nu met buma dat ik een mechanische reproductie recht krijg
        alleen laten ze weer niets van zich horen!

Comment

Originally posted by marcello
          zit nu met buma dat ik een mechanische reproductie recht krijg
          alleen laten ze weer niets van zich horen!
          Ik had dat ook maar als je moet betalen dan zijn ze als de kippen erbij ;-)

Heb reeds betaald voor de licentie mechanisch reproductierecht maar nu na 14 dagen later nog geen licentie ontvangen. 8O

Comment

Originally posted by marcello
            Hier word je toch moe van...

"Er zullen wel slimme mensen komen...(nee, wij zijn van de pot gerukt zeker!) ...die het wel oplossen. Nemen ze ook meteen het klimaatprobleem mee? Het zijn tenslotte slimme mensen! En als je dan als download-eikel genaaid word? Moeten de slimme mensen dat dan ook voor je oplossen?? NEE!! Denk na!! Of doe in godsnaam een poging om ZELF slim te worden en doe wat je moet doen!
            Zorg gewoon dat je product klopt, anders moet je er geen geld voor willen vragen. Doe je dat wel? Dan ben je niets beter dan een heler van gestolen goederen. "Ja, maar het werd me gratis aangeboden. Zeg je toch geen nee?!!" JA dan zeg je gewoon nee, ik koop het wel in de winkel.
            Als je een Beta scooter koopt voor 50 pleuro weet je ook dat je strafbaar bezig bent. Snap je een beetje waar ik naartoe wil?? Dringt het tot de botte hersens door??
            WIJ (de DJ's MET verstand) zijn hier de slimme mensen! WIJ zorgen dat de scene blijft bestaan. WIJ zorgen dat de regelingen uiteindelijk in ons voordeel komen. WIJ zijn met ons allen downloaders en copy ratten BEU!!
            Wil je het volhouden op deze manier?? Dan hoop ik ooit één van jullie met je gecopieerde map op een legitiem feest in de booth te treffen, dan geef ik je zelf aan of misschien nog beter en vooral leuker op dat moment, ik flikker heel je bak met limewire zooi in de gracht !!

Is het eindelijk een beetje duidelijk hoe er over onwettig downloaden word gedacht? Mag het hopen.

JOEY: Nu ben ik wel degelijk gefrustreerd. Van het eewig durende beter weten van sommige prutsers.

Amen!!
            wilde hier puur een gezonde discussie uitlokken ;)

tuurlijk koop ik de platen als ik ze veel draai en ook de platen die ik minder vaak draai!!

maar promo's die nooit uitkomen die ik wel draai kan ik niet legaal krijgen!!!!

als ze natuurlijk zelf ingespeelt zijn met andere vocals maar dan nog

hoe denken we hierover?
            @Marcello: Natuurlijk vallen promo's e.d. hier buiten. Zal om (nog) niet-released materiaal gaan. DAT houd het weer gezond, dat je als producer al je track kan laten testen voordat je wat uitbrengt. Met een beetje geluk word zo'n plaat gehyped en heb je als ie uitkomt meteen een joekel van een hit.

Comment

Als je een promo krijgt, dan heb je toestemming gekregen van de platenmaatschappij of artiest. Dat lijkt me totaal iets anders. Ik krijg ook genoeg promo's. Zitten ook veel gebrande CDs tussen. Maar: ik heb ze van de rechthebbenden gekregen, dus ik heb toestemming om ze te hebben, en ermee te draaien. Is iets totaal anders dan ze maar avn het net trekken via een p2p en ze maar branden.

Comment

hoe wil je dat bewijzen krat??

ga nu heel erg diep hoor ;)

Comment

Zit een stikker op met "promo" of "promotional copy". Ik krijg die promo's van een officiele DJ pool, dus als er gezeik komt, dan kan er gewoon via de pool met labels contact gelegd worden.

Ik heb ook liever dat labels me de originelen geven (qua geld maakt dat niks uit), maar in deze downloadtijd kiezen labels er eerder voor om je een gebrand cdtje met 4 liedjes te geven, in plaats van een normale CD.

Comment

Originally posted by djkrat
                    Zit een stikker op met "promo" of "promotional copy". Ik krijg die promo's van een officiele DJ pool, dus als er gezeik komt, dan kan er gewoon via de pool met labels contact gelegd worden.

Ik heb ook liever dat labels me de originelen geven (qua geld maakt dat niks uit), maar in deze downloadtijd kiezen labels er eerder voor om je een gebrand cdtje met 4 liedjes te geven, in plaats van een normale CD.
                    yep klopt krat heb je idd gelijk in

@all

we vertellen nu allemaal precies hoe we erover denken en we hebben toch nog niet echt ruzie gemaakt!!
                    complimenten ;)

en gezonde discussie is best mogelijk als je elkaar maar in je waarde laat
                    valt me op dat nu eigenlijk alleen nog maar de wat meer pro dj's reageren

:lol: :lol: :lol: :lol:

Comment

Ik haal me muziek bij:

Beatport (downloadstore)
                      Track It Down (downloadstore)
                      Xpressbeats (downloadstore)

En ik zit in een DJ Pool en ontvang dagelijks de nieuwste house promo's. Het was wel heel moeilijk om er tussen te mogen zitten maar goed het was me 2 jaar wachten wel waard.

Comment

Toch blijft het opvallen; je vliegt één keer flink uit je vel en de discussie is voorbij :twisted: :twisted: :twisted:

Comment

Wees er maar trots op 8)

Comment

That's the way aha aha!
                            blijft leuk die discussies en je leert er ook nog wat van :wink:

Comment

Toch blijft het opvallen; je vliegt één keer flink uit je vel en de discussie is voorbij :twisted: :twisted: :twisted:
                              is nog steeds gaande geloof ik ;)

Comment

Zal ik het ijs maar breken dan?

"Er zullen wel slimme mensen komen...(nee, wij zijn van de pot gerukt zeker!) ...die het wel oplossen. Nemen ze ook meteen het klimaatprobleem mee? Het zijn tenslotte slimme mensen! En als je dan als download-eikel genaaid word? Moeten de slimme mensen dat dan ook voor je oplossen?? NEE!! Denk na!! Of doe in godsnaam een poging om ZELF slim te worden en doe wat je moet doen!"

Sorry maar waar heb je die citaten vandaan ik zie ze niet in dit topic. En ik zie het verband tussen klimaat verandering en het gebruiken van gedownloade muziek niet egt.

Waarom zou je als dj je product moeten klopen als je zelf het product bent. Het gaat er uit eindelijk om dat je mensen amuseert. Wat kan je publiek het nou schelen of jij je muziek gekocht of gedownload hebt. Teminste als ik een avond uit ga vind ik het belangrijk dat het er gezellig is en der lekkere muziek gedraait word. En of het fout is om stelen hangt er van af of je gepakt word of niet.

Propaganda noem ik dit. Uit de geschiedenis blijkt dat het uiteindelijk alleen maar nadelen heeft (A war to end all wars). De regelingen in ons voordeel? Hou toch op man! Die regeling is alleen maar onduidelijk. Mij kan het niet zoveel boeien dat er andere dj's zijn die met hun gedownloade nummers draaien. Ooit hebben we allemaal zo moeten beginnen. Ik moet wel toegeven dat de hoeveelheid cd's die uit de muziekwinkel komen iets zegt over de ervaring en verdienste van de dj. Want hoe meer je voor het draaien naast je werk verdient des te meer je te besteden hebt aan cd's.

Goh ik had je toch wel iets volwassener ingeschat, vindt je het zelf nou niet kinderachtig om een eigendom van iemand anders te slopen. Beetje scheef je druk maken dat er muziek van iemand 'gestolen' word en dan zelf iets van iemand anders stelen om het in de gracht te dumpen.

Nee het is duidelijk hoe jij er over denkt.

Ja en? wees lekker gefrusteert. Maar laat in iedergeval iedereen lekker in zijn waarden.

Comment

Working...
                                X