Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar halen jullie je muziek vandaan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik vind het om eerlijk te zijn onzin als iedereen moeilijk doet als iemand (een bijvoorbeeld net begonnen dj) met gedownloade muziek staat te draaien op een feestje voor vrienden of op zijn kamer, jullie zijn voor het grootste deel allemaal wel 15/16 geweest en iedereen weet hoe weinig je dan verdiend. Om precies te zijn moet iemand van 16 jaar minimaal 90 euro in de week verdienen, dat zou dan zijn met een volle werkweek, nou ik beloof jullie naast je school ga je dat nooit halen.

Kortom ik weet niet hoe jullie het voor je zien dat zo iemand alleen maar met legale cd's gaat draaien maar dat gaat gewoon niet qua geld

Natuurlijk ben ik het er wel mee eens dat naarmate je gaat verdienen ook wel moet gaan investeren in legale muziek en niet als je elke avond ergens anders staat te draaien, je nog steeds met alleen maar gebrande cd's staat. Maar ik heb er ook niet veel op tegen dat als iemand 100 cds heeft dat er dan 5 gebrande tussen zitten, geen probleem.

Ik vind gewoon dat sommige mensen net iets te ver gaan in de gedachten over legaal/ illegaal. Laat alle mensen die op hun kamer of op kleine feestjes draaien lekker met hun gebrande cd's staan joh, zo erg is dat nou ook weer niet, op een gegeven moment gaan de meesten toch wel legaal hun muziek halen.

Ik zag dat in dit topic niet zo heel veel maar in andere topics stond er heel veel over.

Edit: Goed gesproken joey

doei,
    daniel

Comment

Zo kan ik het heel goed met je eens zijn blaze, als je net begint op je kamertje of voor vrienden op een verjaardag kan het helemaal geen kwaad. Waar het mij om gaat is het grote verhaal, zeg maar the big picture! Als ik goed voorbereid met al mijn legale muziek op een gig kom en voor mij staat een dj te draaien met een map vol LimeWire, dan krijg ik toch een rottig gevoel omdat die dan ook hetzelfde als ik verdient met zijn set. Zie je een beetje wat ik bedoel?

Joey: uitgebreide uitleg, goed overwogen argumenten..
      Ik neem even de tijd om een tegenstandpunt in te nemen in plaats
      van meteen met "grof geschut" je mening overhoop te knallen.
      Ik kom er nog op terug als ik even wat meer tijd heb.

Comment

Originally posted by djtnox

Joey: uitgebreide uitleg, goed overwogen argumenten..
        Ik neem even de tijd om een tegenstandpunt in te nemen in plaats
        van meteen met "grof geschut" je mening overhoop te knallen.
        Ik kom er nog op terug als ik even wat meer tijd heb.
        GnaGna... :twisted:
        eerst nog even goed nadenken voordat je nu iets doms gaat zeggen :P

Comment

Tuurlijk begrijp ik je Tnox en ik ben het ook compleet met je eens, ik vind alleen dat je gewoon naarmate je geld gaat verdienen een collectie op moet gaan bouwen en dat je niet op je eerste gig meteen met 200 originele muziek hoeft te komen, maar ik vind dat je als je per jaar 200 keer op een feest staat, dan is het een ander verhaal en dan is het inderdaad aardig lullig;)

Maar zoiezo staat het alleen al toffer als e met een map vol origineel staat, of ligt dat nou aan mij? :P

Comment

Ik vind dat je inderdaad op je eerste gig moet staan met 200 originelen. Als je het geld niet hebt om CDs of platen te kopen, dan hoor je gewoon geen DJ te worden.

Joey zijn betoog is met een simpel schot kapot te maken. Draaien met gekopieerde CDs en gedownloade mp3's is volgens de auteurswet VERBODEN. Die wet gaat niet veranderd worden. Een DJ die daar dus staat met een map vol gebrande CD's, zonder verklaringen van de rechthebbenden, dat die DJ dat mag hebben, overtreedt dus gewoon de wet. Het ENIGE geluk wat dat soort DJ's nog hebben, is dat de politie hier vooralsnog geen prioriteit van maakt.

Maar als stichting Brein eens besluit om in samenwerking met de politie een aantal discotheken aan een nader onderzoek te onderwerpen, en de CD mappen van de DJ's in wil zien..... En zoals je hier al kan lezen, zijn er heel wat DJ's die de zaken wel netjes doen, bereid je aan te geven als het zover komt.

De boete bedraagt 38 euro per nummer. Stel je hebt 200 gebrande Cd's bij je met elk 15 nummers. Dat is 3000 nummers totaan. Dat maal 38 euro = 114.000 Euro BOETE.

Daar kan je veel officiele CDs en platen voor kopen.

Originally posted by dj_joey
            Goh ik had je toch wel iets volwassener ingeschat, vindt je het zelf nou niet kinderachtig om een eigendom van iemand anders te slopen. Beetje scheef je druk maken dat er muziek van iemand 'gestolen' word en dan zelf iets van iemand anders stelen om het in de gracht te dumpen.
            Als stichting Brein je mapje in beslag neemt, dan gaan ze in de shredder. Bij Tnox zijn methode kan je er nog achteraan duiken. :D

Comment

Mijn eerste gigs met 200 orginele cd's? Nou als ik zulke liefe ouders had dan had ik dat erg graag gewilt. Natuurlijk zijn de regels er. Maar der zijn zoveel regels. Ik rijd ook vaak zonder licht op me fiets terwijl ik weet dat dat verboden is in het donker. Maar het is mijn ogen niet fout zolang ik geen bekeuring krijg. Een Dj is ten eerste gewoon een hobby en vind ik nog steeds dat het aan de Dj zelf is of hij het risico wil lopen op een boete en dat andere Dj's daar gewoon niet over hoeven te oordelen want daar zijn die regels uit eindelijk voor. Der zijn genoeg Dj's met gedownloade nummers die nog nooit in aanraking met de politie geweest zijn. Maakt dat je dan meteen een slechte Dj? Mijn eerste drive-in showtjes op de hockeyclub met ene vriend was ook gewoon met zijn laptop met gedownloade muziek. Maar van dat geld wat we verdiende hebben we wel steeds met de helft cd's gekocht. En hebben we meer ervaring opgedaan waardoor we wel bij de radio terecht gekomen zijn en we nu in verschillende discoteken staan en meer geld nu krijgen waar we in muziek investeren waardoor je steeds meer gebrande cd's kan weg gooien. En als je 2e hands je cd's koopt dan heb je ook geen rechten betaald want de artiest verdient daar ook niks aan, is dat dan ook meteen verboden. Conclusie: Voor mij maakt het niet uit of iemand illegale cd's gebruikt. Je bent voor je zelf verantwoordelijk voor het risico (nog al heel klein voor de meeste mensen) dat je gecontroleert word. Verder vind ik dat je elkaar in je waarde moet laten of je nou je muziek koopt, brand, zwart rijd, fietsen steelt enz. Want de overheid heeft regels om je gedrag te sturen en niet jij.

Comment

Originally posted by blaze
                Maar zoiezo staat het alleen al toffer als je met een map vol origineel staat, of ligt dat nou aan mij? :P

Ik moet toegeven dat je daar wel gelijk in hebt. Nou nog zorgen dat die cd maatschappijen cd map vriendelijk boekjesmaakt en meerdere tracklistjes.

Comment

Iemand die met gebrande CDs draait laat ik niet in zijn waarde. Zo iemand is een dief, en een dief geef je aan bij de politie. Als de pliesie daar werk van zou maken zou ik dat zeker doen, en ik weet van diversen hier dat ze dat ook zouden doen.

En in tijden voor het internet moest je wel originelen kopen om DJ te worden, want een andere manier was er niet. Dat het nu mogelijk is om vrijwel ongestraft muziek te stelen en daar mee te Djen doet niks af aan het feit dat het nog steeds diefstal is, en dat een DJ die met originelen draait gewoon beter en eerlijker is.

En zonder licht op je fiets rijden in het donker is inderdaad verboden. Als je gepakt wordt krijg je een boete. Je kan met geen licht in het donker rijden ook op een andere manier gepakt worden. Dat is door een hard rijdende auto. Ik denk dat je dan liever een boete betaald, niet? Die wetten zijn er niets voor niets, en niet voor jouw en mijn gemak.

verder vind ik het een beetje triest dat je je ouders klaarblijkelijk wil laten betalen voor je CDs. Waarom ga je daar zelf niet voor werken? Nu ken ik je pa en je moe wel, en ik denk dat je het daarmee best hebt getroffen, dus wat mij betreft zijn je ouders lief genoeg.

Comment

Originally posted by djkrat
                    Iemand die met gebrande CDs draait laat ik niet in zijn waarde. Zo iemand is een dief, en een dief geef je aan bij de politie. Als de pliesie daar werk van zou maken zou ik dat zeker doen, en ik weet van diversen hier dat ze dat ook zouden doen.
                    Hier gaat mijn broek van zakken.......dus als ik via de web mijn tracks "Koopt" en die brand ben ik een dief!?

Comment

Vraagje:
                      dit gaat toch helemaal niet meer over het originele onderwerp, ofwel?
                      En jongens dit is een eindeloze discussie dus ik geef jullie een goed advies want anders gaan er nog slachtoffers vallen :twisted:
                      Stoppen met deze discussie want er zijn al genoeg dingen over gezegd.
                      PUNT

Comment

Originally posted by DAY-ONE
                        Originally posted by djkrat
                        Hier gaat mijn broek van zakken.......dus als ik via de web mijn tracks "Koopt" en die brand ben ik een dief!?
                        Als je het weer uit context trekt kun je alles wel verkeerd opvatten.
                        Als je mp3's koopt en vervolgens op cd zet zit je in een schemergebied waar je weer via een andere regeling voor moet betalen, allemaal al ruimschoots uitgelegd door Stephanie en anderen.

Zet je P2P of LimeWire muziek e.d. op cd en ga je daarmee draaien én geld verdienen dan ben je idd niet meer dan een ordinaire dief!!

Comment

Originally posted by MauriziQ
                          Vraagje:
                          dit gaat toch helemaal niet meer over het originele onderwerp, ofwel?
                          En jongens dit is een eindeloze discussie dus ik geef jullie een goed advies want anders gaan er nog slachtoffers vallen :twisted:
                          Stoppen met deze discussie want er zijn al genoeg dingen over gezegd.
                          PUNT
                          Deze discussie gaan we op een gezonde manier gewoon doorzetten.
                          Want zoals mijn moeder altijd zegt: Wie zwijgt, stemt toe en dat is wel het laatste wat we willen bereiken.

Comment

EDIT: Heb mijn commentaar in de cuote onderstreept, dus als je alles leest, snap je ook de laatste opmerking.

Originally posted by dj_joey
                            Zal ik het ijs maar breken dan?

"Er zullen wel slimme mensen komen...(nee, wij zijn van de pot gerukt zeker!) ...die het wel oplossen. Nemen ze ook meteen het klimaatprobleem mee? Het zijn tenslotte slimme mensen! En als je dan als download-eikel genaaid word? Moeten de slimme mensen dat dan ook voor je oplossen?? NEE!! Denk na!! Of doe in godsnaam een poging om ZELF slim te worden en doe wat je moet doen!"

Sorry maar waar heb je die citaten vandaan ik zie ze niet in dit topic. En ik zie het verband tussen klimaat verandering en het gebruiken van gedownloade muziek niet egt. (echt...)

Ik zal je eigen citaat even aanwijzen:
                            Joey:
                            ...En juist als er geen kwaliteits muziek zal zijn zouden een hoop slimme mensen zorgen dat er een aantal mensen kwaliteits muziek gaan maken omdat er dan globaal heel veel vraag is naar concerten bla bla bla...

Weet je nu ook al niet meer wat je zelf aan de discussie toevoegd??

Zorg gewoon dat je product klopt, anders moet je er geen geld voor willen vragen. Doe je dat wel? Dan ben je niets beter dan een heler van gestolen goederen. "Ja, maar het werd me gratis aangeboden. Zeg je toch geen nee?!!" JA dan zeg je gewoon nee, ik koop het wel in de winkel.

Waarom zou je als DJ je product moeten klopen als je zelf het product bent. Het gaat er uit eindelijk om dat je mensen amuseert. Wat kan je publiek het nou schelen of jij je muziek gekocht of gedownload hebt. Teminste als ik een avond uit ga vind ik het belangrijk dat het er gezellig is en der lekkere muziek gedraait word. En of het fout is om stelen hangt er van af of je gepakt word of niet.

[u]Nee nu spreek je echt met je verstand; Zolang ik niet gepakt word, mag het... Zou Dutrou dat ook gedacht hebben? Of die basisschool directeur die deze week is opgepakt? "He, zolang de politie me niet pakt mag ik foto's maken van kleine meisjes"?! Denk je dat echt? Of misschien dichter bij jouw leeftijd: Het gooien van steden op rijdende auto's? He zolang je niet gepakt word mag het!!![/u]

WIJ (de DJ's MET verstand) zijn hier de slimme mensen! WIJ zorgen dat de scene blijft bestaan. WIJ zorgen dat de regelingen uiteindelijk in ons voordeel komen. WIJ zijn met ons allen downloaders en copy ratten BEU!!

Propaganda noem ik dit. Uit de geschiedenis blijkt dat het uiteindelijk alleen maar nadelen heeft (A war to end all wars). De regelingen in ons voordeel? Hou toch op man! Die regeling is alleen maar onduidelijk. Mij kan het niet zoveel boeien dat er andere DJ's zijn die met hun gedownloade nummers draaien. Ooit hebben we allemaal zo moeten beginnen. Ik moet wel toegeven dat de hoeveelheid cd's die uit de muziekwinkel komen iets zegt over de ervaring en verdienste van de DJ. Want hoe meer je voor het draaien naast je werk verdient des te meer je te besteden hebt aan cd's.

[[color=green]u]Propaganda??? Uit de geschiedenis blijkt...??
                            Man waar zit jij met je gedachten. Als je iets wil veranderen moet je met zoveel mogelijk mensen één stem laten horen, dat noem je dan revolutie.
                            In zo'n geval (geschiedkundig gezien dan) zal de tegenstander (of grootmacht) PROPAGANDA gebruiken als middel om de stem van het volk te ontwrichten. Mijn standpunten zoals hierboven genoemd vallen dus niet onder propaganda.. volgende punt.[/u]

Wil je het volhouden op deze manier?? Dan hoop ik ooit één van jullie met je gecopieerde map op een legitiem feest in de booth te treffen, dan geef ik je zelf aan of misschien nog beter en vooral leuker op dat moment, ik flikker heel je bak met limewire zooi in de gracht !!

Goh ik had je toch wel iets volwassener ingeschat, vindt je het zelf nou niet kinderachtig om een eigendom van iemand anders te slopen. Beetje scheef je druk maken dat er muziek van iemand 'gestolen' word en dan zelf iets van iemand anders stelen om het in de gracht te dumpen.

Hmm, het "stelen" zoals je het noemt van reeds onrechtmatig toegeëigende goederen vind ik heel behoorlijk. Dat je dat als "bezit" durft te beschouwen zegt heel wat over jou besef van normen en waarden.
                            Dus ja, je map gaat gewoon de gracht in, en jij er achteraan als ik in een goeie bui ben.

Is het eindelijk een beetje duidelijk hoe er over onwettig downloaden word gedacht? Mag het hopen.

Nee het is duidelijk hoe jij er over denkt.

[u]Zoals al eerder aangestipt: Zwijgen is instemmen.
                            Zolang niemand tegenspraak bied (behalve jij dan ) ga ik er van uit dat ik namens de meerderheid spreek. Zoniet dan graag aanvullende reactie's[/u]

JOEY: Nu ben ik wel degelijk gefrustreerd. Van het eewig durende beter weten van sommige prutsers.

Ja en? wees lekker gefrusteert. Maar laat in iedergeval iedereen lekker in zijn waarden.

[u]Leuk dat je dit nog even zegt. Laat jij ook mensen in hun waarde door hun muziek te jatten? Of door mensen aan te sporen toch vooral een illegale versie van Reason van LimeWire te trekken??
                            Dan laat je niemand in zijn waarde Joey, dan beledig je iemands intelligentie en fatsoen.

Volgende ronde aub :twisted: [/u]

Comment

Dan nog even mijn excuses voor mijn wat rommelige opmaak, maar mijn punt zal wel duidelijk zijn.

Comment

8...9...10 Knock Out!!!
                                And the Winner is....................TNox!!!!!

Comment

Working...
                                X