Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar halen jullie je muziek vandaan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

:twisted: Kijk, dat is er 1 die achter "mijn" mening staat. :P

Comment

Originally posted by djkrat
      Ik vind dat je inderdaad op je eerste gig moet staan met 200 originelen. Als je het geld niet hebt om CDs of platen te kopen, dan hoor je gewoon geen DJ te worden.
      Kijk jij ben al wat ouder dus je hebt waarschijnlijk ook wel wat meer geld dan de gemiddelde jongen/ meisje van een jaar of 16/18

Maar jij gaat mij niet vertellen dat als jij vroeger DJ wilde worden , wat ik aanneem, en jij kon op deze manier je muziek gedeeltelijk krijgen en dan langzaam aan een cd collectie opbouwen omdat je simpelweg het geld niet meteen bij elkaar had om meteen 200 CD's te kopen (en geloof mij dat kunnen 9 vd 10 mensen niet in een keer), dat jij dan had gezegt: "Nou ik wil heel graag iets met muziek gaan doen maar ik kan niet meteen een paar honderd euro (toen nog gulden) neerleggen, ik zoek maar een andere hobby."...want laten we eerlijk zijn, niemand gaat om die reden een andere hobby nemen.

Wnat sorry hoor, en vat dit niet beledigend op, maar ik weet niet uit een hoe rijk milieu jij komt maar de gemiddelde tienen kan dat niet betalen. Ik in ieder geval niet.

PS: ik zou het niet proberen, mn cd map in het water gooien :lol:

EDIT: en kom op jongens, hoe oud zijn we nou, elkaar aangeven bij de politie?? zoiets noem je eeeeeeeen SNITCH! :roll:

Comment

Bullshit blaze

Op de eerste plaats zijn de meeste DJ's die al wat voorstellen, en beginnen te draaien al wat ouder. Begin 20 meestal, en hebben dus geld om platen en CD's te kopen. En dan nog: ik ken hier in de buurt een paar gasten die op hun 14de begonnen te draaien, en dat dus WEL deden met origineel vinyl. Die gingen daar gewoon voor werken, en waren dus echt gemotiveerd. Dat is iets heel anders dan de LUIE FLIKKER die maar wat mp3tjes download, en verwacht dat hij of zij de nieuwe Tiesto wordt. Als tieners het niet kunnen betalen, dan WORDEN ZE MAAR LEKKER GEEN DJ.

Er is GEEN ENKEL goed argument om het DJen met via p2p gedownload werk goed te praten. Het is gewoon diefstal, en het moet worden aangepakt. Sterker nog: Het IS verboden.

En ja, ik geef zo'n fake DJ gewoon aan als stichting brein er werk van gaat maken. Net zoals de fietsenhandelaar die gestolen fietsen verkoopt wordt aangegeven door de collega die ze wel bij de groothandel inkoopt. Dat is gewoon eerlijk en zoals het hoort. Dan ben ik maar een snitch. Ik laat me niet de kaas van het brood eten door een stelletje dieven.

Comment

Originally posted by blaze
          Ik vind dat je inderdaad op je eerste gig moet staan met 200 originelen. Als je het geld niet hebt om CDs of platen te kopen, dan hoor je gewoon geen DJ te worden.
          Kijk jij ben al wat ouder dus je hebt waarschijnlijk ook wel wat meer geld dan de gemiddelde jongen/ meisje van een jaar of 16/18

Maar jij gaat mij niet vertellen dat als jij vroeger DJ wilde worden , wat ik aanneem, en jij kon op deze manier je muziek gedeeltelijk krijgen en dan langzaam aan een cd collectie opbouwen omdat je simpelweg het geld niet meteen bij elkaar had om meteen 200 CD's te kopen (en geloof mij dat kunnen 9 vd 10 mensen niet in een keer), dat jij dan had gezegt: "Nou ik wil heel graag iets met muziek gaan doen maar ik kan niet meteen een paar honderd euro (toen nog gulden) neerleggen, ik zoek maar een andere hobby."...want laten we eerlijk zijn, niemand gaat om die reden een andere hobby nemen.

Wnat sorry hoor, en vat dit niet beledigend op, maar ik weet niet uit een hoe rijk milieu jij komt maar de gemiddelde tienen kan dat niet betalen. Ik in ieder geval niet.

PS: ik zou het niet proberen, mn cd map in het water gooien :lol:

EDIT: en kom op jongens, hoe oud zijn we nou, elkaar aangeven bij de politie?? zoiets noem je eeeeeeeen SNITCH! :roll:
          Ik had idd het zelfde probleem toen ik begon. Maar ik ben bij een drive-inn show begonnen met de cd's van de eigenaar en met die eerlijke zuurverdiende centjes kocht ik elke week een paar cd'tjes. Maar nee, tegenwoordig willen we alles en wel meteen, zo is het toch?!

En nog wat; Aangeven bij de politie is een hele serieuze zaak. Dit moet je niet zien als puberaal pestgedrag!! Een club- of bar eigenaar kan zwaar in de problemen komen door "jouw" mapje copietjes. En dus gaat je map gewoon de gracht in want gestolen spullen zijn geen eigendom.

Comment

Bullshit blaze

Op de eerste plaats zijn de meeste DJ's die al wat voorstellen, en beginnen te draaien al wat ouder. Begin 20 meestal, en hebben dus geld om platen en CD's te kopen. En dan nog: ik ken hier in de buurt een paar gasten die op hun 14de begonnen te draaien, en dat dus WEL deden met origineel vinyl. Die gingen daar gewoon voor werken, en waren dus echt gemotiveerd. Dat is iets heel anders dan de LUIE FLIKKER die maar wat mp3tjes download, en verwacht dat hij of zij de nieuwe Tiesto wordt. Als tieners het niet kunnen betalen, dan WORDEN ZE MAAR LEKKER GEEN DJ.

Er is GEEN ENKEL goed argument om het DJen met via p2p gedownload werk goed te praten. Het is gewoon diefstal, en het moet worden aangepakt. Sterker nog: Het IS verboden.

En ja, ik geef zo'n fake DJ gewoon aan als stichting brein er werk van gaat maken. Net zoals de fietsenhandelaar die gestolen fietsen verkoopt wordt aangegeven door de collega die ze wel bij de groothandel inkoopt. Dat is gewoon eerlijk en zoals het hoort. Dan ben ik maar een snitch. Ik laat me niet de kaas van het brood eten door een stelletje dieven.
            En hier ben ik het dan ook helemaal mee eens.

@ Krat: Heb jij nog aanvullingen op mijn meningen zoals opgetekend als reactie op het gezwets van Joey??

Comment

Nou, ik zie wel de opmerking staan bij Joey: "Ooit hebben we allemaal zo moeten beginnen" wat dikke bullshit is, want ik ben niet zo begonnen. Ik kon ook niet zo beginnen, want toen ik begon met draaien, heette internet nog arpanet, en was het alleen maar iets van het Amerikaanse leger, en van de amerikaanse universiteiten, en was de verbinding dusdanig dat het downloaden van eem mp3 (wat nog niet eens bestond) een maand zou duren.

Dus ik heb gewoon alles moeten kopen, en ik zie dus geen enkele reden waarom dat nu anders zou zijn. Alleen omdat het kan? Zoals Joey al aangeeft: Door rood rijden kan ook, maar dan zijn de risico's voor jou.

En als de eerlijk draaiende DJ dan je map met limewire zooi in de plomp gooit, of je aangeeft bij Brein, is ook dat risico voor jou.

En dan ook weer dat gepiep over de regels van de regering en de BUMA? Als je gewoon met legaal materiaal draait (dus met CDs en vinyl) is er NIKS aan de hand. Gepiept over regels wordt er alleen maar omdat ze niet datgene doen wat ze willen (namelijk diefstal toestaan). De regels en de wetgeving zoals die nu is, is gewoon goed. Alleen aan de handhaving schort het ernstig, maar als ze daar eens iets aan doen, dan wordt het grote voorjaars opruiming.

Comment

Zoals ik al zeg, ik ben ook niet zo begonnen. Gewoon elke zaterdag 50 gulden vangen en weer een paar cd-tjes kopen.

Comment

Wat een discussie weer zeg. :roll:

Tuurlijk hebben Krat en T'nox gelijk!

Maar dit is echt een issue van deze tijd. Vroegâh (jaja, ouwe lul), toen ik begon met draaien, had je inderdaad geen internet, illegale downloads en ik heb zelfs de opkomst van de compact disc nog meegemaakt. De jeugd van nu denkt dat alles maar mag en alles kan.

Maar, eigenlijk is dit niet eens de schuld van "onze jeugd", sterker nog, ik denk dat dit de schuld is van degene die het intenet groot heeft gemaakt. Namelijk wij zelf en de wat ouderen.

Kijk, op internet is zoveel gratis te downloaden en makkelijk te vinden, dat deze wannabee dj's eigenlijk té makkelijk aan illegale tracks kan komen. De jeugd van nu wéét gewoon niet beter dan dat het nou eenmaal makkelijker is om tracks te downloaden, dan ze te kopen. Er is denk ik ook totaal geen toezicht op wat kinderen op de pc aan het doen zijn. Heel veel ouders wéten niet eens hoe internet werkt.

Mijn conclusie is dus: pak de ouders aan en niet de kinderen!

Comment

ee jongens ik praat na de vakantie wel weer mee want ik ga nu op vakantie, lekker varen naar duitsland, hamburg!! :D

fijne vakantie allemaal!

laters
                    daniel

Comment

Om weer f fontopic te gaan. Ik koop vooral bij freerecordshop. Daar hebben ze leuke acties zoals de nieuwe singles de tweede voor de halve prijs en die iets oudere 5 voor 5 euro. Door deze aanbiedingen heb ik gisteren en eergisteren voor minder dan 30 euro 23 singles kunen kopen :D. Daarvoor ben ik wel naar 2 winkels gegaan omdat je in die 5 voor 5 euro bakken niet 20 goede singles kunt vinden. Dit is vooral voor de beginnnende want de oudere dj's zulen wel bijna alles wat daarin te vinden is al hebben maar ik dus nog niet en andere beginners kunnen zo ook goedkoop aan cd's kome.

En ja ik begin dus steeds legaler te worden jongens :P

Comment

Prima jobbieboy! Nu nog helemaal legaal worden. :) Maar het begin is er.

En als je alleen met legaal spul draait hoef je je nergens zorgen over te maken. Als er dan controle komt, kun jij je CDs gewoon laten zijn, terwijl je limewire collega plots een stuk duurder uit blijkt te zijn dan jij als de acceptgiro van stichting Brein en de NVPI binnen komt. :)

Comment

Tip: check ook de 4 euro bakken bij media markt daar ligt ook een hoop leuk spul. Meeste singles kan je niet meer kopen maar staan wel op zo'n cd dus staat er 1 leuk nummer heb je je geld al verdient en heb je nog een zooi andere tracks.

Comment

de meeste vinyl koop ik via inet, bijv marktplaats/partyflock/mid-town

Comment

laten we niet vergeten heren dat er ook dj's zijn die gebrande cd's mee hebben maar een licentie mechanische reproductie bij buma hebben!!

dus dat wil zeggen je hebt het origineel maar je kopieert dit naar een cd
                              je krijgt hier ook een certificaat/ licentie bij zodat je je kunt verantwoorden!!

Comment

Hier nog een artikel over stichting Brein:

Zoals we allemaal wel weten is mp3-start gestopt met haar activiteiten als zodanig onder druk van stichting BREIN, nadat deze de site in het algemeen en de eigenaar ervan (BigBoss) had gedreigd met sancties...
                                Daar kwam nog bij dat de 'engine' achter de site steeds meer gebreken vertoonde en daarom al eerder werd gezocht naar alternatieven.

Veel mensen begrijpen (nog steeds) niet hoe BREIN mp3-start heeft kunnen 'pakken', hoe ver de macht van BREIN eigenlijk gaat en wát nou eigenlijk illegaal is. Daarom even een uitleg daarover:

Ten eerste: wat is/doet BREIN eigenlijk?
                                Stichting BREIN is een organisatie die de belangen behartigt van copyrighteigenaars: stichting BREIN bestrijdt intellectueel eigendomsfraude (piraterij) namens auteurs, uitvoerende kunstenaars, uitgevers, producenten en distributeurs van muziek, film, video en interactieve software.

Wat is copyright?
                                Op bijna álle software, inclusief games dus, ligt copyright, uitgezonderd in deze is 'open-source software' zoals Linux en OpenOffice.org. Tevens ligt copyright op films, muziek, video, en geschreven publicaties, zoals boeken.

Copyright is een internationale term, die in Nederland (en Belgie) wordt vertaald met 'auteursrecht'. Auteursrecht betekent dat uitsluitende de auteur (=artiest van een muziekstuk, auteur van een boek, programmeur van software etc.) het recht heeft het desbetreffende materiaal te veelvuldigen en te verspreiden, en daar al naar gelang een geldelijke vergoeding tegenover te stellen... voorbeeld: Enkel microsoft mag op grote schaal een Windows OS verspreiden ('kopieren') en daar geld voor vragen, hetzelfde geldt voor de platenlabels met betrekking tot muziek.

Wat is (il)legaal?
                                De Nederlandse wetgeving zit complex in elkaar: in principe is zowel downloaden, uploaden als delen van met auteursrecht beschermde werken bij wet verboden, maar een uitzondering geldt voor muziek. In de wet wordt geen specifiek onderscheid gemaakt tussen downloaden van muziek waarvoor je betaalt (denk bijvoorbeeld aan iTunes of de site van radio 538) en het downloaden van muziek waarvoor je niet betaalt (torrents, uploadsites etc.); het is dus beide even legaal!
                                Dientengevolge is het voor BREIN niet mogelijk je te pakken op het downloaden van muziekbestanden, omdat dit bij wet dus niet verboden is

Hoe zit het dan wel? Op grond van artikel 16b en artikel 16c van de Auteurswet is het onder bepaalde voorwaarden toegestaan om zonder toestemming van de betrokken auteursrechthebbende uitsluitend voor eigen oefening, studie of gebruik van zijn of haar beschermde werk (foto, gedicht, muziek, film, enz.) een of enkele kopieën te maken. Het is dus óók legaal om een kopie te maken van deze zaken, zolang deze maar voor eigen gebruik is... Uploaden mag in dat geval, delen dus niet. Voor software geldt dit niet: elke handeling is verboden: Het zonder voorafgaande toestemming voor uzelf kopiëren van beschermde software of computergames is dus zonder meer in strijd met het auteursrecht. Als dat voor het beoogde gebruik van het computerprogramma noodzakelijk is mag u van het programma een reservekopie maken, zo bepaalt de Auteurswet. Een back-up kopie maken voor het geval dat het origineel kapotgaat, wordt niet gezien als ‘noodzakelijk voor het beoogde gebruik’.

Rechthebbenden op een computerprogramma kunnen in de bij het product horende gebruikersovereenkomst (‘licentie’) nadere voorwaarden opnemen (dat is nu eenmaal inherent aan het hebben van auteursrechtelijke zeggenschap). In de gebruikslicentie kunnen bijvoorbeeld de bevoegdheden van de rechtmatige gebruiker worden uitgebreid of beperkt. Zo kan er in de gebruikslicentie staan dat je het programma op een X aantal computers mag gebruiken, of dat je het vrij mag kopiëren, veranderen en verspreiden.

Wat deed mp3-start verkeerd?
                                mp3-start deed niet zozeer zélf iets verkeerd, omdat de admins natuurlijk niet in de eerste plaats verantwoordelijk zijn voor de copyrightschending van gelinkte bestanden..., maar een uitspraak van het Amsterdamse Hof in juni 2006 over een andere site met vergelijkbare bezigheden maakte het mogelijk om mp3-start tóch te pakken... (het volledige bericht hier): De Hoge Raad oordeelde dat het toestaan van (links naar) illegale bestanden eveneens is te zien als een inbreuk op het copyright en met deze uitspraak had BREIN een voet achter de deur. Ik quote: "Het Hof oordeelde dat het beheren van een website met een substantieel aantal links naar illegale bestanden illegaal is en dat daarom de hele site moet worden afgesloten. Dat betekent dat rechthebbenden bij zulke structurele inbreuken niet genoodzaakt zijn om meldingen voor iedere individuele link te sturen. Rechthebbenden kunnen in die gevallen sluiting van de gehele site eisen en schadevergoeding van de sitehouder vorderen." Het ligt daarom natuurlijk voor de hand dat de administrators van mp3-start natuurlijk gedwongen waren de boel offline te halen... Het is daarom ten zeerste onrechtvaardig om met het beschuldigende vingertje te wijzen naar de toenmalige admins, o.a. met betrekking tot de donaties... Die donaties zijn gebruikt voor het bouwen van deze site en dit forum en zijn dus zéker niet voor niets geweest!!

Hoe valt een dergelijke actie van BREIN te voorkomen?
                                Dat is een vraag waar vele mensen zich hun hoofd over breken... Het bannen van software is een eerste stap, omdat enige handeling met betrekking tot software ten alle tijden illegaal is (daarom werd het hier ook niet toegestaan)... Alle links via PM of mail in plaats van over het forum is ook geen optie, omdat BREIN middels een infiltrant dan nog steeds kan aantonen dat er illegale bestanden gedeeld worden

Moeten we vrezen voor het voortbestaan van dít forum?
                                Hoewel je niets met zekerheid kunt zeggen, is het niet aannemelijk dat ook 4Uonly binnen korte tijd plat ligt...
                                BREIN is namelijk, in samenwerking met vergelijkbare organisaties uit andere landen en internationale organisaties, de laatste tijd vooral bezig met torrentnetwerken, omdat die wéreldwijd worden gebruikt. Daar hebben ze al een flinke dobber aan; daarnaast is een site als deze natuurlijk alles behalve interessant, omdat we nog geen 4000 leden hebben... Dat is niets in vergelijking met het aantal downloaders via bijvoorbeeld torrents of limewire!!
                                Ik zou zeggen: doneer en klik wat reclameadds op de mainpage, zo verzekeren we onszelf ervan dat deze site en bijbehorend forum nog lang overeind blijft!!

bronnen:
                                Stichting BREIN onderzoekt en bestrijdt grootschalige auteursrechtinbreuk en -misbruik van muziek, film, series, boeken, geschriften, beeld en games.

Stichting BREIN onderzoekt en bestrijdt grootschalige auteursrechtinbreuk en -misbruik van muziek, film, series, boeken, geschriften, beeld en games.

Bron: http://www.4uonly.biz/forum/index.php?topic=2245.0

Comment

Working...
                                X