Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar halen jullie je muziek vandaan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik vind in deze de werkwijze van brein zéér terecht.

(Mocht dat nog niet duidelijk zijn voor iedereen!!) :twisted:

Comment

Inderdaad, goeie zaak. Brein is goed bezig.

Comment

als ze ook nog wat sneller reactie geven op vragen van mensen en ook daadwerkelijk doen wat ze zeggen ( contact opnemen ) dan ben ik tevreden

Comment

Laat ik dan ook nog maar ff mee doen!!??

De regelgeving rondom MP3's is heel erg verwarrend en zelfs bij Buma spreken ze zichzelf tegen. Niet onlogisch dat iedereen dan ook zijn eigen draai er aan geeft.

Ik koop mijn muziek voornamelijk bij dancetunes.com voor ongeveer een eurie per track, ik heb gemaild met dancetunes en de MP3's mag je als DJ gewoon gebruiken vanaf je harde schijf. Er moet voor de ruimte waar je draait wel Buma/stemra betaald worden met die 90 eurie extra voor de regeling MP3... Wordt er alleen maar B/S betaald zonder die extra voor MP3 dan mag je ze wel weer afdraaien als je de files op CD hebt gebrand.
          Je moet wel ten alle tijden de fakturen van je MP3's kunnen overleggen.

Maar jongens....(en meisjes) maak alsjeblieft geen ruzie op dit forum, het heeft zo weinig zin. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en daar mag een ander zijn idee bij hebben, maar geeft niemand het rech om iemand de grond in te boren omdat hij een andere mening heeft.
          Vrijheid van meningsuiting geeft niemand het recht een ander met een andere mening voor dom uit te maken. (behalve Robert Jensen dan!!)

Comment

ben het met je eens het is een groot algemeen probleem en de meningen lopen sterk uit elkaar.
            er worden uitlatingen over elkaar gedaan die niet mis zijn.
            illigaal downloaden is er!! punt,het zal waarschijnlijk nooit verdwijnen.
            het enigste wat je kan doen is een manier te verzinnen dat het niet intressant is om jou product illigaal te downloaden.

er zal natuurlijk op grote schaal naar een oplossing gezocht moeten worden.
            maar om nou hier elkaar voor rote vis uit maken schiet niet echt op.
            ieder heeft zijn mening en recht op zijn mening,en als je het daar niet mee eens ben kan dat ook persoonsgerichte uitlatingen

Comment

zonder persoonsgerichte uitlatingen

Comment

Het is gewoon een leuk onderwerp om over te discuseren en af en toe mag je dan best lekker grof zijn. En Robbert Jensen? ik luisterde 7/8 jar geleden naar zijn ochtend show op de radio en ik vind eht nog steeds top! Kent iemand eigenlijk al iemand die gepakt is door buma hier in Nederland? Ik ken ze niet.

Comment

Originally posted by dj_joey
                  Het is gewoon een leuk onderwerp om over te discuseren en af en toe mag je dan best lekker grof zijn. En Robbert Jensen? ik luisterde 7/8 jar geleden naar zijn ochtend show op de radio en ik vind eht nog steeds top! Kent iemand eigenlijk al iemand die gepakt is door buma hier in Nederland? Ik ken ze niet.
                  Het is dat je er zelf om vraagt... :twisted: :twisted:

Comment

Originally posted by djtnox
                    Sommige touringbussen worden wel gecheckt, door BUMA, op illegale videobanden / dvd's. Het gebeurt dus wel.

Recap:
                    Ja, midtown personeel is klote volk. :evil:

Comment

• Je moet zeker de online store ff checken want daar zie je 10x meer dan in de winkel bestellen of apart laten leggen en ff langsgaan.
                      Downloaden doe ik met soulseek, ff googlen.

Comment

• Originally posted by eddzdead
                        Originally posted by djtnox
                        Sommige touringbussen worden wel gecheckt, door BUMA, op illegale videobanden / dvd's. Het gebeurt dus wel.

Recap:
                        Ja, midtown personeel is kl*te volk. :evil:
                        ???Pardon??? MIDTOWN personeel "kl*te" volk??? Dan ben je nog niet in Eindhoven geweest!!! Amsterdam daarentegen is idd een hok arrogante eikels ja.

Comment

• [quote="djkrat"]Ik vind dat je inderdaad op je eerste gig moet staan met 200 originelen. Als je het geld niet hebt om CDs of platen te kopen, dan hoor je gewoon geen DJ te worden.

als dj,en nou een te dure hobby wordt zoals het voor de meeste begint.
                          en ze laten het allemaal links legen waar zit je dan met je platen industrie.
                          het is gewoon niet zo zwart wit als jij het neer zet.
                          je gaat niet gelijk volle bak platen kopen en de duurste gear,want een toekomst als sucsesvol dj is je niet gegarandeert.
                          heb je talent dan kom je er waarschijnlijk wel,en dan komt het met die aanschaf van platen ook wel goed.
                          ik denk dat zo het verloop gewoon zo gaat van beginner naar amateur en dan pro.
                          ik denk dat illigaal downloaden niet alleen maar slecht is voor de markt.

Comment

• ???Pardon??? MIDTOWN personeel "kl*te" volk??? Dan ben je nog niet in Eindhoven geweest!!! Amsterdam daarentegen is idd een hok arrogante eikels ja.
                            off topic, maar toch; hier in Utreg is Midtown-personeel ook een stelletje losers.
                            Terwijl ze geen idee hebben waarover ze het hebben; daarom koop ik daar nooit meer iets; en dat geldt voor een heleboel mensen die ik ken :)

Comment

• Originally posted by dj_joey
                              Hier nog een artikel over stichting Brein:

...Wat is (il)legaal?
                              De Nederlandse wetgeving zit complex in elkaar: in principe is zowel downloaden, uploaden als delen van met auteursrecht beschermde werken bij wet verboden, maar een uitzondering geldt voor muziek. In de wet wordt geen specifiek onderscheid gemaakt tussen downloaden van muziek waarvoor je betaalt (denk bijvoorbeeld aan iTunes of de site van radio 538) en het downloaden van muziek waarvoor je niet betaalt (torrents, uploadsites etc.); het is dus beide even legaal!
                              Dientengevolge is het voor BREIN niet mogelijk je te pakken op het downloaden van muziekbestanden, omdat dit bij wet dus niet verboden is

Hoe zit het dan wel? Op grond van artikel 16b en artikel 16c van de Auteurswet is het onder bepaalde voorwaarden toegestaan om zonder toestemming van de betrokken auteursrechthebbende uitsluitend voor eigen oefening, studie of gebruik van zijn of haar beschermde werk (foto, gedicht, muziek, film, enz.) een of enkele kopieën te maken. Het is dus óók legaal om een kopie te maken van deze zaken, zolang deze maar voor eigen gebruik is... Uploaden mag in dat geval, delen dus niet. Voor software geldt dit niet: elke handeling is verboden: Het zonder voorafgaande toestemming voor uzelf kopiëren van beschermde software of computergames is dus zonder meer in strijd met het auteursrecht. Als dat voor het beoogde gebruik van het computerprogramma noodzakelijk is mag u van het programma een reservekopie maken, zo bepaalt de Auteurswet. Een back-up kopie maken voor het geval dat het origineel kapotgaat, wordt niet gezien als ‘noodzakelijk voor het beoogde gebruik’.
                              ...
                              Wat ik hier dus uit op maak is dat je legaal bezig bent als je muziek download en deze puur voor oefening thuis gebruikt?

Wat kan Nederland toch vage regeltjes hebben :?

Comment

• Originally posted by Near_Earth_Object
                                off topic, maar toch; hier in Utreg is Midtown-personeel ook een stelletje losers.
                                Terwijl ze geen idee hebben waarover ze het hebben; daarom koop ik daar nooit meer iets; en dat geldt voor een heleboel mensen die ik ken :)
                                Helemaal waar!
                                Ik kwam er al zo'n 9 jaar en een groot gedeelte van mijn totale platencollectie komt bij Mid-Town Utrecht vandaan. (de jaren daarvoor kocht ik ze in Den Haag omdat ik daar toen woonde)
                                In de tijd (en daarvoor) dat Melvin (DJ The Viper) en Niels daar werkte was het echt TOP en kwam ik bijna elke week daar.
                                De laatste jaren komen er steeds meer strebertjes te werken die denken dat ze alles beter weten en ontzettend uit de hoogte zijn (zo van "ik ben de DJ en ik werk bij Mid-Town, dus jij bent nix")

tegenwoordig bestel ik alles via internet.

Comment

Working...
                                X