Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar halen jullie je muziek vandaan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Waar halen jullie je muziek vandaan?

je kunt niet in de portomonee kijken van een andere dj

laat iedereen gewoon . de toekomst wordt tog een usb stick mee naar de club

kijk nu heb ik meer dan 3 kwart legaal. maar de rest staat op mijn harde schijf.
    die kan ik ook op de cdj400 pluggen en gaan.

krijg ik dan ook gedonder met buma enzo?

kortom alels wordt zo verschikkelijk duur dat de meeste mensen moeite hebben om nieuwe apperatuur aan te schaffen . bijv. de cdj1000 kost meer dan 1100 euro dat is 3000 gulden. daar kocht je vroeger een auto voor en geen cd spelertje.   en de muziek tja het is ook niet geodkoop om een hel collectie muziek te kopen.
    ten eerste als je een singel wil , die niet te verkrijgen is al1 dan moet je een cd kopenwaar die singel opstaat met nog 16 andere liedjes. en ga zo maar door. dan heb je allemaal cd's waarvan je maar 1 of 2 nummertjes wil draaien.
    en goedkoop zijn sommige cd's ook niet.

kortom we verdienen te weinig om alles maar zo te kunne kopen.

je moet tenslotte ook nog brood op de plank hebben.
    en de belasting kan er ook wat van.

;)

Comment

Zit nu bijna voor 100% legaal in me cd map. Op de cpmputer heel veel illegaal maar dat gaat met draaien niet mee. Ik merk  alleen dat als ik de nieuwste releases wil bijhouden ik met cds kopen niet ver kom. Daarom zat ik te denken aan het downloaden (wel legaal dan natuurlijk) en dan mee te nemen. Mijn vraag is dus hoe dit legaal kan.

Want allene online kopen is niet genoeg er zitten nog vergunningen e.d. aan. Ik heb via msn van stefjuuh al informatie gekregen en ga dus maar verder zoeken maar echt handig is het niet geregeld.

Zelfs zo lastig dat ik denk dan maar 3 cdtjes achter in me cd map met beatport muziek zonder al die vergunningen. Dan haal ik ze uit me map zodra ze wat ouder zijn en vervang ik zo door cd's uit de winkel. En als de buma komt gewoon even die drie cdtjes verstoppen :p

Ben het op dat punt wel weer met DJDaem eens. Ik vind dat ik als ik alle downloads gewoon online koop dat ze dan niet alsnog moeten gaan naaien maar dat ik mezelf dan tog is een volwaardig legale dj mag noemen.

Comment

een ding begrijp ik (heb net alles gelezen) niet wanneer mag je dan legale muziek gebruiken in clubs. Als je zo'n lincentie betaalt ofzo :?:  

Mss staat het er al duizend keer in mr ik kan het tog niet vinden of niet begrijpen  8O

Comment

Jou nummer moet legaal zijn, en de ruimte (club oid) moet geld betalen aan de buma voor openbaarmaking van muziek!

Download jij een nummer (legaal) via beatport oid, en je speel hem af op de computer waar je hem hebt gedownload in een betaalde ruimte, is alles ok. MAAAR... als je datzelfde nummer op cd brand, mag dat weer niet, die cd valt dan in de regeling thuiskopie. Met een bedrag van 90 euro/jaar kun je die cd's uit die regeling trekken..! Hier zitten ook weer een paar haken en ogen aan wat betreft de grootte van je collectie!

Comment

Ze willen ook echt overal geld voor hebben he.

maar ik zit nu ook met een vraag he.
            bijv bij de cdj 400    daar kan je ee harde schijf inplugge met muziek.
            stel ik draai in een club met me cdj en er komt zo een ventje van buma.
            da vraagt hij of ik die nummers legaal heb gedownload.(natuurlijk niet want ik ga geen geld betalen voor hetzelfde en voor thuis)  maar goed   ..  hoe kan hij dat controleren , want ik heb namelijk die muziek niet gekopierd:P ik heb ze opgeslagen(A)

nou?

Comment

Als jij muziek ergens koopt op internet, krijg je per email een bevestiging dat je de muziek bij hun gekocht hebt. Die moet je dus kunnen laten zien als men er om vraagt.

Comment

Ik snap het :P ty ^^

Comment

@ dyno... Weet jij ook of dit direct moet, of dat je dit binnen een termijn kan laten zien?

Comment

maar wat nou als je dat mailtje heb verwijdert ?

of je zegt dat je het hebt verwijdert maar je hebt het gwn via limewire;)

dit kunnen ze nooit controleren he.

dan wil je een hobby uitoefenen en dan moet je er achtelijk veel geld voor betalen om muziek te kunne luisteren en draaien.

hetzelfde geld voor sportvissen;)
                    maarja dat doet er nu niet toe

hoe vaak gebeurt het nou dat je gecontroleerd wordt?

Comment

Als je dat mailtje verwijdert hebt ben je gewoon dom, je gooit toch ook geen rekeningen van dingen die je via internet besteld hebt weg?

Als je het niet aan kunt tonen ben en blijf je schuldig.
                      Om je hobby uit te oefenen is het niet erg om thuis illegale muziek te hebben, als je er ergens in 'n openbare ruimte mee gaat draaien wordt het alweer een ander verhaal, zeker als je er ook nog eens geld mee verdient.

En tjah, echt vaak gebeurd het hier niet dat er controle is en zefls al komt er controle dan krijg je een week de tijd om de nummers die gedraaid zijn alsnog op legaal formaat aan te komen.....

Comment

kijk dat is dan weer netjes.
                        maarja ik vindt de cd's van tegenwoordig tog net wat te duur.

maar dat is in mijn portomonee het geval;)

Comment

Originally posted by DJDaem";p=" View Post
                          maar wat nou als je dat mailtje heb verwijdert ?

hetzelfde geld voor sportvissen;)
                          Met sportvissen verdien je je geld niet ;)

Draaien wel op een gevorderd niveau.

Je snapt tog ook wel weer dat het redelijk is dat een artiest betaald wordt als jij met zijn nummer draaien je geld verdient.

Nu ik dat trouwens van die harde schijf lees kan ik natuurlijk al me muziek ook naar een externe hd downloaden en die aan me cdj 400 pluggen. Helaas wordt dit in clubs niets aangezien ik nog geen enkele club met de cdj 400 ben tegengekomen :p

Comment

Nee logisch, die blijven toch voor de 1000 gaan.

En ik geef ze zelf gelijk, ik ben misschien dan ouderwets maar 'n echte Dj die gebruikt nog platen of cd's en hoeft niks te hebben van de digitale opmars.

Iemand die binnen 3 minuten 'n andere cd uit z'n mappen heeft gevonden en leuk heeft kunnen doormixen verdient in mijn ogen meer respect dan iemand die op 'n hd mp3tjes staat te zoeken.

Maar inderdaad, als je op 'n gevorded niveau draait dan wordt dat ook wel van je verwacht, het is immers niet voor niks dat Dj's vaak "veel" geld verdienen ten opzichte  van bijvoorbeeld barpersoneel.

Comment

Ik wil ook met cd's draaien, maar aangezien de nieuwste nummers eerder op het internet zijn te krijgen dan op cd vind ik dat een handige ontwikkeling. Vervolgens wil ik ze het liefst gewoon op cd hebben.

Comment

ik vind dat jammer :P.

maar ja ik doe alleen nog maar thuis djen en ga volgende week voor een setje kijken :D.

Comment

Working...
                                X