Announcement

Collapse
No announcement yet.

Versterker? Boxen? Beginner zoekt hulp!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Versterker? Boxen? Beginner zoekt hulp!

Hey,

Ik heb wat dj equipment gekocht (2 CD spelers, mixer, koptelefoontje), maar ik heb nog geen boxen. Ik wil eind juni als het even kan zelf draaien op mijn verjaardagsfeest in mijn studentenhuis, in een ruimte van 10 bij 4 m ongeveer. Welke box(en) is/zijn voor mij geschikt? Bovendien; wat doet een versterker precies? Kun je niet gewoon boxen aansluiten op je mixer (net als de hoofdtelefoon) om flink te knallen?

ik zal even proberen slim te doen: de uitgang van je mengtafel geefteen zwak signaal door naar je versterker. dat signaal wat je versterker binnenkrijgt versterkt ie natuurlijk en dat zend ie door naar je boxen. sluit je je boxen rechtstreeks aan op je mengtafel, krijgen je boxen meteen een zwak signaal binnen waarmee ze niks kunnen.
    dit vertel ik even heel snel omdat ik nogal haast heb :oops:

vertel ik dit zo goed? :lol:

Comment

Re: Versterker? Boxen? Beginner zoekt hulp!

Dan moet je een mengpaneel met ingebouwde versterker hebben.
      Wat is je budget? En je moet niet je set kopen alleen voor dit feest want mischien ga je ook op grotere dingen draaien en dan is het een dubbele investering, snapje?

Comment

Re: Versterker? Boxen? Beginner zoekt hulp!

Originally posted by gateh
        ik zal even proberen slim te doen: de uitgang van je mengtafel geefteen zwak signaal door naar je versterker. dat signaal wat je versterker binnenkrijgt versterkt ie natuurlijk en dat zend ie door naar je boxen. sluit je je boxen rechtstreeks aan op je mengtafel, krijgen je boxen meteen een zwak signaal binnen waarmee ze niks kunnen.
        dit vertel ik even heel snel omdat ik nogal haast heb :oops:

vertel ik dit zo goed? :lol:
        OK, ik snap het, goed uitgelegd :) dus toch maar ff een versterker zien te regelen...

Originally posted by MauriziQ
        Dan moet je een mengpaneel met ingebouwde versterker hebben.
        Wat is je budget? En je moet niet je set kopen alleen voor dit feest want mischien ga je ook op grotere dingen draaien en dan is het een dubbele investering, snapje?
        als arme student kan ik me niet heel veel veroorloven, dus versterker en box mogen afzonderlijk niet meer dan 200 kosten, liever wat minder :D
        Ik heb al een mixer dus die ingebouwde versterker lukt helaas niet meer

Ik zie mezelf voorlopig nog niet draaien op grotere dingen, ik kan nog niet eens fatsoenlijk draaien :D

Welke versterkers/boxen moet ik absoluut vermijden in die prijsklasse en welke zijn goed?

Comment

Als je je tot deze grote feesten wilt beperken kun je wel 2 speakers voor rond de 60 euro per stuk op de kop tikken. Een versterker word wel een probleem voor dit geld. Niet een top speaker maar zeker goed genoeg voor een verjaardagsfeest is een skytec 200 w speaker bij de kijkshop voor 60 euro. Voor dit geld zul je een paar andere vergelijkbare speaker bij bijvoorbeeld de correct vinden.

Versterker heb ik geen idee voor dit geld en zou dan eerder voor een tweedehands gaan. Ij ben zo aan een normale verstrker van 250 w van denon gegaan waar je tot 50 mensen makkelijk mee kan entertainen.

Comment

Originally posted by jobbieboy
            Als je je tot deze grote feesten wilt beperken kun je wel
            Versterker heb ik geen idee voor dit geld en zou dan eerder voor een tweedehands gaan. Ij ben zo aan een normale verstrker van 250 w van denon gegaan waar je tot 50 mensen makkelijk mee kan entertainen.
            Ja daarmee kan je wel uit tuingfeestjes en in kleine ruimtes draaien zoals schoolfeesten enz.

Comment

ik hoorde van iemand dat er ook veel geluid te winnen is als je naast je stereotorenboxen een active subwoofer mee laat draaien, heeft iemand hier ervaring mee?

oja, bedankt voor de info tot nu toe van jullie :D

Comment

als je je subwoofer mee laat draaien heb je een extra effect op de bass. Die komt er dan beter uit.. Het moet wel een goede sub zijn als je het in een grote ruimte wilt laten plaatsvinden, maar in kleine ruimtes zoals een woonkamer ofzo kan je makkelijk de sub erbij gebruiken voor een extra effect..

Comment

Een basskast aansluiten op speakers werkt ook goed. Ik heb hier ene bose 100 w basspeaker om twee 50 of 80 wat speakers ofzo. Hierdoor hebben die het mider zwaar en kan er in combinaitie met de bose een hoop meer geluid uit komen. Maar om voor dat budget er ook nog een actieve subwoofer of zon ding als ik heb bij te kopen heeft weinig zin denk ik. De zpullen die je voor dat geld krijgt zullen niet vele meer kunnen dan enkel speakers voor hetzelfde bedrag. Als het trouwens voor maar een avondje is is hurren ook een optie.

Comment

Eej,
                    ik heb hier nog wel een setje staan..
                    stuur effe een mailtje naar MauriziQ@hotmail.com

Comment

Working...
                    X