Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ben op zoek naar het beste edit programma.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ben op zoek naar het beste edit programma.

Ben op zoek naar het beste edit programma.
    Ik wil naast live mixen nu ook op de pc mixen gaan maken.
    Helaas kan ik het juiste programma niet vinden....
    Wat ik wil: Het kunnen editten van mp3/ wav, beatmixen dus, zónder het "live" idee, gewoon editten.
    Zo'n beetje als mixmeister pro, maar dan op een manier dat ikzelf de pitch van elk nummer kan regelen zonder dat het programma zich ermee bemoeit, iets automatisch regelt of iets doet wat IK niet wil. De pitch moet ook dusdanig in te stellen zijn dat bv. in het begin van een nummer de BPM 120 is, en op het eind 125.
    Als iemand zo'n programma weet, graag even verklappen wat dat is.

Kijk eens naar een programma als Sound Forge.
    Gebruik ik zelf ook. Top proggie!

Comment

Ik gebruik zelf Ableton Live 6. Dit programma zit vol mogelijkheden waaronder het kunnen editten van een mp3/wav.

Op de site van ableton hebben ze diverse tutorials e.d.

Comment

om live te kunnen mixen op je pc heb je programma's als Traktor, Deckadance nodig..en om Mp3's te editen heb je prog. zoals Soundforge, wavelab nodig... en om te produceren...Ableton live, FL, reason, Cubase enz, enz...
        Dus mixen op je pc = Traktor, Deckadance
        Edit mp3/wav = Soundforge, wavelab
        produce = Ableton live, FL, reason, Cubase enz, enz...
        Om gewoon een mix te maken kan je het beste sony Acid gebruiken (bijna het zelfde idee als Ableton maar dan anders Time-line mixing ) ;-)

Comment

Ableton kan je zowel live als niet live gebruiken, dus het is wel degelijk ook geschikt om niet-live mixjes te maken. De mogelijkheden zijn ook best wel uitgebreid :)
          Wel is het *niet* makkelijk om te leren gebruiken.

Dat er dus veel tutorials zijn, is leuk, maar ik denk dat je meer aan Soundforge hebt, dat heb ik een keer bij een vriend gezien en in tegenstelling tot Ableton kon ik er gelijk mee werken ...

Comment

Working...
          X