Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pitch - pitch bend

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pitch - pitch bend

hoi,
    ik heb me zopas een dubbele cd speler en een mengpaneel aageschaft
    cd speler is te vergelijken met de eigenscappen van de jb cd 700 alleen dat die van mij van omnitronic is maar ik heb een vraagje ik ben aan het proberen om te beatmixen maar wanneer pitche en wanneer pitch bend ik heb geen flauw idee ik heb ook geen automatische beatcounter maar een manuele omdat ik zelf wou leren om de beat gelijk te zetten maar hoe? ik weet dat het vooral op gehoor is maar heeft iemand tips ofzo want het lukt me echt niet.je zou me ongelooflijk helpe door een simpele tip want ik heb wel het gevoel wanneer het te traag en te snel gaat maar tog krijg ik hem nooit correct gezet.
    :)

Gewoon meetellen met de beat dus in je hoofd 1,2,3,4,5,6,7,8 en terwijl je dat meetelt luister je het andere kanaal af en verschijf je de pitch totdat het gelijk loopt met je tellen.

En het is moeilijk en vergt een hoop oefening voordat het eht goed gaat dus gewoon blijven proberen

Comment

In my opinion, kan je beter 1,2,3,4 tellen (en dat moet dus op de bas!)... Maar dat is een bijzaak :)

Comment

ja heb ik geprobeert maar het schijnt dat ik ook iets moet doen mee die pitch bend ? maar ik zou niet weten wat mss in combinatie met de gewone pitch echt geen idee en trouwens bedankt voor de reply het gaat al iets beter maar tog is er nog een verschil

Comment

Pitch bend hoef je niet te gebruiken. Ik heb zelf die knoppen nog nooit gebruikt.

Hoe je ze precies moet gebruiken weet ik dus ook niet. Ik heb er nooit behoefde aan gehad.

Comment

Met pitch zet je je nummer in eerste instantie gelijk en mix je die daarna in.. Als ie dan nog net niet gelijk ligt, kan je dus met pitch-bend dit corriceren door er simpel weg een paar tikjes op te geven.. dit geeft hetzelfde effect als dat je bij een draaitafel het plateau een slinger mee geeft of iets afremd.

Succes.

Comment

Originally posted by jobbieboy
              Pitch bend hoef je niet te gebruiken. Ik heb zelf die knoppen nog nooit gebruikt.

Hoe je ze precies moet gebruiken weet ik dus ook niet. Ik heb er nooit behoefde aan gehad.
              Dus als jij ze niet gebruikt of niet weet waar ze voor dienen, dan hoeft hij ze dus ook niet te gebruiken? Over zinloze antwoorden gesproken!

Maar wat Sergio klopt is inderdaad helemaal waar, de pitchbend is vergelijkbaar een extra duwtje of afremmen van het draaitafelplateau of de draaischijf op de Pioneers. Eigenlijk is er niet te mixen zonder deze functie te gebruiken. Met alleen op tijd instarten krijg je (bijna) nooit een strakke mix, bijsturen is altijd noodzakelijk! (dus hoe Jobbie mixt vraag ik me af......)

Comment

haha jobbie mixte tot nu toe met een cd speler en pc en corrigeerde op de pc door met de muis de "virtuele plaat een" beetje naar voren te schuiven of af te remmen. Met met cd speler gebruikte ik de search knop of pauze knop een beetje als ik iets verder moest zijn maar dan ga ik die pitch bend ook maar eens uitproberen zo leer ik ook weer wat bij :D

Comment

corrigeerde op de pc door met de muis de "virtuele plaat een" beetje naar voren te schuiven of af te remmen.
                  Da's dus precies de functie van de pitchbend

met cd speler gebruikte ik de search knop of pauze knop een beetje als ik iets verder moest zijn maar dan ga ik die pitch bend ook maar eens uitproberen zo leer ik ook weer wat bij :D
                  Searchknop tijdens het spelen om snelheid bij te sturen?????

Comment

zught

Comment

Marcel.......Biertje??

Comment

De search-knop?? Dat ik daar nooit eerder aan gedacht heb!!!

8O 8O :cry:

Comment

Je kan ook heel snel de stekker in en uit het stopcontact halen :lol:

Comment

haha nou foutje kan gebeurenb jongens :oops: ben ook zelf nog een erg beginnende dj en leer hier ook weer een hoop van.

T zal het beatmien vast een stuk makkelijker maken. AL gin de search knop ook niet eens al te slecht :P

Comment

mensen bedankt het begint me al een klein beetje te lukken maar ben nog HEEl ver van goede dj :p maarja nog tijd genoeg om te leren alvast merci

Comment

Working...
                              X