Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pitch - pitch bend

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

offf uuuuuuuuu,

of gewoon schudden met je cd-speler dat ie gaat over slaan ,.. heb je meteen mooi effect te pakken;) ps werkt maar een paar keer...

Comment

moeten nog veel leren jongens ;.)

Comment

het pauze-play-knopje gebruikte ik vroeger ook met m'n discman + mengpaneel + pc
        niet dat het gebeatmatched was, maar er was wel aan 1 stuk muziek :)

Nu ik erover nadenk, heb ik het mezelf alleen maar moeilijker gemaakt :lol:
        (maar ook leuker)

Comment

.
          Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 17:35.

Comment

Originally posted by djsergio
            Met pitch zet je je nummer in eerste instantie gelijk en mix je die daarna in.. Als ie dan nog net niet gelijk ligt, kan je dus met pitch-bend dit corriceren door er simpel weg een paar tikjes op te geven.. dit geeft hetzelfde effect als dat je bij een draaitafel het plateau een slinger mee geeft of iets afremd.

Succes.
            Ik ben nu ook met beatmixen bezig en dat gelijk laten lopen lukt al aardig. Maar zoals gezegt was, je hebt de pitch bend toch om te corrigeren.

Waar ik nu moeite mee heb is als de beats bijna gelijk lopen maar de eentje net iets sneller of langzamer welke je dan moet afremmer of versnellen met de pitch bend.

Ik kan dan niet horen welke nummer ik moet versnellen of vertragen.

Comment

Originally posted by Sidney1
              Originally posted by djsergio
              Met pitch zet je je nummer in eerste instantie gelijk en mix je die daarna in.. Als ie dan nog net niet gelijk ligt, kan je dus met pitch-bend dit corriceren door er simpel weg een paar tikjes op te geven.. dit geeft hetzelfde effect als dat je bij een draaitafel het plateau een slinger mee geeft of iets afremd.

Succes.
              Ik ben nu ook met beatmixen bezig en dat gelijk laten lopen lukt al aardig. Maar zoals gezegt was, je hebt de pitch bend toch om te corrigeren.

Waar ik nu moeite mee heb is als de beats bijna gelijk lopen maar de eentje net iets sneller of langzamer welke je dan moet afremmer of versnellen met de pitch bend.

Ik kan dan niet horen welke nummer ik moet versnellen of vertragen.
              Dat is een kwestie van proberen, als je plaat B versneld met je pitchbend en het verschil tussen de beats word groter, dan moet je de andere kant op. Vertragen (-) dus.
              Mijn ervaring is dat je het mooiste resultaat tijdens een mix krijgt als je de plaat die er uit moet (plaat 1) met pitchbend corrigeerd zodat plaat 2 bij het inkomen/inmixen helemaal niet vervormd. Aangezien je plaat 1 toch langzaam uithaalt, hoor je het corrigeren toch bijna niet en je mix loopt wel strak!!

Comment

Ik heb pitchbend op me draaitafels en ik vind het handig. Op die duo cd spelers gebruik ik liever het jockwieltje want ik kan niet werken met die pitchbend knopjes [+][-] ze zijn namelijk traag.

Comment

die knopjes worden veel gebruikt door de denon dj's en dat werkt best goed
                  maar jongens je hebt dit bijna niet nodig als je goed kunt mixen ;)

dan heb je je snelheid altijd wel zeer redelijk staan zodat je het bijna niet nodig hebt ;)

ik durf met een cdj 1000 op 6% pitch rustig een mix te maken en weg te lopen als je maar strak kunt pitchen gaat het eigenlijk altijd goed ;)

oefenen oefenen en oefenen 8)

Comment

Ja klopt op die Denon 1000 is de pitch bend veel lekkerder mixen dan het schijfje te gebruiken.

Comment

Originally posted by marcello
                      die knopjes worden veel gebruikt door de denon DJ's en dat werkt best goed
                      maar jongens je hebt dit bijna niet nodig als je goed kunt mixen ;)

dan heb je je snelheid altijd wel zeer redelijk staan zodat je het bijna niet nodig hebt ;)

ik durf met een cdj 1000 op 6% pitch rustig een mix te maken en weg te lopen als je maar strak kunt pitchen gaat het eigenlijk altijd goed ;)

oefenen oefenen en oefenen 8)
                      Nou zeg je het; op 6%!!! Maar het kan ook op een hoger percentage hoor, inderdaad kwestie van goed klaarzetten.

Comment

hoger kan ook maar op 6% gaat op op 0.02 ipv 0.05

dus je kunt m veel strakker zetten!!

en idd is een kwestie van zeer goed strak zetten
                        en daar komt de kunst van het echte mixen om de hoek zetten ;)

Comment

Originally posted by marcello
                          hoger kan ook maar op 6% gaat op op 0.02 ipv 0.05

dus je kunt m veel strakker zetten!!

en idd is een kwestie van zeer goed strak zetten
                          en daar komt de kunst van het echte mixen om de hoek zetten ;)
                          Ahh joh, paar weekjes oefenen.... :P

Comment

zoals ik sommige dj's mag geloven wel jah

Comment

Working...
                            X