Announcement

Collapse
No announcement yet.

dj programma voor mac

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dj programma voor mac

Ik moet binnenkort op een mac draaien maar tot nu toe heb ik alleen windows gebruikt. Iemand ideeen voro goede dj programmas?

Je "moet" op een Mac draaien? Leg es uit? Heeft de overheid eindelijk besloten alle windows computers te verbieden en schenkt massaal Mac's aan de nederandse bevolking??

Maar euhm...Serato werkt prima op een Mac :)

Comment

Nou het moet aangezien ik mijn vaders laptop niet kan meenenmen en er zelf nog geen heb. Het is voor de afterpartyt op een talentenjacht en bijna al het geld is al uitgegeven aan een geluidstechnicus mengpaneel een goede versterker en bijbehorende speakerss, monitors e.d. dus voor het dj gedeeltje moet ik zelf apperatuur regelen. Ïk wil dit doen met mijn dj cd speler in combinatie met laptop/laptops maar het enige dat ik kan regelen zijn twee macs. Daarom doe ik het daar mee.

En dat serato ziet er aan de screens te zien goed uit dankje

En om de mensen die vonden dat ik legaal moest draaien gerust te stellen de mac heeft legale muziek en ik heb ook al een hoop legale cd's gekocht :D dus ik ben een aardig einde in de goede weg maargoed daar gaat het nu ff niet om

Comment

topper

mag ik vragen hoe oud je bent?

Comment

Dat mag ik ben over ongeveer 20 dagen 16. Hoezo eigenlijk als ik vragen mag ? :P

Comment

zie dj'en als hobby niet als obsessie!

Comment

Vergeet niet dat je voor Serato ook een stukje hardware nodig hebt. Als je gewoon liedjes van een Mac wilt draaien op een fuifje gebruik dan het meegeleverde itunes. O ja.....en zorg voor een externe geluidskaart.... Via de koptelefoonuitgang krijg je namelijk geen signaal wat op een mengtafel of versterker werkt.

Comment

NHou itunes is leuk en aardig maar je hebt niet egt een loop functie en pitch e.d. En mijn pcc zit ook gewoon via de hoofdtelefoonuitgang bgesloten oke de geluiskwaliteit is niet optimaal maar voor keertje is tog wel te doen?

Comment

Ik heb het hier ook nog op mijn hoftelefoon uitgang staan en bij mij is de kwaliteit van het geluid nog wel ok :P

Comment

*sugt*

Via een (versterkte!) hoofdtelefoonuitgang naar een mixer of versterker.... Hoop dat je verzekerd bent!

Comment

Nou tot nu toe en ik heb het heel erg vaak gedaan is het helemaal goed gedaan. Maar ik geloof je ik weet zeker dat je er meer vanaf weet dan ik.

Maar zou iemand dan de technische kant uit willen leggen zodat ik er wat meer van snap? altijd handig :P

edit:

Ik snap volgens mijn natuurkunde (4vwo niveau) Dat er een verschil in weerstand in een pc en versterker zit door het verschil in de geaarde stopcontacten. Na mijn weten levert dit hooguit een kleine storing op wat vervelend is maar moet kunnen voor zon avondje.

Ik kan de verkeerde kand op denken of er te makkelijk over denken maar dan wil ik dat graag horen. Als iemand dus zin heeft dit mij uit te leggen.. Ik zal je heel danbaar zijnal koop je daar weinig voor :P

Comment

Is vrij technisch......en zo technische ben ik ook weer niet. Maar weet wel dat het niet verstandig is en schade kan veroorzaken aan de apparatuur.

Marcel is vrij handig in dit soort dingen.....dus MARCEL??????

Comment

moet mogelijk zijn dmv minder insturen maar je moet het gewoon niet willen!!

is het nml niet op berekend en kan schade komen

aan de andere kant stuur ik zelf ook via de hoofdtelefoon in op mijn AUX van de hifi versterker

om een volledig correct antwoord te geven moet ik wat gegevens na gaan
                          kom hier volgende week op terug

Comment

Oke hartstikke bedankt voor de moeite allemaal :D

Comment

heb het even uitgezocht

kan gewoon je laptop is nml voorversterkt je regelt de volume gewoon met je hoofdtelefoon volume

de ingang's uitgang's spanningen zijn hetzelfde dus is geen probleem!

Comment

Working...
                              X