Announcement

Collapse
No announcement yet.

opneem probleem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• opneem probleem

Hallo ik heb een probleempje. Ik probeer een mix op te nemen op mijn pc. Voor het mixen gebruik ik op kanaal 1 mijn pc en kanaal 2 een dj cd speler. Het opnemen doe ik op dezelfde pc als op kanaal 1 staat.

Als ik nu met mijn hoofdtelefoon kanaal 1 voorluister hoor ik kanaal 2 ook. Dit komt door de opneemkabel want als ik deze eruit trek hoor ik dit niet meer.

Als ik mjn crossfade op kanaal 1 zit hoor ik door de speakers niet mijn cd speler. Alleen door mijn hoofdtelefoon hoor ik dit dus.

Wat doe ik fout en hoe kan ik dit oplossen? Ik heb hier voorrheen nooit last van gehad.

geef even een betere uitleg wat je precies doet

wat ik zo lees

1 mengtafel met 2 kanalen kanaal 1 voor pc en kanaal 2 voor cd
    pc neem je ook mee op en daar speel je ook mee af???

heb je een dubbele geluidskaart? of wat voor geluids kaart heb je?

op wat voor uitgang zit je ingaande signaal naar je pc? (dus opneem signaal)

Comment

Okay als ik je goed begrijp heb jij een cd speler en een pc...beide zijn op de zelfde pc aangesloten....de situatie is als volgt?!

Cdspeler gaat naar mixer en mixer gaan naar PC (tenminste dat neem ik aan want ik kan mij niet voostellen dat je een loop hebt gecrieerd)

het volgende!

het is mogelijk om je mixer op je pc aan te sluiten dit gaat in line in (blauw)
      alles wat in line in komt moet je kunnen opnemen...nou ja met de juiste software natuurlijk.

maar als jij nou de zelfde pc gebruikt om zo een mix te kunnen opnemen..dan heb ik een vraagje....Pc geluid..op welk line slaat hij uit dan!?

Wat jij hebt gedaan (denk ik) is line out van je pc naar je mixer en dat op kanaal 2 en je cdspeler op kanaal 1 en zo weer terug in line in van je pc!?
      en zo wil je dus een mix recorden...damn..als die mix af is let me know!!

denk niet dat het gaat lukken Goos

Comment

Nee dat is het niet. Het doet het ook allemaal perfect zolang ik maar niet door mijn hooftelefoon luister maar door de speakers (master)

Mijn geluidskaart is een standaard ingebouwde videokaart in moederbord. Mijn line out zit in de line va kanaal 1 en me line 1 zit in de record uitgang van mijn mengpaneel.

Nog een keer mijn opstelling voor de duidelijkheid: (plaatje ivm layout die misgaat) hopelijk duidelijker zo

T vreemde vind ik dus dat ik dit problleem alleen door mijn hoofdtelefoon heb

Comment

waar luister je mee? met je mengtafel of pc?

als ik mag geloven wat je zegt klopt er iets niet in je headphone afdeling ;)
          of ik mag een biet zijn :lol: :lol:

Comment

Ik luister met mijn mengpaneel. ALs ik het afluisteren op 1 zet hoor ik dus ook opeens 2 via de opneemkabel :S. Ik zal vanmiddag uit school wel eens de record in de master stoppen om te kijken of ik dan nog steeds hetzelfde probleem heb.

Comment

en als je de record kabel eruit trekt hoor je niets?

Comment

neej dan is het probleem voorbij maar de opneemmogenlijkheid natuurlijk ook

Comment

dan krijg je ergens feedback of je mengtafel instelling klopt wat niet

zou het eigenlijk even moeten zien maar zoals je het beschrijft zou het gewoon moeten werken

als zou ik niet voor afspelen en opnemen tegelijk gaan met 1 pc

Comment

Oke dankjewel dan regle ik wel een laptop als ik wat op moet nemen. Ik probeer dalijk ook even me pc op een ander kanaal enzo maar dat zal wel niets uitmaken.

Comment

Dit komt (waarschjinlijk) doordat de "line in" fader in je windows mixer (of windows volume control) aanstaat. Je moet deze fader muten (mute aanvinken of fader op 0). Let op dat je dit alleen bij de "playback" mixer doet. De "line-in" fader van de "recording mixer" dient vanzelfsprekend niet aangevinkt te worden want ander kun je niet meer opnemen.

Comment

Kijk dat is hem bedankt :D Ik snap nog niet hoe het komt dat je het dan alleen door de hoofdtelefoon verkeerd hoord maargoet het werkt weer dankje :D

Comment

Working...
                        X