Beste dj's, ik ben zo slim geweest om een laptop te kopen met een echt te slechte geluids kaart (als er al eentje in zit). Maar ik wil toch graag mij setjes opnemen, nu vroeg ik me af of er ook gewoon goede hardware hiervoor is te krijgen? Iemand nog iedeën? Een nieuwe geluidskaart kan volgens mij niet door die klote laptop.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Gare geluidskaart
Collapse
X
-
Re: Gare geluidskaart
Originally posted by maccabeeBeste DJ's, ik ben zo slim geweest om een laptop te kopen met een echt te slechte geluids kaart (als er al eentje in zit). Maar ik wil toch graag mij setjes opnemen, nu vroeg ik me af of er ook gewoon goede hardware hiervoor is te krijgen? Iemand nog iedeën? Een nieuwe geluidskaart kan volgens mij niet door die kl*te laptop.
b. het geluid dat uitkomt zal niet zo lekker klinken maar zal wel zeker kunnen opnemen en afspelen.. ik heb zelf een hp laptop gehad en kon daarmee gewoon opnemen en afspelen..nou dat afspelen was een ramp maar dat komt door de boxen van de laptop! koptelefoon wees anders uit.
conclusie::: je config (hard/software) is niet juist geconfigureert.
Situatie bij het opnemen:: Line-in/mic van je laptop gebruiken..software audacity (gratis) op line-in/mic en klaar voor de start.
je hebt niets anders nodig!!
Comment
-
Originally posted by marcellozou een externe nemen
heb zelf een externe terratec ernaast staan en wil niet anders meer!
Comment
-
Re: Gare geluidskaart
Originally posted by DAY-ONEOriginally posted by maccabeeBeste DJ's, ik ben zo slim geweest om een laptop te kopen met een echt te slechte geluids kaart (als er al eentje in zit). Maar ik wil toch graag mij setjes opnemen, nu vroeg ik me af of er ook gewoon goede hardware hiervoor is te krijgen? Iemand nog iedeën? Een nieuwe geluidskaart kan volgens mij niet door die kl*te laptop.
b. het geluid dat uitkomt zal niet zo lekker klinken maar zal wel zeker kunnen opnemen en afspelen.. ik heb zelf een hp laptop gehad en kon daarmee gewoon opnemen en afspelen..nou dat afspelen was een ramp maar dat komt door de boxen van de laptop! koptelefoon wees anders uit.
conclusie::: je config (hard/software) is niet juist geconfigureert.
Situatie bij het opnemen:: Line-in/mic van je laptop gebruiken..software audacity (gratis) op line-in/mic en klaar voor de start.
je hebt niets anders nodig!!
Comment
-
Originally posted by MauriziQAls je een externe neemt kijk dan ook even of je usb poorten een beetje goed gaan want bij mijn vorige computer stond dat alles sneller en beter zou werken als ik het in een andere betere usb poort stopte (die ik dus niet had).
Oudere computers zijn voorzien van USB 1.0 en geven aan, als je een USB2.0 apperaat in een USB1.0 poort steekt, dat het bewuste apperaat sneller zou werken als je USB2.0 zou hebben.
(snappie ?! .... :mrgreen: )
Comment
-
1.0 wordt niet eens nieuwe meer gefabriceerd. Ik weet niet wat hij voor nieuwe computer heeft maar het moet 2.0 zijn. MAaar als je pc gewoon sloom is gaat het ook mis. Ookal ondersteund je usb hheel veel snelheid, dit kan tog niet bereikt worden als je een te slechte (of zwaar in gebruik door progammas of virussen) processor hebt of weinig ram.
Comment
Comment