Announcement

Collapse
No announcement yet.

Met spoed leren draaien!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Sidney1
    En wat betreft het draaien, is zal nog veel moeten oefenen en het zal niet perfect zijn maar als de basis er is en je hebt echt goede muziek dan ben je al een end op weg.

En ik denk dat dat wel moeten lukken. Maar bedankt dat jullie helpen en niet afzeiken. En uit jullie reacties is goed te zien dat jullie nog goed herinneren hoe het was toen je zelf begonnen met draaien.
    Niet zo nobel! :P

Comment

reactie

hey sidney,ik ben net terug van de plek waar jij denk ik gaat draaien.en geloof me er komt veel meer kijken dan ff wat plaatjes achter elkaar plakken.ten eerste is het niet zomaar een jeugdhuis maar echt een trendy plek.waar een publiek komt wat nog erg aan house/club moet wennen dus je moet echt wel het publiek kunnen lezen en voelen.ik draai zelf al een aantal jaren,en ik had het er moeilijk mee.dus als je gaat heel veel succes.

Comment

Re: Met spoed leren draaien!

Hallo, karen hier. Ik ben waarschijnlijk degene die je heeft uitgenodigd (op basis van een demo die jij dan waarschijnlijk niet zelf hebt gemaakt) en ik ben behoorlijk "shocked" Ik adviseer je om de boel af te blazen. Ik ga ondertussen iedereen die ik voor deze zomer geboekt heb contacten om erachter te komen wie van hen Sidney1 is. Heel erg vervelend. Je maakt het niet leuker voor de andere dj's, die via dit forum werk zoeken. Anyway, je begrijpt dat je als je wel komt, je zelf voor de kosten opdraait (ticket etc) en dat we het je niet in dank afnemen. Bespaar jezelf en mij de afgang, en mail me ff. We kennen elkaar niet persoonlijk, heb echt liever dat je het nu zegt dan dat ik er hier achter moet komen. En geloof mij, ik kom er wel achter. Waarschijnlijk eerder dan jij denkt... Grt Karen

Ik heb al flink op dit forum rond gekeken en heb veel nuttige dingen gelezen. Ik heb echter toch nog een paar vraagjes.

Ik zal deze zomerkvakantie voor openlucht lounge bar/club gaan draaien in het buitenland. Ik heb echter nog totaal geen DJ ervaring, en dan bedoel ik ook echt niks. Vraag me niet waarom ik dan ga draaien, maar het zij zo.

Ik zal met deze apparatuur gaan draaien:
        - pioneers cdj 100
        - mixer pioneer 2 channel

Zelf heb ik deze thuis staan:
        - Behringer CDJ 200 (http://img.mercadolivre.com.br/jm/im...3_2602.jpg&v=P)

Ik weet dat het niet de beste 'apparatuur' is om op te leren, maar hier zal ik het toch mee moeten doen.

Nu had ik een aantal vragen:

1. Met beatmixen, kan je op de pioneers cdj100 de BPM zien of moet je echt op je gevoel de 2 nummers gelijk krijgen?

2.Op welke manieren kan je naar een volgend nummer overgaan, het liefst zo uitgebreid mogelijk beschreven. (Naast beatmixen en gewoon aan het eind van een nummer naar de volgende gaan)

3. Waar kan ik goede lounge/house/funky muziek vinden. (Ik heb al veel via torrents gedownload maar weet iemand een andere manier of nog goede cd´s die ik kan gebruiken?)

4.Waarin verschillen de Behringer en Pioneer van elkaar wat echt van belang is om te weten als ik ga draaien? En waar moet ik eventueel op letten.

5.Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden als ik ga draaien, bv. het mixpaneel, is dat ingewikkeld om te gebruiken?

Zoals je ziet ik heb er echt nog totaal geen verstand van. Ik ga de komende weken ook hard oefenen en hoop dat er wat terecht van komt. Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!

Comment

Re: Met spoed leren draaien!

Nog een keer karen hier....zit net te denken, als jij de jongen bent die eigenlijk voor de bar komt maar zei dat ie ook kon draaien... dan maak je geen zorgen. Ik heb al lang een andere dj geboekt schat. Want daar had ik al door heen geprikt... En dan mag je ook nog best ff oefenen op maandag en dinsdag om te kijken hoe het gaat. Kun je je nu gewoon met je examens bezig houden ;-)
          Ik hoop eerlijk gezegd dat jij dat bent, anders ben ik behoorlijk de lul. maar ga toch ff de anderen checken , just in case...

Ik heb al flink op dit forum rond gekeken en heb veel nuttige dingen gelezen. Ik heb echter toch nog een paar vraagjes.

Ik zal deze zomerkvakantie voor openlucht lounge bar/club gaan draaien in het buitenland. Ik heb echter nog totaal geen DJ ervaring, en dan bedoel ik ook echt niks. Vraag me niet waarom ik dan ga draaien, maar het zij zo.

Ik zal met deze apparatuur gaan draaien:
          - pioneers cdj 100
          - mixer pioneer 2 channel

Zelf heb ik deze thuis staan:
          - Behringer CDJ 200 (http://img.mercadolivre.com.br/jm/im...3_2602.jpg&v=P)

Ik weet dat het niet de beste 'apparatuur' is om op te leren, maar hier zal ik het toch mee moeten doen.

Nu had ik een aantal vragen:

1. Met beatmixen, kan je op de pioneers cdj100 de BPM zien of moet je echt op je gevoel de 2 nummers gelijk krijgen?

2.Op welke manieren kan je naar een volgend nummer overgaan, het liefst zo uitgebreid mogelijk beschreven. (Naast beatmixen en gewoon aan het eind van een nummer naar de volgende gaan)

3. Waar kan ik goede lounge/house/funky muziek vinden. (Ik heb al veel via torrents gedownload maar weet iemand een andere manier of nog goede cd´s die ik kan gebruiken?)

4.Waarin verschillen de Behringer en Pioneer van elkaar wat echt van belang is om te weten als ik ga draaien? En waar moet ik eventueel op letten.

5.Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden als ik ga draaien, bv. het mixpaneel, is dat ingewikkeld om te gebruiken?

Zoals je ziet ik heb er echt nog totaal geen verstand van. Ik ga de komende weken ook hard oefenen en hoop dat er wat terecht van komt. Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!

Comment

Oeh! Dit belooft spannend te worden. Waar is de popcorn smiley?

Comment

Helemaal geweldig dit!!

Ik zet in op Karen (You go girl!!!!).....Sidney gaat zwemmen!

Comment

Originally posted by Stephanie!
                Helemaal geweldig dit!!

Ik zet in op Karen (You go girl!!!!).....Sidney gaat zwemmen!
                alleen in het water geld verdient ie dan toch neit :P :lol:

Comment

Hoe klein de dj wereld wel niet is :P

Comment

Een demo opsturen die je zelf niet eens gemixt hebt, das lef hebben! :twisted:

Comment

Zal vaak genoeg gebeuren.

Comment

Zou best kunnen, maar dan val je toch snel door de mand denk ik!

Comment

Originally posted by rhogenbrink
                          Het is meer lounge/house/funky. Zal ook maar even de mediamarkt checken voor die cd´tjes, thanks!

En wat betreft het draaien, is zal nog veel moeten oefenen en het zal niet perfect zijn maar als de basis er is en je hebt echt goede muziek dan ben je al een end op weg.

En ik denk dat dat wel moeten lukken. Maar bedankt dat jullie helpen en niet afzeiken. En uit jullie reacties is goed te zien dat jullie nog goed herinneren hoe het was toen je zelf begonnen met draaien.
                          Ik had de neiging eerder te reageren op al die "constructieve" bijdragen (incluis die van de "mods" :roll:) maar ik vind je eigen reactie/conclusie perfect de lading dekken.
                          ik wil die jongen gewoon geen verkeerde illusies voorhouden
                          je kunt niet in 2/3 maanden tijd perfect leren mixen en je publiek aanvoelen!

en dat is niet afzeiken maar gewoon de bittere waarheid!!
                          had beter van je verwacht rhogenbrink ;)

Comment

hierbij ga ik deze topic sluiten

er is genoeg gezegd en geroepen de betreffende personen zullen dit onderling via e-mail of pm moeten regelen
                            dat lijkt mij iig de beste oplossing

Comment

Geweldig, wat een soap dit!!!!

Ja hoor, sluiten maar. Hoop voor Karen dat het goed komt!

Comment

EDIT: foutje. :wink:

Comment

Working...
                                X