Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mixen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mixen

Ik ben nu 2 dagen intensief bezig geweest met Beatmixen, en nu wil ik niet arrogant overkomen, maar voor me gevoel heb ik het al aardig onder de knie. Ik heb het opgenomen en nog even nageluisterd en het klinkt wel aardig.

Hier en daar nog wel paar foutjes maarja dat moet kunnen. Het word alleen wel een beetje saai met alleen beatmixen.

Dus ik weet niet of iemand nog een leuke manier weet om te mixen en de basis dingen daarvan kan vertellen zodat ik het kan gaan oefenen. (Geen scratchen s.v.p)

Beatmixen wordt saai?! kan ik mij niet voorstellen..
    In elk geval beatmixen is niet eenvoudig en dat leer je je niet intensief twee dagen lang....en als dat nu al saai wordt dat je behoefte hebt aan wat anders...hmmmmm

1. De styl van beatmixen is verschillend. "dan heb ik het over mix stijl"..
    2. De Gerne I.C.M beatmixen bv Urban is het na 2 keer 4 maten ingooien dus beatmixen is erg kort. en bij Dance muziek wat langer eigenlijk bijna zolang jij maar wilt (van 2 tracks 1 beat maken).
    3. Je zal je eigen "stijl" in beatmixen moeten crieeƫn

mijn stijl::
    Om te beginnen gebruik ik mijn CF (CrossFader) nooit!!! staat STD uit.
    vuistregel bij mij is dat ik minimaal 1:30 tot 2 min. nodig hebt in het begin als aan het eind om te kunnen beatmixen.

Comment

Ik zou eerst zorgen dat je het beatmixen echt onder de knie krijgt, want na 2 dagen oefenen heb je misschien het idee dat alles strak en/of gelijk loopt. Maar loopt je muziek na 20 sec nog steeds zo strak gelijk?

Als je dat echt door hebt, moet je voor je gevoel een s gaan zoeken welke platen/cd's je het beste kunt mixen, kijken waar je momenten zitten, timing, ga nu proberen je geluid's niveaus over te laten lopen.

Ik weet natuurlijk niet wat je precies draait, maar dat is per genre natuurlijk verschillend en ook je stijl speelt daarin een rol. Mijn advies is: neem je mixen steeds op en zoek zelf naar je verbeterpunten. Laat ook andere mensen naar je mixen luisteren en doe iets met de kritiek die je daarop zou kunnen krijgen. Zo kun je je zelf steeds meer verbeteren...

Gr Niels

Comment

Ik draai vooral Lounge, House, Dance muziek.

Dus wat ik begrijp is dat je eigenlijk bij bijna elk nummer beatmixing doet. Alleen de manieren waarop je dat kan doen is heel verschillend?

Ik doe meestal als het ene nummer bijna is afgelopen en al word afgebouwd, dan laat ik het begin van het volgend nummer waar het word opgebouwd erin draaien.

Comment

Originally posted by Sidney1

Dus wat ik begrijp is dat je eigenlijk bij bijna elk nummer beatmixing doet. Alleen de manieren waarop je dat kan doen is heel verschillend?

Ik doe meestal als het ene nummer bijna is afgelopen en al word afgebouwd, dan laat ik het begin van het volgend nummer waar het word opgebouwd erin draaien.
          Dat noem ik nou Disk-jockey....weet je wel.... plaatje op plaatje af....Beatmixen is veel meer dan dat...maar zo begind het wel, dus zit je op koers ;-)

Comment

Sidney,
            Ik zag dat je thuis een BCD 2000 hebt staan.
            En je zei dat het beatmixen wel lukt. Lukt dat mĆ©t of zĆ³nder het gebruik van de bpm counters die netjes op het scherm verschijnen zodra je een nummer erin load?
            Alsb je het met de bpm counters doet, zou ik daar vanaf nu mee stoppen. Plak 2 stickertjes op je scherm, over de bpm counters. En leg iets over de 'Sync slave' knopjes op je BCD, want die gaan knipperen zodra je nummers niet meer gelijk lopen.
            Echt, doe dit, want straks op je CDJ 100's heb je dat allemaal niet.
            Misschien deed je het al zonder, maar moest je er toch even voor waarschuwen.

Succes,

P'S

P.S heb zelf ook een BCD, vandaar.. ;)

Comment

als je iets opgenomen hebt zet je het toch op een speedyshare.com ;)

Comment

Originally posted by snurrie
                Alsb je het met de bpm counters doet, zou ik daar vanaf nu mee stoppen. Plak 2 stickertjes op je scherm, over de bpm counters. En leg iets over de 'Sync slave' knopjes op je BCD, want die gaan knipperen zodra je nummers niet meer gelijk lopen.
                Bedankt voor de tip, maar zoals je al zei ikzelf gebruik dat niet meer nee. Had al begrepen dat het met die pioneers niet kan dus leek me niet echt verstandig om te gebruiken.

Comment

Originally posted by DAY-ONE
                  Originally posted by Sidney1

Dat noem ik nou Disk-jockey....weet je wel.... plaatje op plaatje af....Beatmixen is veel meer dan dat...maar zo begind het wel, dus zit je op koers ;-)
                  Ja ik weet dat het heel amateuristisch overkomt maar het is een begin ja. Ben nu af en toe bezig om een beat halverwege een nummer al erin te draaien en dan weer terug zodat je weet dat dat nummer gaat komen.

Maar op welke manieren mix jij vooral dan?

Comment

Originally posted by marcello
                    als je iets opgenomen hebt zet je het toch op een speedyshare.com ;)
                    Als T-nox erachter komt dat die torrent files gebruikt voor een mix en ze upload 8O Heeft die de komende tijd weer iets te doen.

Comment

ach jah T'Nox is nog steeds bezig met boos zijn op Joey!! :lol:

Comment

Hoezo?

Comment

Omdat jij toen liep te zeuren over die torrents

Comment

Jep, super handig die dingen!

Comment

back to topic heren!!!

Comment

Working...
                              X